Söker Hon Marsvin
Hej !
Jag söker en fin marsvins hona som är lite äldre en ett år. jag bor i klippan men det går bra att typ köra inte längre än Göteborg. jag vill ha henne så jag kan få EN liten kull sen blir det bra =). om ni vet eller har så är jag super intreseadde=)
Smsa på mobilen ngt är fel så det funkar inte att ringa =( ( tappa den )
721557216 eller kommentera bara
Vad är det för hane du kommer att para henne med?
Är det samma hane som var sjuk för ett tag sedan som du tänkte para denna tänkta hona med? För du skrev ju att din hane var aggressiv mot andra hanar och därför satt själv och det är inget man vill avla på. :)
2# nej det är inte honom jag har en annan marsvins hane i en annnan bur hemma =) jag ska nog aldig avla på Herr muffins. =) men den andre är typ svart och lite orange färjade =)
#3 jag tycker det låter som om du behöver läsa på om färger innan du börjar para dina djur då det finns vissa teckningar som ej får paras osv och det är viktigt att veta stam för att förhindra uppkomsten att satin tex. Man ska tänka över noga innan man börjar avla. Vad vill du få ut av denna kullen? Har hanen stam? Vet du att man tex inte får para roan + roan? Det är mycket man bör kunna innan man parar sina djur. Vill bara hjälpa till då det finns så mycket som kan gå fel och det finns så många marsvin som far illa pga folk som tar kull när dom är allt för oerfarna bara för att ungar är så söta.
jo men jag måste veta vad det är för hona ; jag har hålit på med marsvin hela livet =) det är klart att jag vet vilka som ska och inte ska….. nej jag vill ha En kull därför jag vill börja utställa lite.. jag är ny med att utställa men jag har läst hela veckan om det .=) jag ska vara med på en utställing den 9 mars i landskrona ( min första HEheh)
#5 Är det inte bättre att köpa ett marsvin just för uställning då? :)
Finns ju många hemlösa marsvin tyvärr redan :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5 Jag tycker bara det låter som om du behöver sätta dig ner och läsa på lite till innan du ger dig in i avels värld. Om du vill ta en kull för att ställa ut bör du ju ha rastypiska djur om du nu inte ska ställa i pet. Varför inte bara köpa en fin rastypiska hane till sällskap till din ensamma hane?
Du får ursäkta om det låter hårt men att sätta liv till världen är inget man ska ta lätt på.
Varför vill du ha en hona över 1 år om du ska avla på henne?
Om du nu skall andvända till utställning är det ju bra om man vet vad sitt egna marsvins färg & ras heter innan? Att ta en kull är inget man gör på skoj. Det är inte utställning du ska läsa om i detta fall. Det är aveln. Det för med sig ännu fler risker om man avlar utan kunskap. Vilket många gör i dagens samhälle, då utstätter man både mamman & ungarna i livsfara. Dessutom så måste man ha pengar & tid för att åka in till vet om något skulle hända. Kan du stödmata varannan timme om du går i skolan? osv.
Köp ett utställningamarsvin istället om du nu ska sattsa på det. För varför ska han behöva sitta ensam? Om du nu har haft marsvin i hela ditt liv så borde du nog veta vad dina marsvins färger heter i ''marsvin språket''. ;) Hur gammal är du?
Har hanen stamtavla?
Ja ok det blir nog bättre det att köpa en färdig marsvin som har allt färdigt..
#10 Köpt då en kompis till din andra hane som går själv, hade jag gjort :) Eftersom de ska ha sällskap :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#10 tycker jag låter jätte bra! :) Vet du ungefär vad för ras du vill ha? Finns ju så många olika fina raser :) Själv har jag som en favorit nonself dalmation i olika färger och har två här hemma :)
11# jag har fått kontack med en människa som har en 4 månadres marsvins hane om jag ska titta på sen xP
12# det är super svårt att välja =/ =) jag tänker på allt sen