Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 616 ggr
Marsviin_
0

rätt mat till marsvin?

Hej   jag är lite osäker vad man ska ge marsvinen varge dag fatt fylla allt de behöver.. kan någon skriva en "shema" åt mej? tex.   kl:10.00 en halv morot kl:14:15 en gurkbit kl:17:10 torrfoder     typ så?..kan någon göra de de skulle vara värt guld!

Blondi3
0

Mina får hö varje dag, morgon och ibland kväll beroende på hur mycket jag lagt in på morgonen :P Sen får mina pellets, morätter, vitkål/broccoli på morgonen och på kvällen brukar jag ge dem lite paprika, en ny morot till natten, broccoli och torkade nesslor. Sen varierar det lite med vad som finns hemma i kylen.

Kram Sanna

Charmaine
0

Men inte behöver man väl ett schema för att ge marsvinen mat? Ger man dom inte hö så att dom har fri tillgång till det och sen ger grönsaker på morgonen och kvällen?

Abico
0

#2 - Jo. Men det kan ju säkert kännas lättare om man har ett schema att gå efter. När man har vanan inne så går det ändå av sig självt. ^^

Hanna 

[Liinda]
1

Såhär ser det ut för mig på ett ungefär sen jag var tvungen att lägga om deras kost.

Morgon: Hö.   Eftermiddag: påfyllning av hö om det är slut, gräs och maskrosor en ordentlig hög. Kväll: påfyllning av hö om det är slut, nytt vatten, någon C vitaminrik grönsak tex paprika eller broccoli

Marsviin_
0

Holler med Abico ;)

katiz
0

håller med liinda

mandisen
1

på morgonen  ger   jag mina  marsvin  ett varsit  salads  blad

på  dagen orfoder på  kvälen maskgros blad

KvirrZ
1

#7 får de bara sallad och maskrosblad? Ingen paprika, vitkål, broccoli eller något?

- Mvh Emma

Pedro
1

Vi har såhär…

Morgon: Hö, pellets och gurka

Kväll: Hö, pellets, äpple och morot.

Och sen brukar vi fylla på hö och pellets om det behövs under dagen..

/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

KvirrZ
0

#9 Ger ni bara de grönsakerna?

- Mvh Emma

katiz
0

kväll: mina får typ hö,pellets med vitaminer,rent vatten och typ morötter och tomat mm. och sedan på morgonen kål och en massa hö och ibland färsk gräs.