har tänkt köpa 2 marsvin
hej hej
Idag på blocket hittade jag 2 marsvins hannar som jag vill ha, dom bor till och med här i Fagersta så det blir bra =) men är orolig att jag inte ska ha råååååd, jag vill verkligen ha dom eller är det dyrt att ha 2 marsvin och 1 katt?? Jag vet inte exakt hur mycket jag betalar för Smulans mat och katt sand varje månad. Men om jag säger så här, det katt sanden som jag köper den räcker ibland mer än 1 månad det beror på vad det är för sand jag köper och hur ofta jag byter!! om jag ska köpa marsvinen så får jag med en bur åt dom också..jag skulle få betala 600 kronor för båda marsvinen plus buren och mat..sen skulle jag få köpa en 10 kilos säck med hö av ägaren för 30 kronor som räcker ett bra tag
Mvh Ida

En 10 kilos säck räcker ju som sagt ett bra tag.. Hö brukar väl inte heller vara speciellt dyrt.. Det som kostar är väl grönsakerna och frukten dom ska ha dagligen. Men det blir ju inte en så stor summa det heller..
Jag tycker du ska kolla runt på hur mkt hö och mat kostar i närheten av dig, kolla gärna flera ställen om det finns. Grönsaker vet du väl på ett ungefär hur mkt det kostar och hur länge det räcker. Sen när du gjort det sätt dig ner och räkna på exakt hur mkt det skulle kosta att ha dina marsvin.. Hur länge hö och sånt håller kan du ju fråga här, tyvärr har jag inte svar på den frågan då vi även har 7 kaniner så går det åt lite fortare än vad det skulle göra för dig.. :P
// Nathalie

billiga grönsaker finns typ på willys,netto,lidl,konsum ibland,ica, kolla också i reklamblad vart det finns billiga grönsaker. hö kostar här i katrineholm typ 24 kr per påse(700 g) det är lite dyrt tycker jag så kolla med en bonde eller på nätet.