Bokhyllebur vad inhandla?
Ja imorgon bär det iväg! Ska köpa 2 bokhyllor så buren kommer på 400*70 cm till 9 svin. Men vad mer än bokhyllorna behöver jag? Tänkte göra en lista så allt kommer med hem. 2 bokhyllor Vaxduk Silikon- för att täta kanterna och fästa vaxduken Krokar för att fästa vattenflaskorna. Lite trevlig inredning. Har jag glömt något viktigt tror ni eller är det nödvändigaste med?
MVH Erika :)
Är det inte bättre att ha en plastmatta eftersom den är tjockare än vad en vaxduk är?:)
People may come and come but animals leavs mark in your heart!
Vaxduk fungerar utmärkt tycker jag, plastmatta är inget måste. :)
okej :)
People may come and come but animals leavs mark in your heart!
Jag använde vaxduk & silvertejp, funkade jättebra det med :)
Våtrumsmatta behöver man inte byta och slits inte lika mycket som vaxduk.
Kräver bilder när det är klart ;)
Jag tycker du verkar ha fått med allt det nödvändiga - tipsar dock om cykel-vattenflaskhållare på Biltema som passar jättebra att skruva upp och sätta 600ml flaskor i, hur lätt som helst. Vad är det för krokar du ska sätta upp annars? :)
Jag tycker att du verkar ha fått med det viktigaste. Och vilken härlig bur det kommer kommer bli för svinen.
Kan det kanske bli en burbyggetråd? Jag älskar sådana! 
Fäster man alltså vaxduken i själva hyllan med silikon? Inget lim?

#6 Jodå, bilder kommer komma. #7 Man vet aldrig. Dock har jag väldigt mycket att göra kommande dagar/vecka så bygget får vänta. #8 På min nuvarande bokhyllebur så har jag fäst vaxduken med lim och tejp runt kanterna. Men när tejpen blev bortbiten så kom det fukt mellan vaxduken och hyllan så att limmet blev upplöst. Detta vill jag förhindra nu därför kommer jag använda silikon för våtrum. Kommer även lägga silikon runt vaxduken på ovansidan så det blir som en list.
MVH Erika :)
Man kan se till att få "ändarna" på vaxduken på utsidan buren, då går det att fästa med tejp utan problem.
Annars tipsar jag om DANA universal lim på Panduro. Det är inte vattenlösligt och sitter som berg :)
Jag fäste min duk med silikon, luktar inte lika starkt som lim och sitter bra! :)
Jag har också fått min mamma att tillåta mig bygga en bokhyllebur (Yeeey!) främst tack vare att min pappa kom hem till oss med en vit bokhylla för 40 kr han hade fyndat 
Just nu har vi bokhylla, plexiglas och sedan vet jag ej om pappa nämnde något om att han hade fått tag i något vaxduksliknande också… men är det något viktigt att tänka på annars? vad för lim/silikon? eftersom jag ska ha plexiglas kan jag inte sätta vaxduken (eller vad det nu blir) över hela burkanten, hur högt upp bör den fästas för att träet ska klara sig? :)
vadför bokhyller köper du? hur mycket kostar dem?