Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 983 ggr
Chocopops
0

Färg på kullen?

Har nu i ett par dagar funderat på vilka färger som kan komma å dycka upp mellan One Piace och Espressi.

Inlägget blev nog lite rörigt, men dator och tangentord ville inte samarbeta så har skrivit om detta 4 gåner nu Skrikandes

One Piace- Gray-

Hennes mamma gray tan-

pappa Gray-

Mormor gray tan-

morfar gray och så fortsätter det med både mormors mor och mormors far och även morfars far och morfars mor. Tyvär har jag inte mer om One piaces pappa .

på Espressos sida ser det ut så här.

Espresso- Black/Golden-pappablack/white/buff-

mamma Black golden,

Mormor- creame/black/white

morfar de golden-

farfar golden ag golden/white

Farmor black/white.

Farfars F golden/black/white.

farfars M cinnamon ag,

farmpors F White/silver ag

farmors M black/golden/white,

morfars F de golden

morfars mor black/buff/white

mormors F black/cream/white.

mormors Mblack/creame/white

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Lyan
0

Svårt att räkna med så många dominanta anlag men troligast blir det bara black med lite golden och ev. vitt. Alla ungarna kommer bära på grey och buff eller silver. Pappan är förresten felreggad, han kan inte vara buff med den stammen utan han är cream

Chocopops
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack Emmy, men då får jag med andra ord regga om både han och syrran XD, han är med andra ord ingen klar creame för då borde kanske någon riagerat på utställningarna han är säld en hel del ;)

Lyan
0

Nej, han ser verkligen ut som cream! Han är inte en fesig golden då? Har själv haft en "buff" som var golden egentligen

Chocopops
0

En bra fråga du har aldrig tänk på de, men nu har jag gämfört honom med systern och hon är mycket ljusare Obestämd

Chocopops
0

deras broder va föresten choklad

Lyan
0

#4 Systern syns det på att hon är cream (eller ljus buff men det går ju inte i det här fallet). Så jag skulle tro att han är fesig golden.

Skickar med bild på min goldentös. Hade buff funnits som alternativ så hade jag satt henne som det

Chocopops
0

Rack, å jag blir aldrig klok på det här med färger, kommer nog aldrig fatta det XD

Lyan
0

#7 Jag har i princip gett upp på att se skillnad på cream och buff, och buff och golden. Talar inte stammen om vilken färg som är rätt så ger jag mig inte in i att gissa :-P

Chocopops
0

#8 okej =) ska nog ta och ta ett kort på de bägge i hopp kanske lite lättare å gämföra då ;)

Chocopops
1

Då ska vi se här har vi Espresso och Cappuccina Tungan ute

idipidi
0

Golden!

Eulwen
1

#1 Det är inte pappan till kullen som är reggad som buff, utan farfar. Bilden TS visar är på den hon skriver är golden (och pappa till kullen). :-)

Chocopops
0

nu kom nästa fundering, hur kan det då bli en choklad/golden en b lack golden och en cream/white/golden i samma kull ?

Lyan
0

Håller med Ida, han är helt klart golden.

Det går alldeles utmärkt att få de färgerna i samma kull :-)

#12 Jag skrev slarvigt, menade inte pappan till kullen utan Expressos pappa. Trodde faktiskt att den grå var hanen och Expresso mamman eftersom den grå stod först :-P Huvudsaken är att Chocopops förstod iallafall :-)

Chocopops
0

okej ;) sim sakt det med färger kommer jag aldrig lära mig ordenkligt ;), jo då jag förstod allt tror ja ;)

Eulwen
0

Cream/white/golden på samma djur går väl inte…? Cream och golden är väl rödgruppsfärger båda två?

_Charlie
0

#2 Gud så fin!

En fråga, heter marsvinet One Piace eller är det en felstavning av One Piece? Om den heter One Piace är jag nyfiken på hur det uttalas? :D

Lyan
0

#16 Alldeles rätt! Eftersom jag visste att det var honan ovan så läste jag cream/white/black av bara farten

Chocopops
1

PÅ fösta bilden är det Espresso ;) allså hanen som går med One Piece.

#17 tack =) hihi ser nu att det är jag som stavat fel, så gå det när man använder obilen och inte kollar ordenkligt men det stavas One Piece och utalsa på samma sätt som dressen ;)

Bjuder på en bild på damen med ;)