Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 1825 ggr
[texel]
0

Vad gör du just nu?

Rubriken säger allt ^^

Hittade en gammal gammal sån här tråd. Verkade kul så jag startar en ny :)

[texel]
0

Jag är ledsen och död innombords så jag sitter och spelar Happy Wheels..

Fridaaaa
0

kollar på "arga snickarn": förstår inte hur folk kan börja renovera och inte ens veta vad de gör och sedan blir barnen drabbade, då blir jag arg :S

Blir inne dag, snöar en del :(

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sanni
0

Gör mig färdig för att våga ta mig ut i snön. Ska snart på kaffe med en vänn. Det ska bli jätte roligt! :)

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

ElmerKrudd
0

Har precist haft djuren ute en sväng. Ska nu göra mig klar för att träffa en kompis och ta en kopp kaffe, sen ska vi kolla på Hobbit! :P

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

PiggieVille
0

Ska städa klart köket för att sen åka till pappa o hjälpa honom med snöskottning.

Tex&Tillman
0

Idag är det städdag. Varvar städandet med lite avslappning och mys med djuren. Har två hundar, två katter och nio marsvin så det finns alltid nån att gosa med ;)

MiniW
0

#1. Det lät inte så kul :/ hoppas att det inte är något allvarligt!

Jag sitter och kikar på film nu och om någon timme så ska jag iväg på julgala med jobbet Glad

diva
0

Jag har först skottat infarten från snö, sen har jag tillbringat hela dagen i marsvinsrummet. Dom har haft slut på spån på granngården i över en vecka så det luktade inte gott då man har 14 marsvin i olika burar. Nu är det rent och fräscht igen. Så det var denna dagen det. Nu blir det lite tv och mys med djuren.

juliino
0

Jag ska ta tag och göra något som inte är så värst roligt…tvätta marsvins-hanarnas rumpor Obestämd

Något av det värsta jag vet med att ha marsvins hanar haha!

[texel]
0

#9 Det är väl inte så farligt..? Happy wheels hjälper faktiskt om man är ledsen! Sitter och lyssnar på Rammstein och funderar på om jag ska lära mig spela Mein Herz Brennt på piano..

juliino
0

#10 Det är väl inte det roligaset jag vet att tvätta pungen på pojkarna. Det sammlas så mycket äckligt gojjs där så det är inte klokt. Men jag förstår att det behövs. Flört

[texel]
0

#11 Jaha du menar så :)

HumlanochJuvel
0

Nu håller jag på att läsa på till prov… Prov både på måndag och tisdag, vet inte hur jag ska kunna lära mig allt… :(

[texel]
0

#13 Tradigt :( Sista dagarna innan jullovet dessutom..

HumlanochJuvel
0

#14 Ja,precis… Hade hoppats på lite mindre att göra nu med prov/läxor dagarna innan jullovet men så blev det inte… :/

[texel]
0

#15 Störiga lärare du har :(

På måndag ska vi på teater. på Onsdag så ska vi ha "tillsammansdag", hela skolan gör en massa kul grejer. Exempelvis: Badminton, stöpa sterarinljus, fixa håret till "FUgly" frisyrer osv.. På torsdag så ska vi trycka fejsen fulla av mat och kolla på film. Gött säger jag! :D

HumlanochJuvel
0

#16 Bra att du inte har lika mycket som jag att göra nu innan jullovet iaf. :D

Ilya
0

Jag färglägger i en Nalle Puh-målarbok haha.

Grym avkoppling ^^

[texel]
0

#17  Det har varit väldigt många prov för oss de senaste veckorna..

Hade ett matteprov för nåra dagar sedan. Vet inte vad jag höll på med men jag glömde fullständigt hur man räknade ut arean på en romb.. Höjden x bredden, vet ju alla!? Hela provet kretsade kring det, kan inte hoppas på mer än ett C i matte haha :P

pinku
0

Sitter på jobbet och surfar på mobilen… Ska gå hem snart och höra välkomst-serenaden från grisarna :D

Whippersnapper
1

# Den serenaden är den vackraste! Här hemma ackomanjeras här hemma av katt-vrål från hungriga katter, haha. Känner mig ibland som Ace Ventura (ni vet den där scenen när han kommer hem, gör lockljud och apor, pajegojor och alla möjliga djur kommer till honom?) när jag kommer hem… =) Någon som känner igen känslan?

Jag har haft gäster här, haft lill-jul med julklappsspel och lite marsvins-visning-gos av ungar och vuxna, så klart! Nu är det chillax framför marsvins-forumet en stund och sen sängen.

HumlanochJuvel
0

#19 okej :(

Fridaaaa
0

Jag funderar på vad jag ska äta till frukost…

[texel]
0

#23 GODIS :D

tantnett
0

Sitter på jobbet och är orolig över om Magic "min Cuyhona" fått bebbar därhemma.

Inte roligt att man måste vara på jobb när sådant är nära förestående. Rynkar på näsan

Har gruffat på henne att hon skall se till att föda när jag är hemma. Hon är ju förstföderska också så man är lite orolig.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Misarn
0

Har precis kommit in ifrån en promenad med Alice så nu ska vi försöka klura ut vad vi ska laga för mat Tungan ute

MiniW
0

Sitter och funderar på om jag ska orka åka och träna direkt efter jobbet imorn Obestämd det skulle vara skönt men man kommer ju hem så sent jämt..

MiniW
0

Gjorde nog nyss något vääääldigt dumt.. Tungan ute färgade nyss håret alldeles själv (med ganska stora kontraster, mitt hår är ganska gyllenbrunt och går mot mellanbrun och jag färgade det just precis svartbrunt).. Vi får se vart den här katastrofen slutar.. Tungan ute Hade inte tålamod nog att orka vänta tills någon av mina syskon kunde hjälpa mig!

Fridaaaa
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kelat med marsvinen och gett dem paprika :D
(ignorera mig haha)

Mirinda
0

Sitter och tänker på Varulvsleken och försöker bestämma mig för om jag ska börja läsa igenom den långa lektråden nu eller vänta till i morgon. Är så glad att vi äntligen kommit igång igen, efter ett långt uppehåll. I morgon börjar spurten.Skrattande

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Chocopops
2

Sitter å njuter av rådjuren som håller till på min altan =)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Mirinda
1

#31 Men vilken vacker utsikt!

Sitter och undrar om snön ligger kvar på julafton. Dricker kaffe och tänker på att jag är lycklig lottad, som har en härlig familj att fira jul med.Glad

Jarado
0

Tagit semester och städar. städar, tvättar, tvättar och förhoppningsvis kommer granen upp i kväll. Här i Skåne verkar det bli en grön Jul.

#32 Vilken underbar bild Glad

ElmerKrudd
0

Sitter och är sjuk i soffan. Ska snart iväg och köpa lite hö till djuren :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Lilje
1

Sitter här fast jag har tusen viktigare grejer att göra ;) Honorna är ute och springer och alla grisarna mumsar äpple för stunden :)

Ilya
0

Sitter och målar i målarbok jag ^^

Chocopops
0

Sitter och planerar marsvins bebisar Tungan ute

ElmerKrudd
0

Just nu sitter jag och tänker att det bara bli bättre nu, har inget jobb, inga pengar, är förkyld, har feber och ingen mat hemma.. Telefonen har gått sönder helt och hållet snart.. osv osv osv -.-

Det enda som är helt och friskt är djuren, tacksam för det iallafall! :)

Ps: Jag vill ha choklad, för det är synd om mig.

Fridaaaa
0

#38 Jobbigt :S Men något bidrag måste du väl få?

ElmerKrudd
0

#39 Tyvärr inte.. Får mitt första bidrag i mitten på januari, och då har jag börjat plugga så då får jag ändå studiebidrag. Har inte haft inkomst sen i september.

Fridaaaa
0

#40 Ok men från soc eller liknande har du rätt till bidrag ifrån :) Om du inte har fonder då vill säga :)

ElmerKrudd
0

#41 jo visst, men jag skulle inte fått ett möte med dom förän i dec. och eftersom jag ska börja plugga och kommer få bidrag från jobbgarantin för ungdomar så kändes det onödigt. :P

Frosstis
0

Suger på en halstablett, hostar och har ont i halsen, och spelar kaninspelet!

Fridaaaa
0

#42 Aha ok vad dåligt av dem att inte ha tid tidigare.
Inte mycket att göra då :(
Pluggar du via af då?

ElmerKrudd
0

#44 ja verkligen -.-

nej det gör jag inte men kommer plugga 50% och vara med i jobbgarantin 50% och förhoppningsvis få några dagars jobb i månaden :P

[texel]
0

Bilden är tagen från en taskig vinkel men der var mycket snyggare längre fram på handen :D

Sitter och pillar bort allt nu hehe ;)

[texel]
0

Det är sterarin ifrån ljusstöpningen :)

juliino
1

#46 haha nej vad kul det såg ut! Hur tog du kortet? Jag har setat och pillat på denna kaffekopp nu i ett par timmar. Är en läxa till bilden. Är inte helt nöjd men vågar knappt sudda ut rädd för att förstöra det jag är skapligt nöjd med X) jag tycker jag är kass på att rita men det här är det bästa jag lyckats rita.

carsbo
0

#48 jag är själv bildelev och kan hjälpa dig :-) skuggor är svårt innan man fått in snitsen

först å främst vill jag säga att jag tycker du ska vara nöjd med din bild för den är väldigt snygg

det som händer lätt är att bilden får en massa mystiska ljuskällor

om du istället väljer en specifik riktning där ljuset kommer ifrån så hamnar alla skuggor rätt :-) nu ligger en skugga rakt frammifrån, en snett bakifrån osv.

jag vet själv att när man väl har ritat på skuggor så är det väldigt svårt o sudda ut dem igen, så istället kan du tänka på tipsen tills nästa gång

som du märker så kommenterar jag bara på skuggorna för resten ser jag inget fel på :)

jag är van vid photoshop men nu hade min testversion utgått så fick ta till dumma paint istället, ritade på lite linjer och en fantastiskt snygg ljuskälla så du förstår lite mer vad jag menar

själv sitter jag och borde jobba på en redovisning i nationella jag har imorrn men sitter på FB och iFokus istället Tungan ute

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

juliino
0

#49 Väldgt bra tips! Mn bildlärare gav mig en bild i svart vitt att rita av och jag är ju nybörjare så jag har ritat av den helt ;)

Går ingen bild linje men jag tycker det är små kul att rita Tungan ute Blir bara aldrig nöjd :)

[texel]
0

Högerhanden är min, satt på vänster sida om min kompis som tog bilden :)

Mirinda
0

Åter till frågan då? Vad gör jag just nu?

Slappar och tycker att det är så skööönt att julhelgerna är över. Det har varit full rulle och en hel del kul. Men fy så trött man blir och var tusan gjorde man av alla stålar?Obestämd

MiniW
0

#52. Jag frågar mig detsamma, vart tog alla pengar vägen?! ;o

Jag sitter och läser boken Fifty shades darker och smuttar på lite té. Känns väldigt lyxigt och avslappanade då jag vet att jag har hela 5 dagar att vara ledig på tills det är dags för jobb igen.

Fridaaaa
0

Pluggar (som vanligt känns det som xD)

Misarn
0

Jag sitter och myser med Alice och fisarna innan jag ska iväg och jobba Jour :-)

MiniW
0

#55. Vad jobbar du med? :)

Misarn
0

#56 Personlig Assistent åt en kvinna med MS :-)

Lilje
0

Jag dricker kaffe och försöker vakna, kom precis hem :) Fixa med marsvinen snart.. egentligen borde jag bada Chindira och några till men är helt slut.

Abico
0

Sitter och tittar på en himla hemsk och lite fin film. Och så är jag fruktansvärt uttråkad och rastlös, har varit superförkyld med feber nästan konstant i två veckor (först en förkylning och sen en till när den började ge sig…) och är illa trött på det nu.

Hanna 

Dolly-Fifi
0

Väntar på att maten som står på spisen ska bli klar =P

vevve89
0

Ska på dop i början av feb å funderar på vad jag ska ge då. Vet inte om jag ska försöka rita en tavla eller köpa ngt…

Fridaaaa
0

Precis lämnat in en skoluppgift!
Nu ska jag ta kväll, men först: kloklippning av marsvin! :P

Chocopops
0

Sitter och klurar på om jag ska anmäla till västras första utställning =) har  några djur som faktist skulle platsa på utställning nu ;) vi har haft tränings läger här i vinter Tungan ute tåls att fundera mer på =)

Abico
0

#63 - Massa pettar tycker jag! ;)

Hanna 

Chocopops
0

#64 kommer bli både peter och ras ;) har några eddy som behöver utställnings debut ;) finns för lite choklader på utställningarna nu ;)

MiniW
0

Jag småglor på tv, sitter här samtidigt som jag väntar på att klockan ska slå 14.00 så att jag får åka iväg på intervju :)

Chocopops
0

Städar burar och klämmer på grisar =)

Fridaaaa
0

Sitter & funderar på vad jag ska ha till frukost, har bara 1 ägg kvar :(

Mirinda
1

Försöker slita mig från MiF för att komma iväg och utföra dagens jobb och resten av joxet i vardagen. Helst vill jag mysa ner mig i soffan med marsvinen, som sannerligen vet att ta dagen som den kommer.

Suck! Det är bara att ta sig i kragen och slå av datorn.

[saphirasmarsvin]
0

Tränar passitivitet och avslappning med hundarna i grupp. Tanken är att det ska fungera att ha med hela gänget till jobbet vid behov. Än så länge går det riktigt bra :)

[00livia]
0

Måste plugga till ett prov, men sitter här på iFokus istället. Standard Tungan ute

Fryser förövrigt

Fridaaaa
0

Veckohandlat, skönt att ha det gjort!
Skola imorgon men bara halv9-12. Skönt! :D

MiniW
0

#72. Då var vi två, veckohandlade idag med i världens snöstorm! :)

Abico
0

Nyss hemkommen från jobbet (wiiee, mycket friskare idag!!) och har varit ute med vovven en sväng. Funderar på om jag ska ringa en kompis och dra ihop lite filmkväll eller om jag ska nöja mig med mitt eget sällskap ;)

Hanna 

Fridaaaa
0

#73 Lika bra att ha det gjort! hehe
Här har det kommit lite snö inatt men inget mer sen :)

[texel]
1

Har nyss kommit hem ifrån USA. Så jag ska hämta hem lite grisar och städa lite.. När jag gick ner till marsvinen innan så kammade jag ut pälsen på en liten gris, jisses vad det växer på någon vecka! 
Så nu hoppas bara att Bubblans päls växer ut där han blev tuggad!

MiniW
2

Jag står och lagar mat :) Baconlindad kyckling med smältost över tillsammans med potatischips, vitlökssmör och bea ^^,

Mirinda
0

Smaskar macka med rårörda havtorn. Mums! Säkerligen får jag i mig en och annan nyttighet också. Nu ska jag ta en promenad ute i det vita… Vintern kom tillbaka efter slask och blixthalka.Glad

Fridaaaa
0

Funderar på om jag ska lägga mig eller inte? :P

Abico
0

Ska skynda till jobbet, det kommer vara kaos idag så vi lär ha att göra! ^^ Ha en superbra torsdag allihop!

Hanna 

Chocopops
0

Jag och Olivia tog sovmorgon :) vi gick upp nu, så kaffe är nummer ett för mig nu :)

Misarn
0

Jag ligger hemma och är sjuk Rynkar på näsan

Fridaaaa
0

Sitter & äter frukost :)
Idag blir det storhandling och förhoppningsvis gymmet, plus tentaplugg.

#82 Krya på dig! :D

Mirinda
0

Klurar på vad jag ska äta till lunch. Måste ladda med lite energi för att kunna ta itu med eftermiddagens jobb. Kanske blev det kvar lite av de rostade grönsakerna från igår? Marsvinen fick dela med sig. De uppskattar dock inte vad vi gjorde med deras paprikor. "Lägga käket i ugnen och hälla olja på?" Tungan ute, sade Dumle och Gozo om det matsabotaget.

Frida B
1

Sitter i skolan, har hundkunskap :p

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[00livia]
3

Har marsvinen i hagen och städar buren Tungan ute Vad klatschigt och perfekt jag får det att låta, hehe. Egentligen sitter jag vid MiF, standard. Cool

moalarsson99
2

Har Precis gett lite broccoli och vitkål till marsvinen,superglad för dom äntligen äter ur handen, dom blir bara tamare och tamare :D

vevve89
1

Skissar lite på en typ dödskalleteckning.. =)

Chocopops
1

Har precis kommit hem *=) varir nere och handlat till de sm¨å svinen :)

Juliannas marsvin
1

Tar hand om en magsjuk liten prinsessa Tyst

MiniW
0

Sitter och kikar på TBBT och tar det lugnt efter barnmorskans order :)

Abico
0

Ska ta och rasa i säng, sååå hiiimlaa trött efter en helt underbart glad och fin dag! Kram och godnatt på er!

Hanna 

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.