Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 956 ggr
lisora
0

ensamt marsvin :(

min gris gick ju bort den 7 januari, och nu har hans kompis varit ensam sedan dess då vi tingat en unge som kan hämtas först nästa söndag… han ligger mest i sin bur och har väldigt tråkigt :( han äter som han ska och så vidare och blir superglad när han får springa runt i hela huset (!!) men finns det något som kan roa honom i buren? han verkar ganska nere, speciellt nu sista veckan :( hoppas han står ut en vecka till..!

EvaLuna
0

Å va bra att han ska få en kompis! Beklagar er förlust.

Ta upp honom ofta, ha honom i knät, klia honom bakom örat. Gör hål i en gurkbit & trä upp på ett snöre. Sätt upp den på lite retlig höjd, kanske 1 dm ovanför golvet. Då får han lite annat att tänka på en stund.

:-)

[YukiOni]
0

Precis som #1 säger, underhål honom till bästa förmåga :)

Sen kan man ju skaffa aktiveringsbollar, så har något att pilla med ett tag Oskyldig

lisora
0

#3 jaa, funderar på att köpa en sådan här boll med hål i (oj vilken suverän förklaring!) och lägga i gurka… han skulle nog kunna hålla på ett bra tag för att få lite gurka.. just nu kör jag med toalettrullar men dessvärre är han lite för smart för dom Obestämd

[YukiOni]
0

Du kan ju ta telefonkataloger (om sånna fortfarane existerar XD) 
Mina risar älskar att gräva och böka runt med dem :D
Samma med kattleksaker (liten plastboll med en pingla i) välldigt roligt tydligen xD
Men som sagt, en aktiveringsboll är aldrig fel (även för ej ensamma marsvin :))

lisora
0

#4 han fick nyss äppelgrenar från vårat äppelträd att tugga på men han tuggade i sig en hel gren på säkert två minuter.. ._. är det farligt? Vet att grenen i sig inte är farlig men han hetsåt ju upp den haha