ensamt marsvin :(
min gris gick ju bort den 7 januari, och nu har hans kompis varit ensam sedan dess då vi tingat en unge som kan hämtas först nästa söndag… han ligger mest i sin bur och har väldigt tråkigt :( han äter som han ska och så vidare och blir superglad när han får springa runt i hela huset (!!) men finns det något som kan roa honom i buren? han verkar ganska nere, speciellt nu sista veckan :( hoppas han står ut en vecka till..!
Å va bra att han ska få en kompis! Beklagar er förlust.
Ta upp honom ofta, ha honom i knät, klia honom bakom örat. Gör hål i en gurkbit & trä upp på ett snöre. Sätt upp den på lite retlig höjd, kanske 1 dm ovanför golvet. Då får han lite annat att tänka på en stund.
:-)
Precis som #1 säger, underhål honom till bästa förmåga :)
Sen kan man ju skaffa aktiveringsbollar, så har något att pilla med ett tag 
#3 jaa, funderar på att köpa en sådan här boll med hål i (oj vilken suverän förklaring!) och lägga i gurka… han skulle nog kunna hålla på ett bra tag för att få lite gurka.. just nu kör jag med toalettrullar men dessvärre är han lite för smart för dom 
Du kan ju ta telefonkataloger (om sånna fortfarane existerar XD)
Mina risar älskar att gräva och böka runt med dem :D
Samma med kattleksaker (liten plastboll med en pingla i) välldigt roligt tydligen xD
Men som sagt, en aktiveringsboll är aldrig fel (även för ej ensamma marsvin :))
#4 han fick nyss äppelgrenar från vårat äppelträd att tugga på men han tuggade i sig en hel gren på säkert två minuter.. ._. är det farligt? Vet att grenen i sig inte är farlig men han hetsåt ju upp den haha