Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1107 ggr
Peterlina
1

Min hopvikbara hage

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skrev i nån annan tråd om den här hagen men tänkte den skulle få en egen tråd ;D

Jag har sytt långa tygkanaler som jag trätt in kartongbitar i. Det sitter små snören i slutet på kanalerna så man kan knyta ihop dem. Det är sammanlagt 4 långa kanaler med kartongbitar i olika storlek i, så man kan vika ihop hela rasket sen utan att det tar vidare plats som synes. :)

När det blir skitigt tar man bara ur kartongen och tvättar tyget. Kartong kan man ju lätt få tag på om den skulle bli dålig.

Ni skulle sett marsvinen när de fick springa där första gången. Vilken lycka! Oah det mysigaste tycker jag är att jag kan ha dem framme i rummet på dagarna (arbetar hemifrån) och få sällskap och dessutom kan jag sätta mig i hagen med dem utan problem och låta dem bekanta sig med mig utan att tränga mig på.

juliino
1

Oj vad smart! Du får sälja sådana! Jag skulle vilja ha en efter att marsvinen flyttat till ett större rum. :)

Jarado
0

Jättefint! Vilken kanonbra grej!

saksaken
0

Att man inte tänkt på något sånt tidigare! :O Smart och snygg ide

pinku
0

Smart! Jag har galler som man kan vika ihop, och jag blir gaaalen!! Så bökigt och tungt, och blir inte ens en speciellt stor hage. Din idé är tusen gånger bättre!

Charlotta-B
0

Detta var en riktigt bra ide! =) Tummen upp!

Charlotta-B

jezzijezz
0

Superbra ju!! Skrattande

Peterlina
0

Tack :)

Mycket nöjd själv. :D

Den var ju billig också eftersom tyget väl kanske gick på 80 spänn ungefär och kartongbitarna hade jag gratis. Men har man inte bra kartong kan man ju alltid köpa flyttlådor eller så går man helt enkelt till någon affär och ber snällt att få kartong av dem. :)

Och eftersom det inte är något krusidullsyende så gick ju den delen apfort också. Jag har förvisso en overlock, men ändå. :)

Ery
0

Jättebra idé som jag tycker förtjänar att puffas lite. Jag ska nog ta och sy en sådan snart. Glad

BeaIL
0

Verkligen jättesmidigt! Snälla kan inte du göra en "gör det själv" artikel till denna med steg-för-steg, för jag förstår inte riktigt hur du gjort ?  :)

Teddymarsvinet
0

Jag blev riktigt inspererad av denna och har lust att göra en då grisarna springer löst och springer under bokhyllor osv. Verkar supersmidigt! Jag förstod inte heller riktigt hur du hade gjort den och det skulle ju verkligen vara kul om du la upp en steg-för-steh beskrivning! :)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

godisgrisen
0

Smart!GladKul med bra idéer. Härligt att du delar med dig. Skrattande

tantnett
0

Helsmart idé. Glad

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Peterlina
0

Jag har faktiskt skickat en artikel till Sandra bland admin, men den är nog bara inte upplagd än. :)