Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 2954 ggr
emmaaslund
3

Inifrån en duvtransport

Jag fick en förfrågan om jag kunde lägga upp bilder på hur det ser ut inuti en duvtransport, och självklart kan jag det. Har precis fått hem denna som jag köpte på http://www.tropicstallet.se, snabb leverans och enligt mig överkomlig frakt. Denna variant innehåller 8 fack och kan transportera fyra marsvin samtidigt, två på undervåningen och två på den övre. (2 fack per marsvin)

Tycker att denna variant med 8 fack var lätt i vikt och smidig då man har marsvinen på samma ställe och slipper enskilda kattransporter om man fraktar fler marsvin. Här sitter de tillsammans men ändå avskilt då skiljeväggar fås med. Ingen risk för bråk eller ledsna, ensamma marsvin. Smart är också att den undre delen går att haka av, så om man endast fraktar ett eller två marsvin någon gång, behöver man inte kånka på bägge delarna :)

Såhär ser det ut ovanifrån när man hakat av den undre delen från den övre. I varje del kan det sitta två marsvin.

Här syns facken och skiljeväggarna man får med. Dessa tas lätt ur om man t.ex. fraktar endast ett marsvin.

Såhär ser de gröna flärparna ut, de fungerar som tak (utöver själva stängda transporten sen) och stängs/öppnas lätt med "lill-flärpen" som syns på bild.

Emma     http://ettlivmedsvin.blogspot.se

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Teddymarsvinet
0

Jätte fin & väldigt praktiskt! Funderar själv på att köpa en, men vi får se om pengarna räcker till. Skrattande

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

imoon
0

Bra bilder, det är säkert många som funderar på hur de ser ut inuti.Glad

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

Ery
0

Jättebra! Jag har funderat på att skaffa en duvtransport, men har aldrig sett riktigt hur de funkar och ser ut på insidan. Tack så mycket! :-)

Twili
0

verkligen kanon! snyggt o enkellt :D själv är vi så snåla så vi tar med oss 500 transportburar och plastbackar istället Flört fast, vi la ju också nydligen ut 800 på en utebur med två våningar och ska köpa kompostgaller och göra värsta utegården ifrån uteburen.. så Tungan ute

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~

Teddymarsvinet
0

Blev så sugen nu så att jag tänker skapa en sök tråd! Cool

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>