Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 1006 ggr
juliino
0

Dina tre nya marsvin ;)

Färger, Raser och Teckningar är ju väldigt roligt att kolla på då alla är så vackra på sitt vis.

Om ni fick komma på en helt ny färg, ras och teckning som skulle finnas på marsvin (eller varför inte bara på tre marsvin som du själv har) vad skulle du välja då?

Twili
1

jag skulle vilja föda upp grävlingsfärgade ifall jag inte var den enda som strävade efter det utan att vi var ett par stycken som avlade efter samma.

sen vet jag inte om det finns, men marsvin med mörkblåa ögon vore fint. på himalayas.

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~

juliino
0

#1 Grävlingsfärgade har jag hört nämnas om tidigare det var väl du :) Det låter väldigt fint tycker jag!

Mörkblåa ögon på himalaya lär ju ur fint. (ser framför mig mörkare ögon än på kaniner)

Sanni
2

En cream himalaya :) Det fanns visst en video av cuy marsvin som hade cream färg med himalayateckning. De var helt otroligt fina!

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

[saphirasmarsvin]
1

Nonself saffron dutch hade varit otroligt läckert! Eller saffron dalmation! Tror aldrig jag har sett varken eller, men det hade varit så fint Kyss

Annars hade det varit himla coolt med svarta amcrestar med golden, cream eller buff i cresten.

juliino
0

#3 Låter väldigt fint! Jag som drömmer om Himalaya!

#4 Jag har bara sett dalmisar i beige, lilac och sen dom vanliga choklad och black och har själv haft/har alla nämnda utom lilac och skulle älska att iallafall få se en i Saffron! Kan tänka mig att det skulle vara en skönhet!

Dutchen lät ricktigt läcker likaså amcrested!

Fy skulle alla dessa existera skulle jag sitta klistrad framför datorn och dregla.. ;)

[saphirasmarsvin]
0

#5; Haha, jag med! :D

imoon
1

Här hemma har jag en hane som skapar huvudbry för typ alla som kollar på honom. En bekant inom SMF som är mycket duktig på färger funderar på om han är blå (agouti)! I Danmark ska det finnas blå marsvin och blå marsvin är vad jag vill ha!

Himalaya på abessinier är också en dröm!

Ett marsvin med alpacabebispäls livet igenom vore klockrent! Liksom en korthårig alpaca! Lovely.Kyss

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

juliino
0

#7 Nejmen det måste vi ju få se bild på! Flört Har du kanske länk till någon uppfödare i Danmark? Jag har sett tex blå guldhamstrar men marsvin vore ju kul!

Vore ju fint med tex Blåa Teddys!

imoon
0

#8 Googlade lite snabbt nu och hittade denna länk:

http://www.gnavergalleri.dk/fotoalbum/marsvin/14044-de_blaa

juliino
0

#9 Skulle vara kul om dom kom till sverige! För dom finns väl inte i sverige om. (Nu tänker jag ju att någon föder upp)

imoon
0

#10 Det är väl min Caspian då.Flört
Jag tror inte att någon avlar blå marsvin i Sverige och jag är inte allt för peppad på att avla (speciellt inte när jag inte vet säkert om Caspian är blå eller inte)…

Cassidy82
0

Jag som nördat in mej på roan skulle vilja ha ett marsvin som är Pe Chocolate/Golden Roan. Alltså stickelhårig i de färgerna bara. Inget vitt =)

wingren
0

#7 Bebisalpaca hade faktiskt varit rent ut sagt underbart! x)

Skulle vilja se melerade marsvin lite som
http://www.mellmine.se/shop/catalog/product_info.php/manufacturers_id/43/products_id/3070
Och om silveragouti funnits i en trefärgs kombo. Exempelvis silveragouti/cream/white eller liknande. Nu har jag ingen aning om just den kombinationen ens är genetisk möjlig men ni förstår min idé iaf :p

Grå är min favoritfärg o allt som liknar grått är välkommet x) Nya nyanser så som gråblå, varm grå med röda undertoner etc :)

juliino
0

Det är jätte roligt att få läsa vad ni har för Idéer!

#13 I den här tråden är alla teckningar osv som man skulle vilja se på marsvin vällkomna oavsett om det är genetisk möjligt. ;)

Tyckte det var lite roligare att man får välja helt fritt utan att behöva tänka på om det går eller ej :)

Själv vet jag inte riktigt vad jag skulle vilja se. Det är så mycket men jag fastnade för Saphiras Saffron Dalmatiner ;) Det hade varit en skönhet!

godisgrisen
0

#4 Nonself saffron dlmatiner har jag sett flera. Jättefina :-). Luneas födde upp några för ett par år sedan.

#13 Neh silveragouti kan inte kombineras med cream det är inte genetiskt möjligt men i den här tråden kan man ju då drömma! :-)

Förutom alla fina lilac och beige magpie och harlequin som jag drömmer om har jag en annan liten dröm. Jag har för många år sedan haft en nonself cream white roan hon var svartbaserad och hade tydliga svarta kajalstreck runt ögonen, mörka öron och tassar. Jag tyckte hon hade läcker färg! Jag skulle vilja ha creamar med väldigt mörkt hudpigment selfar eller med vitteckning. Så snyggt! :-)

Tycker också dedär cuyarna som ser ut som mörkögda hinmmisar i olika färger vita, cream, buff och golden är himla läckra också.

wingren
0

#15 Tråkigt värre :P Vet du vad man skulle kunna få för färgkombo då? x)

godisgrisen
0

#16 Den enda färg som kan kombineras med silveragouti är vitt eller rättare sagt silverblekt rött som ju är vitt. Sorry. Flört

wingren
0

Men va tråkigt! :(

emmaaslund
0

Vet ni vad jag skulle vilja se? Jag vet inte om de finns men en REX i silver- eller lemonargente. 

DÄR snackar vi härlighet! :D

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Mirinda
0

Jag är så dåligt insatt i vad olika färgtkombinationer och teckningar heter. Men så här ungefär:

Ett korthårigt marsvin med en söt halvlång kalufs. Lite punkstil på frisyren, kanske… En ljusare kroppsfärg och svart naturrufs på skallen så att känslan blir rock´n roll i buren, vore en skön syn. Och så ett mörkt marsvin med svart zorro-mask i det ljusare ansiktet skulle jag vilja se. Om man fantiserar fritt alltså.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

wingren
0

#20 Sjukt härlig beskrivning! :D