Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 403 ggr
juliino
0

Medicinerings fråga

Ännu en ringorms fråga..

Jag provmedicinerade ju tre av mina 14 marsvin mot Ringorm i början när vi inte visste om det var det trots skrapprov.

Så dessa tre hanar låg då en vecka före resten i medicineringen.
Nu är jag inne på sista veckan och dom tre hanarna ska ju då vara färdigmedicinerade men deras burkompisar ska ju medicineras en vecka till (börjar imorgon igen)

Nu vet jag inte hur jag ska göra. Kan dom fortsätta bo ihop även om dom tre inte medicineras medans deras burkompisar gör det?

Lyan
0

Jag hade nog kört en extra medicinering på de som är färdiga bara för säkerhets skull så de alla är färdiga samtidigt

juliino
0

#1 Funderade på det med men går det bra? tänkte dom har ju ätit den nu i vad är det 4 veckor sammanlagt tror jag det blir (har inte mitt schema framför mig)

Men du tror det ska gå bra?

Lyan
0

#2 Vad står det i bipacksedeln? Om det inte står någon varning så borde inte vara några problem.

Eller så kan du bada dem i virkon eller annat som dödar sporer, vet att det finns något speciellt ringormsschampo, varje eller varannan dag så att de inte riskerar att bli återsmittade (vilket inte borde vara någon risk, så långt in i behandlingen men dumt att chansa)