Fina bokhylleburar- tips ang. städning
Så många fina bokhylleburar eller andra hemmabyggda burar det finns här. Jag blev lite sugen på att göra en bur av Ikeas Gorm. Är det enklare att hålla rent i dessa än de vanliga gallerburarna. Hur gör ni när ni städar? Är så trött på all halm och strö som ligger på golvet runt gallerburen.
Mvh
Cia-Fia
Planerar att bygga en bur av en gorm-stomme jag också. Har precis samma frågor som du har!
Med vänlig hälsning
Andrea, Doris, Stella, Lily, Otto och Elsa
Grisarnas blogg hittar du här.
jag har två gorm sektioner. de är roliga och bygga och experimentera med plus att det ger möjlighet till fler marsvin och som inte tar upp ett helt rum :)
jag brukar städa vår med en liten handsopkvast, går och köpa på ica. så stoppar jag smutset i en svart sopsäck och tömmer på gödselstacken.
jag vet att en del brukar använda sig av en liten damsugare som är lätt att tömma. själv väljer jag att lägga ner mer energi och tid, och sparar pengar. men har man väldigt mycket burar kan jag fårstå att det är värt varenda krona.
lägger in en bild på vårt grand hotel de guinea
obs, gör inte samma mistag som vi gjorde när vi byggde och sätta så låga plankor. vi hade bara i tanke att marsvinen skulle kunna se oss, och glömde helt bort att kutterspån lätt flyger ut. nu har vi fått sätta igenomskinlig plast runt om.
Åh, det ser så mysigt ut. Tror bestämt att det blir en gorm-bur för mig med :)
Med vänlig hälsning
Andrea, Doris, Stella, Lily, Otto och Elsa
Grisarnas blogg hittar du här.
Vilken fin bur! 
Hur stora är varje hyllplan i den? Är det två Gormhyllor eller bara en?
Känner riktigt hur kreativiteten och snickarglädjen vaknar till liv.
det är två burar, minns inte storlekar ur huvudet men det är bara att plusa ihop längden. bredden har jag för mig är på 55 cm . vi valde att bygga 4 våningar, dock är bara 3 klara. det är ca 20-30 cm avstånd mellan våningarna, ifrån högsta plankan till nästa "golv"om du förstår vad ja menar.
Aha det låter bra!
funderar på om det kan ha o göra med fuktighet/temperatur i rummen. peppar peppar ta i trä.