Tips på djuraffärer i Uppsala?
Hej! Jag får ju hem en ny gris på fredag och måste därför införskaffa mig hus! Just nu har de ju en gallerbur med "inbyggda" hus så kan ej ha dom då de i samma veva ska få inviga sin bokhyllebur! :)
Men jag är väldigt kluven.. Vill egentligen inte alls gå in i djuraffärer då jag blir så ledsen och vill ta med mig alla djur hem :( så vilken affär i Uppsala är "minst" hemsk så att säga? Om någon har koll? Funderar på fäboden då de ändå är en uppfödning men de har inte så jättestort utbud!
Jag brukar gå in i djuraffärer som inte säljer djur alls.
Just nu beror det dels pga ett virus som går hos guldhamstrar men även pga att jag inte vill gynna den hmm "handeln"
Vi har en nystartad djuraffär i vår stad (bor i södemanland) som inte säljer djur. Visst har dom inte stort utbud men i takt med att dom får mer kunder får dom större :)
Annars kan du ju göra ett eget hus eller beställa från internet. Vi har ju Lyan som gör jätte fina hus här tex. Under tiden klarar sig ju grisarna med tex skokartonger. :)
Jag skulle välja Djurhobby i Boländerna. De tar INGA djur utom fiskar från grossister och de har hyfsade priser. Eller från en butik som inte säljer djur.
#2 försöker också hitta en affär som endast säljer tillbehör men är väldans svårt…! Har kollat runt lite på nätet dessvärre blir det ganska dyrt med frakt…
Har några egengjorda hus hemma av skokartong som duger men de är lite söndergnagda haha ;)
#3 Gud så fina! Perfekta ju, de flesta lite "snyggare" husen har ju dessvärre oftast fönster som de kan fastna i. :) ska se om jag kan snickra ihop något! (är inte jättehändig hahaha)
Ett annat tps är att köpa Lyans sjukt snygga hus! De är absolut prisvärda och snyggare än allt du kan hitta i en butik. Eller snickra själv. 
#6 ja, var inne och kollade på dom nyss! supersnygga och mycket mer personliga än de man hittar i affärerna!
Om Lyan ser detta!! Säljer du fortfarande? :)
#1: När jag var inne på Grizzly senast fanns det inte marsvin. :/
#8 fanns inte marsvin eller marsvinstillbehör? :) att de inte har marsvin gör inget, bara bra att de slipper vara i en djuraffär 0:)
Japp, jag säljer fortfarande :-)
#9: Det fanns inga marsvin. Men tillbehör har de! :D
#12: I helgen tror jag! :)