Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 1171 ggr
Lyan
0

OT Knepig/konstig/knasig låttext

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja, behöver man säga så mycket mer om denna XD Blir lika förvirrad varje gång jag hör den

I'm a zombie in the moonlight I'm sleepin' when it's daylight I really should be alright But I'm feelin' kinda uptight I'm messin' with a neighbour Who killed my amp and Fender He looked to sweet and tender It's hard to tell his gender Got coffee on the paper My dog's an alligator I want you now and later I got a crush got a crush on you Got a crush got a crush on you

I'm rentin' the wrong movie I'm laughin' at the wrong guy I'm drivin' on the wrong side My brain is gettin' cock-eyed The flag is never chequered Can't find my F-beat records God, give a little lovin' The money's in the oven Got dead flies in my scotch with ice My talents always vaporize I want your bird of paradise I got a crush got a crush on you Got a crush got a crush on you Crush! Crush! We got a good thing goin' on Crush! Crush! Such a good thing goin' on

I'm freezin' in the summer I'm sweatin' in the winter No middle in the centre No colours in the printer No treatment at the pharmacy No lessons learned from history No future in the factory No meaning in the poetry No changin' in the weather No Elvis in the leather I want you now or never

I got a crush got a crush on you Got a crush got a crush on you

[LemonLime_]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Yup finns en del udda texter där ute xD

"Never see the sky
You live in the void
Never go outside
'Cause you're paranoid
Cloud burning bright
The burn feels so good
Cloud burning bright
[x3] "

lisora
0

en låt jag tycker är väldigt konstig är faktiskt den här "leende guldbruna ögon"… i texten sjunger de ju

"leende guldbruna ögon
har jag förälskat mig i
just dina guldbruna ögon
blå kan de aldrig mer bli"????

fattar verkligen inte, ändrar de färg?!

emmaaslund
0

#2 HAHA, det där har jag också funderat på.

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

ElmerKrudd
0

#2 Haha, jag har tänkt på det jag med! :P Men jag har bara antagit att de menar blå som naiv eller ledsna. Typ "I've got the blues"

Men jag kan ha tänkt helt knäppt också ;P Bäst man tar kontakt med de som skrivit den och fråga :P

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Aneema
2

#2 Den funderade jag också på i många år innan det kopplade i hjärnkontoret. Personen kommer aldrig mer att bli kär i en blåögd person eftersom hen har förälskat sig i de guldbruna ögonen. Så har iaf jag tolkat det. =)

emmaaslund
0

#4 Sant! Det var ju klyftigt av dig ;)

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

juliino
0

Jag är ett stort Kent fan och jag skrattade gott när jag läste vad låten Kallt kaffe handlar om som Jocke Berg skrivit (sångaren i Kent för dom som inte vet) Innan jag visste vad den handlade om undrade jag riktigt hur han tänkt där..

Mina ögon gör så ont Mina ögon gör så ont Mina ögon gör så ont Mina ögon gör så ont

Mina ögon gör så ont Mina ögon gör så ont Mina ögon gör så ont Mina ögon gör så ont

Sen tycker jag och min syster det alltid är kul att lyssna på Kents När det blåser på månen där dom sjunger "Kostymen den skaver.." men när vi skulle sjunga Kent singstar och jag hörde den för första gången blev det Kostymen den skavver..

ElmerKrudd
0

#6 Haha ja, jag kan jag också ;P Ibland :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

lisora
0

#5 aah it makes sense! meningen fick en helt annan mening nu haha

wingren
1

**Resterna av ditt liv
**
Ditt jävla leende får mig att vilja krossa dina ben
ta en stor skrovlig sten och slipa den len emot ditt skallben
Göra ditt namn känt nationellt genom att lägga dig på rälsen
och köra tåget själv. Rulla tolv ton stål rakt över dig
dela dina leder med dom medel som förärats mig
Din blick, dina vidriga ögon skall aldrig mer se
PETA ut dom och släng dom!

För jag vill leka som ett barn, med resterna av ditt liv
Slutförvara kärnbränsle, med resterna av ditt liv
Jag ska bygga ett garage för min bil, med resterna av ditt liv
Jag ska ställa mig och pissa på resterna av ditt liv

Du borde ta ditt liv och paketera det, riva det och bränna det
perforera det, stycka det och sänka det
Förvandla ditt hem till en grav,
beskatta allt hårt utan att dra av en spänn
du skall få restskatt som känns, betala med blod eller din inkompetens
Du kunde fått liv men nu blir det tvärtom
för det är dig jag tycker om att tycka illa om

För jag vill leka med resterna av ditt liv

Jag vill leka som ett barn med resterna av ditt liv
Mata mina marsvin med resterna av ditt liv
Laga hålet i ozonlagret med resterna av ditt liv
Ställa mig och pissa på resterna av ditt liv

Jag ska sprida ut dig över stan med resterna av din bil
Jag ska klä mig sämst i Sverige med resterna av din stil
Jag skall stilla mina lustar med resterna av din tjej
sen ställa mig o meta med resterna av dig!

Jag vill leka som ett barn med resterna av ditt liv
Göra mig ett askfat med resterna av ditt liv
Torka upp dina gamla spyor med resterna av ditt liv
Jag ska ställa mig och pissa på resterna av ditt liv

En, två, tre, fyra, krossar dig som en myra
Fem, sex, sju, åtta, jag är katten du är råttan
En, två, tre, fyra, krossar dig som en myra
Fem, sex, sju, åtta, jag är LOK du är råttan…

En låt av LOK som jag alltid gillat ;)

Lyan
0

Haha, vilka knasiga texter det finns XD

#5 Det hade jag aldrig kommit på själv!

En sak som stör mig lite är att Savage Gardens Two beds and a coffee machine (bara namnet är ju lite halvknasigt :-P) finns med på någon kärlekssamlingsskiva. Hallå, låten handlar om misshandel!

wingren
0

#11 Jaa ibland undrar man hur folk tänker :S Men de tänker väll ungefär "all kärlek är bra kärlek" o låter som en skäggig sektledare skulle jag tro

Lyan
0

#12 Precis, man måste väl lyssna på låten innan och inte bara anta att den handlar om bra kärlek bara för att deras låtar brukar göra det. Skulle väl vara det :-/

Sedan en annan sak som stör mig, fast det har väl inte direkt med själva texten att göra. Det är att ett av banden jag lyssnar på envisas med att använda engelska i texterna trots att sångaren är totalt okapabel till att uttala det så det går att fatta! Jag förstår betydligt mer av den japanska texten än den engelska och då är det inte mycket japanska jag kan