Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 1127 ggr
Juliannas marsvin
7

Arcticas Android's dunderkull :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är bebbarnas tråd :) Android fick alltså 6st! smågrisar den 15/1 idag två dagar gamla verkar mamma & barn må bra. Android gör inte mycket annat än äter & matar de små.

De stora håller sina vikter rätt bra, de små har gått ner mest. Lille plutten har jag stödmatat lite, han har svårt att ta sig fram genom syskonhögen..

Fyra tjejer & två killar, namnlösa än så länge, inte helt lätt att hitta på namn på D :)

<3 <3 <3

Sammetskatt
2

Vilka fina. De större ser ju faktiskt både större och äldre ut :) De två på 87 gram är verkligen söta! Annars tillhör jag dem som tycker marsvin behöver några veckor innan de blir söta, precis som människobebisar ;)

Teddymarsvinet
1

Jätte fina! Stort grattis till dom små. Vi fick en valpkull och då vart det namn på D också! Ganska svårt, men om du vill ha lite tips så har jag några namn: Dunder, Dimma, Dakota, Diva, Dallas. De 4 första blev 4 hundar döpta till ;)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Lilje
1

Men fy så fina, h*n med vitt på var lite extra ljuvlig Kyss

wingren
1

De tre första pluttarna var ju gudomliga! Speciellt nummer två ;) Såg inlägget lite för sent så hade redan hunnit posta i din andra tråd ^^ Lustigt att du skrev dunderkull o jag dundersöt x) hehe

Juliannas marsvin
0
_Charlie
1

Dundergrattis till en Dunderkull! :D

Jag önskar att ettan, 83-grammaren, är en hane som kan heta Dunderklumpen och flytta hem till mig. Kyss

wingren
2

Köp _Charlie, köp! ;D

Juliannas marsvin
0

Om jag kollat rätt så är:

83 hona Daffodil  59 hona Daisy

87 hane Dacapo  47 hane Danny

87 hona Doris     66 hona Drucilla

#6 Dunderklumpen hade varit ett klockrent namn om det varit en hane :)

Barnen valde Danny till lille plutten som jag kallar "Lille Plutten" <3

Juliannas marsvin
1

Bliss & Dacapo, rätt lika :)

_Charlie
1

#8 Aww Osis! ;)

juliino
1

Grattis! Håller tummarna för dom minsta :)

RosaMarsvin
1

Jättesöta.

Juliannas marsvin
0

Dag 3 :)

Alla ungarna verkar rätt pigga. Lille plutten har gått ner till 46 gram, Daisy vägde 57 & Drucilla 64 nu på morgonen, så alla fick sig en slurk Fortimel. Det var bara Drucilla som inte riktigt ville ha, dom andra två åt med god aptit.

Tur i otur är jag hemma med prinsessan som är magsjuk, så det finns gott om tid att mata de små :)

Frida B
1

vad söta! grattis till jättekull :) man vill ju bara ta hem och gosa med allihopa!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Juliannas marsvin
0

Dagens ros går till Android som är så duktig att ta hand om alla sex bebisar, som hon kämpar på att dia & tvätta dom <3

[00livia]
1

Åh så fina, vad gullliga! Skrattande föddes på min födelsedag också Tungan ute

Juliannas marsvin
1

Idag är dunderkullen en vecka gamla, Danny den lilla plutten lämnade oss den 19:e, inte helt oväntat..

Resten av kullen mår bra & endel växer så det knakar, lite orolig än för den minsta.

Trodde ett tag att jag skulle vara tvungen att stödmata de två minsta när Android slutate bry sig om dom, men finaste Kanel kom hit som en räddande ängel, fick flytta in & hips vips så skötte Android om alla bebbarna igen :)

Juliannas marsvin
1
jezzijezz
1

Grattis! Jättesöta dom e allihopa Glad

wingren
1

Shiet va fin kanel va!

[LemonLime_]
1

Kanel är så vacker ^^

Hoppas ungarna växer på bra :3