varför vaxduk i bokhyllebur
hej! jag och min far (mest min far) försöker ju bygga en bokhyllebur men det är tufft i denna iiiskalla kyla! men han påstår i alla fall att det endast behövs vaxduk på golvet, dvs botten av buren… inte på väggarna. jag försöker förklara att det blir svårare att städa och smutsigare osv men han tror ändå på sin idé :/
jag skulle bara behöva lite exempel på vad som kan hända om man inte klär in bokhyllan i vaxduk så jag kan berätta för honom varför. just nu har jag bara "lättare att städa"-argumentet som han inte lyssnar på…
Annars får du ju glipor och kiss kan rinna ner?
ja men det han menar är att klä in botten. dvs hela bottendelen är inkädd i vaxduk… han slår in bottendelen som ett paket, hela vägen. svårt att förklara, men då blir det inga glipor menar han
Jo, de blir ju fortfarande glipa mellan kanten och botten. Om kiss rinner längs kanten så borde det ju hamna nere i springor och ligga kvar där? Om ni inte tätar kanten med typ silikon? I så fall borde det gå bra, så länge inte väggarna suger kiss.
Själv vill jag inte ha vaxduk alls eftersom att vissa marsvin äter upp den. Jag har golvmatta i mina burar + silikontätade hörn.
Aaah det kanske är så han har tänkt sig… bokhyllan är behandlad och har "glatt" yta så den borde inte suga åt sig..
Nej har också hört det, därför hade jag tänkt klä in alla väggar ändå högst upp med vaxduken, så de inte får tag på den. men eftersom vi har plexiglas-fönster också så antar jag att det är därför pappa tycker det blir knaz.
:)
Jag tror att det kan bli snyggt om ni gör så. Då slipper man se vaxdukekanten ju.
jaaa..! vi får se hur det blir men troligen är det ju så pappa tänkt, jag är inte så händig så fattade inte riktigt hur det skulle fungera