Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 1109 ggr
lisora
0

Han äter inte höet

.. - som stått inne i mer än en vecka! Vi har vårat hö ute i garaget i öppna plastpåsar med hål i, vilket går bra. Det är kallt där ute men ingen fukt så höet håller sig fräscht. Men det jag har märkt är att när jag tar in en påse att ha inne så jag slipper springa ut hela tiden blir det supertorrt efter bara 3-4 dagar, och marsvinen är inte heller så förtjusta att äta det Obestämd tar jag in det direkt från garaget äter dom massor! 

Blir höet sämre/mindre gott när det är torrt? Finns ju många som har hö inne hela tiden, blir det lika torrt för er? kräsna grisar!

wingren
0

Hö är väll alltid torrt? Eller hur menar du med att det blir fuktigt? Jag har en höbal inne som jag tar från o ger de lite då o då. Mina grisar har aldrig klagat ^^

Fridaaaa
0

Hö ska vara torrt :) Inte så att det dammar men det ska vara torrt. Mina äter det lika bra om det är inne eller jag tar in :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

lisora
1

Ja det är torrt men det blir så torrt att det tappar både lukt och färg om det fått vara inne några dagar bara… i garaget där det är svalt håller det sig som nytt, det är fortfarande torrt men luktar mycket godare. höet som stått inomhus faller isär liksom. Obestämd svårt att förklara… de uppskattar i alla fall höet från garaget mycket mer än höet som stått inne