Fick en liten hjärtattack o.o
Igår skulle jag klippa Frasses klor. När han var ung så var han väldigt krånglig och sprattlade runt men jag fick in tekniken så det funkade ändå. Nu när han är gammelgubbe ligger han i princip still och väntar tills jag är klar… men igår fick han ett ryck som kunde slutat illa!
När ja skall klippa en bakklo som sitter lite lurigt till sprattlar han plötsligt till med benet och drar det till sig fort som f*n.
Var i det stadiet där jag redan börjat klippa, så jag träffade fel och ser en droppe blod. Tänker att oh well, potatismjöl it is.. för ibland kan man ju träffa pyttelite i pulpan som ger sig väldigt lätt och inte gör så ont.
Men då ser jag att typ en tredjedel av min hand är täckt i blod O_o
Det är tur att jag håller på och utbilda mig till djursjukvårdare kan jag säga.. Lyckades stoppa blödningen med massor av potatismjöl, trycka med en ren handduk ett bra tag och slutligen lägga på ett litet (liitet) förband. Har endast tränat på hundar förut och kan säga det var vädligt mycket svårare att lägga på en sådan pyttetass.
Rätt snart efter att han satts ner i buren igen lyckades han sparka av sig det (typiskt honom xD) men då hade det i alla fall slutat blöda helt. Han lade sig och sov strax efteråt, och gick och kollade med jämna mellanrum så det fortfarande inte blödde… vilket det inte gjorde.
Enda jag är lite orolig för nu är bakterier, men han hade precis fått helt städat i buren så förhoppningsvis är det ingen fara.
Pust!
Var det pulpan som blödde så mycket eller hade du råkat klippa honom i tassen?

Mvh Stephanie 

Pulpan :(
Det brukar kunna blöda i massor när man klipper i pulpan, En av mina töser blödde i en timma när jag råkade göra det. Men det ser i regel värre ut än vad det är!
Ok, ja och så är det så himla lätt att råka klippa för mycket också. Tycker att det är läskigt att klippa råttornas klor, dom är ju såååå småå. 

Mvh Stephanie 

#4 Haha, då ska du försöka på dvärghamstrar 
// Nadja