Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 824 ggr
gickan87
0

Cuy i bokhyllebur?

Tror ni det funkar att ha en cuy i bokhyllebur? Eller är risken stor att den hoppar över kanten?

MVH Erika :)

ElmerKrudd
0

Jag skulle vilja veta hur stor yta de behöver jämfört med ett vanligt marsvin. Vet du? :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

gickan87
0

Har hört att minsta burmåtten är 120*60 men vet inte säkert.

ElmerKrudd
0

Ah vilken tur då att buren jag bygger blir förmodligen 120x100 :P Rent spontant skulle jag tro att en cuy har lättare/ mer vilja att ta sig ur en bokhyllebur iallafall :P

Sen kanske någon som har/haft cuy kan ge ett mer riktigt svar, men ändå :P

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

gickan87
0

Får hoppas att det inte är så. Har inte lust att sätta upp galler runt buren.

[copicaddicted]
0

Man måste ju inte nödvändigtvis sätta galler. Det går ju att förlänga "väggarna" med en till bokhylla eller till o med plexiglas om manvill ha lättare för att se dom :)

gickan87
0

#5 Jo det har du rätt i men det är så enkelt att nå dem som det är nu :)

PiggieVille
0

Vi har släktingar som haft cuy.

Det jag har sett/läst/fått berättat för mig att cuymarsvinen behöver mycket mer yta.

Dels blir de mycket större men har också ett helt annat temp.

Mycket räddare/vakna än andra marsvin. Du får inte ett cuy marsvin att bli tamt lika lätt som ett annat.

Är extremt duktiga klättrare så tak är ett måste.

De lever i 3-4 år.

Får lätt hjärtproblem pga av att de stressar.

Det är ett vilt djur helt enkelt.

Om jag var du skulle jag söka upp en uppfödare ( om det finns någon) och be att få åka hm och titta på dem.

.

gickan87
0

Okej. Då blir det nog ingen cuy för min del då jag inte gillar tanken att ha tak över bokhylleburen. Vill nå mina djur enkelt och inte ha de alltför instängda.