Snoken på Malte
Jag fick ett bud som gällde att Malte kan tänkas vara buff på trynet, och inte golden som han är reggad som (goldenagouti/golden). Eftersom jag inte är helt jättehaj på färgkombinationer och vilka som dyker upp tillsammans vore det trevligt att ta er till hjälp. Jag har förvisso en usel kamera och bilder gör ju inte alltid objektet rättvisa men lägger ändå upp de som är relativt bra. Kan han vara goldenagouti/buff trots att han har goldenpartier över kroppen? Går de tre färgerna ihop?

(Bebisbilden lånad från lixim.se)
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Cream eller buff, absolut inte golden. I så fall är han lemonagouti/cream eller buffagouti/buff
Fridaakessons skinny Alvin är väl golden om jag inte minns helt fel om du vill se hur det ser ut TS :)
#1 Hmm, intressant! Mamma är reggad som goldenagouti/white och pappa som black/golden.
#2 Ja, honom har jag sett :)
Men kan inte golden se rätt olika ut?
/ Emma
Golden kan se olika ut, men det där är buff, dvs buffag/buff om han är agouti. Jättefin!
#4 Där ser man! Jag litar på er då jag vet att ni är mycket erfarna och han har förmodligen ändrats och (uppenbarligen) utvecklats fr.o.m det att han blev reggad som bebis?
Hur går jag vidare med detta då? När jag ställer honom kommer han annars vara reggad helt fel och det känns lite.. tokigt att visa upp något som inte stämmer ;)
/ Emma
Putt :)
/ Emma
Du behöver egentligen inte göra någonting. Ska han inte gå i avel så spelar det i princip ingen roll. Du kan anmäla honom med vilken färg du vill till utställningen. Om du vill ha det ändrat i registret så kontaktar du registratorn.