Köpte godis åt marsvinen
Idag var jag på kista och tittade på djur och köpte marsvins saker :) jag provade ge dom godiset jag köpt men dom verkade bara gilla lukten ;) dom blev jätte nyfiken när jag öppnade påsen och stack fram godiset men sen så va de Inge mer med det Kan tuär inte lägga ut bild nu men det hette tasty sticks och såg ut som små pinnar med olika färger ;) Är det nån som köpt samma godis som gillade de? :)
Jag ger mina marsvin t.ex. gurka eller sallad som godis. :-) Det brukar uppskattas mycket!
Djuraffärsgodis brukar vara rätt onyttigt och jag minns att mina marsvin inte tyckte om det ändå när jag gav dem det i början av mitt marsvinsägande.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#1 Ja jag ger dom sånt som godis också men tänkte prova ;) fast dom gillar grönsakerna bra mycke mera :D
Mina marsvin får gurka, majs eller äpple som godis på helgen ;) Något av det :P Enstaka gång en bananbit :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag brukar ge mina fruktgodis som heter Fruit-Salad :)
#gurka älskar mina ^^ #4 köper man det i zoo butik?:)
Jag ger inte mina något från djuraffärer, bättre att ge naturligt godis om man säger så :)
#5: Det var från zoobutik online - animail.se :) Men jag kommer inte köpa mat och sånt från zoobutiker längre, för det verkar inte så bra ? :)
#7 Beror på vad det är för foder såklart :) ^^
http://animail.se/jr-farm-fruktsallad-200-g.html Det godiset. :)
Jag gav mina marsvin honungspinnar i julklapp. :) De verkade inte alls gilla dem till en början, men nu har de ätit bort halva godiset på varje pinne.
(Kolla gärna in mina alster! :D)
www.galanty.deviantart.com
www.bluemoonstables.deviantart.com
Mina fick honungspinnar men har inte ens luktat på den, så jag har plockat bort den ur buren… :)
Jag kommer nog torka frukt och grönsaker och använda det som godis :3 Men det blir nog också gurka och sånt som inte ges så ofta som godis med ibland.
##11 samma här :I #12 går det att torka frukt och grönsaker till dom? Låter intressant :D
#12 har försökt torka frukt men de är rätt svårt. Man måste hänga det luftigt och torrt annars ruttnar det.
Köpte mjölklinser idag som mutor för att göra de äldre barnen snabbare tama. det är väl ok? det är ju inga mängder man ger direkt. typ 1-2 om dagen.
#14 Jag har testat torka äppleskivor och det har varit lätt tycker jag (satte skivorna på grillpinnar först men har bytt teknink nu) :3
Skar upp tre äpplen igår och satte upp dem på ett kökssnöre (syntetiskt, som man kan köpa i vanlig mataffär) De har bara hängt uppe över natten men de ser ganska bra ut redan, dock inte genom torra men en-två dagar till så är det nog klart.
Jag delar upp ett äpple i ca 5 bitar och sedan skivar dem ganska tunt, nog mindre risk att det möglar då ^^ Jag testade göra i ungen också men vann inget speciellt på det men kanske fungerar bättre om det är någon annan frukt eller grönsak.
Härnäst ska jag nog testa motor och kanske apelsin (tror det kan vara svårare att torka det i rumstempratur men ska testa)
Hittade denna sida förut (scrolla ner och läs texterna under 'frukt' och 'grönsaker') http://www.friluftsnett.net/index.php?lang=sv&sida=torke-mat-gronnsaker-frukt-sopp
Bär och sånt kommer jag nog testa i sommar/höst