Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettutställningar
Läst 1234 ggr
emmaaslund
0

Hur hittar ni varandra?

Det känns som om jag tjatar om utställning i varenda tråd men det är bara för att jag är nyfiken, haha! :) En sak jag funderade på nu är hur alla från forumet "hittar" varandra på uställningarna sedan? 

Jag menar, nu vet ju de flesta säkert vilka de andra är och det är lätt att finna varandra och umgås. Men jag tänker att det vore ju väldigt roligt (för mig som är nyfiken på vilka ni alla är därhemma) att få träffa er när jag gör debut i Kallhäll.

Så min fråga är egentligen, hur hittar ni varandra om ni inte sett någon bild förutom marsvins-avataren? Hur hittar jag er? :) 

Emma     http://ettlivmedsvin.blogspot.se

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Lyan
0

Ofta brukar man få beskrivning eller bild i utställningstrådarna om man frågar eller så frågar man på utställningen :-)

emmaaslund
4

Ok! :) 
Jag såg fram emot ett svar där man går runt med hattar med sitt Ifokus-namn på ;)

/ Emma

Lyan
0

Haha :-P Vet att det fanns pins där det stod marsvin.ifokus innan men det har ramlat bort

[LemonLime_]
0

#2 Om man går på konvent är det lite mer så, då har man badges/namn och bild med sin alias/persona/fursona/avatar/etc ^^ hehe

Eulwen
3

Man känner igen folks marsvin…. :-P

Mari
0

Man kanske känner igen marsvinen och på så sätt kopplar ihop? Så tror jag att jag skulle göra om jag gick på utställning någon gång Skrattande

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Abico
0

Har man varit med och ofta hänger på utställningarna i en lokalavdelning exempelvis så känner man lätt igen nya utställare, då är det inte allt för svårt att lägga ihop ny utställare med eventuellt bekant mif-marsvin :)

Annars händer det att man i utställningstrådarna beskriver hur man är klädd, då är det ännu lättare :P

För några år sedan tryckte vi upp mif-pins, vet att jag har en någonstans. De användes dock inte så flitigt…

Hanna 

emmaaslund
0

#7 Det kan jag tänka mig :) Eler hur, haha. Lägger ihop ett och ett :) 

Åh, snyggt ju!

/ Emma

Mirinda
1

#8 Jag var på Järnautställningen i höstas. Tänkte att här finns säkert flera av dem jag träffat här i trådarna. Jag gick med öronen vidöppna och försökte höra vilka förnamn som "flög i luften". En hel del medlemmar; uppfödare särskilt kallar varandra vid förnamn här ibland. De har väldigt ofta länkar till sina hemsidor i slutet av inläggen. Där brukar deras riktiga namn stå.

Måste erkänna att jag var glad att ha familjen med mig i Järna. Känslan av att alla känner alla, utom jag, var väldigt stark en bra stund. Nu har jag ganska lätt att ta kontakt med folk jag inte känner, men visst var det lite trögt först. Man vill ju inte, så att säga, tränga sig på utställare som är upptagna med sina marsvin och/eller varandra. Men så fick jag tag i en trevlig medlem som jag lyckades identifiera. Hon pekade ut ett par av er andra.

Missförstå mig rätt emmaaslund! Alla var jättetrevliga när jag väl kom till tals med några av deltagarna på utställningen. Det gäller bara att ta det där första lilla steget.

Om Gud vill och byxorna håller ska vi ställa ut ett av marsvinen i Kallhäll. Ser du en halvvirrig, supernervös tant med glasögon, som kånkar runt på ett tort´n whitemarsvin så är det jag. Min elvaårige son lär vara med.

Säger du att sonens marsvin är ett av de finaste pet-marsvin du ser i lokalen, så kommer du att ha en väldigt glad MiFare att prata en stund med. För jag och blygisen Gozo behöver all uppmuntran vi kan få.Flört

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

emmaaslund
0

#9 Förståeligt! Så känner vi alla av och till och så blir det ju i vissa sammanhang. Spännande känsla men kan också vara lite jobbig! Förstår vad du menar om att inte störa, samtidigt kommer jag (vi) ju denna gång vara upptagna med egna grisar att göra iordning ;) Kommer nog snurra runt en hel del alltså ;D 

Jag har inga problem att ta kontakt med människor så, men det gäller bara att hitta dem först haha :D 

Då ska jag hålla utkik efter er, vad skoj! :) Jag och min kompanjon Erika kommer också framstå som halv(hel)virriga och känns igen på en silverboll och två skinnyrumpor ;)

/ Emma

ElmerKrudd
0

Åh! Jag längtar tills jag kommer vara med på någon utställning! :)

Kommer förmodligen ställa ut en cuy då ^^ Kanske Lasse också. Om han är snäll ;)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Twili
0

jag bits inte, jag lovar! Flört

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~

idipidi
0

Man får gärna hälsa på mig också! Jag kommer döma långhår och ställa senior crested. Jag bits inte heller (däremot lämnar inga garantier för valpen som nog kommer vara med en stund på morgonen iaf ;)) Och Norrortare! Stanna gärna på årsmötet och gör eran röst hörd. Bl.a. ska det röstas om motionerna (kommer i MM 1 och ev på hemsidan innan dess). Själv är jag osäker på om jag kan stanna. Det beror på valpvakten. Men jag varit på alla Norrorts årsmöten åtminstone de senaste tio åren, så jag tycker att jag borde bli förlåten i så fall. :D