Min ritning på en marsvinsbur!
Jag hade lite tråkit och började rita en ritning på en marsvinsbur i Paint. Som på bilden, så är det så jag vill att buren ska se ut. Det kommer då vara en BILLY bokhylla med längd 202cm, bredd 80cm och höjd 28cm, som vi ska kapa till längden 160cm istället. För att jag ska ha plats att gå lite i mitt rum också! :D…
I den lilla delen kommer det vara mat, vatten och marsvinstoa, och i den större delen kommer det vara resten av tillbehören och mer plats för spring! Tänkte använda våtrumsmatta i botten och toa-lätt + spån. :)
Lite detaljer är ju fönsterna och dörren. Jag tyckte fönster var lite roligt, för då kan dom ju titta på varandra om en är utanför och en är innanför + att det är snyggt! ;) Dörr vill jag ha för att dom ska kunna springa ut och in hur mycket de vill när den är öppen. Så man inte behöver bära upp dom varje gång! :)…
Förlåt för en tråkig tråd, men hade inte så mycket annat att göra vid denna tråkiga stund. :D (Kommentera vad ni tycker)
ÅÅÅ wow..
Skulle med vilja göra en sån.
Vet inte om 80 blir för brett för mig.
Men den kommer bli super fin.
#1: Om man bygger en helt egen bur med tex. hyllor, så kan man välja vilken bredd man vill! :)
Tack!! :)
MM det är ju sant har inte tänkt på det hehe.
Det är ju bara å korta ner innan man sätter ihopet ja.
TAck för att du sa det :P 
Haha varsegod! :)
Gillar idén med att ha en dörr! Det kommer att bli superfint! :)
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
#5: Har sett den idén hos en annans marsvinsbur. Jag tyckte det verkade bra! :D Tack! :)
#6 Vi har också en liten dörr i vår bur :)
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
#7: Hur ser den ut? :)
#9: Va snyggt! :) Söta marsvin! :)
Ska marsvinsburen vara uppe eller nere? De flesta säger att den ska vara uppe, för att marsvinen ska kunna se vad som händer omkring. :)