Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 5179 ggr
Loverabbits
0

Era marsvins leksaker/inredning

Hej, hej!

Skulle vilja se hur det ser ut i era marsvinsburar, vad ni t.ex. har för hus (berätta även gärna vart ni köpt era hus/hur ni gjort dem). Ni kanske har sett något i någon affär som ni gjort om till något roligt till marsvinen. Visa och ge ideer! Visa även gärna vad era marsvin tycker är roligt att leka med, både köpt och egengjort!

Bomba med ideer på rolig och stimulerande inredning som är populär hos grisarna! :)

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta

Loverabbits
0

Ingen som har varit kreativ gällande marsvinssaker? :)

emmaaslund
0

Här hemma finns det lite olika grejer i buren, bl.a de saker som syns på bilden - större träbro och plattformen samt det ätbara morotslandet i halm. Alla dessa saker (tror jag!) är köpta från Zooplus eller annan djurshop på Internet.
Utöver dessa har jag i pojkarnas bur;

- En till träbro, fast en mindre variant
- Mysrullar
- Myspuffar (köpa från _Charlie på MiF)
- Trähus (köpta från Lyan på MiF)

All denna inredning/aktivering uppskattas mycket och allt används flitigt :)

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

[LemonLime_]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har inget just nu men ska både bygga bur och sy inredning sen (den 6/2 smäller det)

Jag köpte en honungs slev i obehandlat trä som jag ska sätta upp i buren sen. Den kan de bita på eller så kan man doppa den i något eller använda den som hållare för gottis bitar :3

Hm kanske något av detta.

Loverabbits
0

Roligt att se! #2 Är morotslandet populärt? Funderar att köpa ett sådant till mina grabbar. :)

emmaaslund
0

#4 Ja, mycket populärt! Det går ju i och för sig att endast ge dem halm att sysselsätta sig med, men från morotslandet får de dra av halmen vilket de har pysslat med mycket och länge ;)

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Twili
1

grenar, våra har en hel skogsavdelning i sina burar där det finns grenar att gnaga på.

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~