piper era marsvin vid klojkippning?
Jag kollar och klipper klorna ungefär varannan vecka. Trots att jag aldrig klippt dem i pulpan eller liknande så piper mina marsvin när jag klipper klorna. Gör alla marsvin det eller är det bara mina?
Pipandet är ganska jobbigt eftersom jag hela tiden tror att jag klippt dem i pulpan.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
En fråga till. Mitt vuxna marsvin har långa pulpor back vilket gör att klorna blir långa och böjer sig trots att jag klipper precis vid pulpan. Kan man göra nått åt det.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Ja mina piper när jag ska klippa klorna även fast jag alltid är försiktig och aldrig klippt dem så de blödigt. Svea försöker också bita mig, hon hatar det.
#1 Klipp så nära pulpan du kan och ofta, då ska den "krympa" ner :)
Mina är tysta. De kan prata lite med mig men annars är alla mina 5 mer eller mindre både tysta och lugna när jag klipper.
det är individuellt, vissa skriker och andra är tysta. men jag har en riktig dramaqueen som skriker och drar åt sig benet som om jag jusst klippt av henne hela klon, fast inte ens en droppe blod syns. hon blir arg och slänger gärna iväg klosaxen 
Mina skriker som om jag håller på att klippa av hela benet och lite till. Medan mitt förra marsvin inte sa nånting. :P
Trassel tjuter som jag vet inte vad, riktigt svår att klippa! Men nougat är super duktig och sitter tyst ;)alla är nog olika, vissa marsvin är mer rädd och andra inte :)
Ibland, för att slippa undan ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Mina slickar och naffsar på min hand när jag försöker klippa. :P
ibland :) men för det mesta pussas dom eller bajsar..
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)