Hur ska jag göra?
Mitt marsvin är just nu ensamt då hennes kompis nyss dog. Och nu vill jag att hon ska ha sällskap. Men problemet är det att jag helt tappat lusten för att skaffa ett nytt marsvin för att mitt första och andra marsvin dog med 5 månaders mellanrum, saknar dem så mycket.
Så jag har gått in funderingar att sälja henne till ett bra hem vilket troligtvis kommer att bli, men det känns väldigt svårt att sälja henne till en helt främmande person. Mår väldigt dåligt över det här och kan inte bestämma mig. Ska jag sälja henne eller ska jag köpa ett till marsvin? Det är det enda jag tänker på…..
Var tvungen att skriva av mig, vet ej hur jag ska göra :(
Mvh Sabine
Om du inte känner för att skaffa fler marsvin så är det ju ingen idé att du gör det. Då blir det bara negativt och du kan inte vara mer tillgänglig för dina marsvin som du önskar (men du orkar inte).
Omplacering låter bra! Men du behöver inte omplacera ditt marsvin hos en främling 
Finns det ingen släkting? Kompis? Kompis kompis? Som redan har ett eller två marsvin dvs.
Eller lägg upp en annons här/på Djurannonser iFokus 
usch, det är aldrig roligt när sånt händer! :( R.I.P!!
Vänta innan du bestämmer dig och fundera på vad du vill göra, det är aldrig lätt att ta beslut när man sörjer och ibland kan man ta fel beslut just för att man sörjer och även kanske är frustrerad och sen så ändrar man sig i slutändan! Din lilla tjej klarar sig nog själv ett tag tills du vet hur du vill göra. :)
Om du inte känner för att skaffa ett nytt marsvin så blir ju omplacering det ända alternativet. Mitt tips är att hitta ett hem här på Mif. Då kan du hela tiden hålla kontakten och vara uppdaterad över hur din lilla tjej mår och har det 
Tråkigt det som hänt
men det kommer att lösa sig!
#1 Tacj för tipsen. Skulle kännas helt fel som det känns nu att köpa ett till marsvin. Blir nog att omplacera henne….
Tror inte att jag har någon som har marsvin, inte någon som vill ha ett till iallafall.
#2 Nä det är inte det :( Har redan gått och tänkt på det här tag… så tror nästan att jag fattat ett beslut…. Som sagt så skulle det kännas fel att köpa ett till marsvin som det känns nu, skulle nog mest bara gå och ora mig att dom inte får tillräckligt med tid då jag inte har någon ork.
#3 Ja, tror nog att jag börjar med att lägga ut en annons här låter bra vill ju hålla kontakten om jag hittar ett nytt hem till henne.
Tack för omtanken!
Mvh Sabine