Bra veterinär!
Behöver tips på bra smådjursveterinär i Växjö eller nära Växjö.
Behöver dessa tips för en av mina marsvin i nuläget och vill gärna vara mer förberedd för framtida behov av veterinär.
Tacksam för alla tips och råd =)

Hej nu är jag inte så bra på hur nära / långt det är från växsjö, vet inte heller hur långt du är berädda att åka men jag har varit hos en del vetrinärer:
Djurdokton - Linköping.
Kunniga vetrinärer som verkar veta vad de pratar om. De visar att de bryr sig genom att i vissa fall ringa och höra hur det är med djuret efter besöket. Fått mycet hjälp av dem då vårt marsvin Molly haft mycket problem med urinvägarna. Om de är så att dem inte vet vad det är eller vad man ska göra säger dem det och hittar inte på en massa konstiga saker. Ringer man och det är fulbokat tipsar dem om andra djursjukhus och ber än inte vänta om de inte tycker att man kan det utan att skada djuret. Ringer man och de inte anser det nädvändigt att komma in säger de det och tar inte in en bara för att tjäna pengar på en. Så mycket trevliga och hjälpsamma. Haft alla vetrinärer vid olika besök och alla är bra och bryr sig om djuret. Besökt 5-6 gånger. Gjort undersöknigar, ultraljud, rönken och haft med urinprov.
Valla djurklinik - Linköping.
Verkar kunniga. Svårt att säga så mycket då vi bara besökt dem vi ett tillfälle så djurdokton inte hade tid och rekomenderade Valla djurklinik. De har eget labb så kan få fram andra typer av prover snabbt vet jag. Trevliga. Gjort rönken, vanlig undersökning och haft med urinprov ditt.
Högsby djursjukhus - Högsby.
Ganska kuninniga inte så bra koll på vissa saker. byte i från de till djurdokton då de varje gång vi kom 3 gånger under en vecka sa " och urinprov har vi inte tagt på henne va" " Det skulle vi egentligen göra". Men berättar inte hur vi ska gå till vägar eller gör något för att ta urinprov. Annars verkar de veta vad de pratar om i de flesta fall. Gjort vanlig under sökning och rönken.
Läckeby djursjukhus - Läckeby.
Trevlig. kuninga. Vad jag fått för uppfattningan av ett besök mitt i natten med Molly förra veckan. Har också varit i kontakt med dem ett antal gågner via telefon eftersom Molly alltid tajmar in helger (midssoma, nyår) och de var de ända jag kunde få tag i då på jour. Natten då vi var inne ville dem verkligen väl och visa att dem bryde sig. De verka veta vad de prata om. och jag fick bara bra tankar om de stället rent djursjukmäsigt. Vi gjorde då ytligare undersöknigar och rönken. Allt slutare bra för Mollys del.
Hoppas du hittat vad du söker och allt går bra.