Fastnat i chirpning?
Min Tuva började igår kväll chirpa efter ett rejält bråk i flocken med 2 nykomlingar. Har chirpat i princip hela natten och fortsätter fortfarande. Jag börjar ärligt bli rädd då hon tidigare tystnat när jag tänt lanpan. Vad sjutton kan jag göra?
MVH Erika :)
I det här fallet vet du ju vad som orsakat chipingen, det verkar ju vara stressen med de nya och bråket. Trist att hon tar till chirping men det är ju som vanligt att de behöver tid att lära känna varandra finna sina platser i den "nya" flocken. Jag tror det går över på ett par dygn. Förstår att du tycker synd om Tuva som är så olycklig men marsvinen måste lösa sitt problem själva. Åk hemifrån eller stoppa proppar i öronen så du slipper höra eländet. Chirping är verkligen ett äckligt ljud. Men i det här fallet kommer det säkert att ge sig strax. Håll ut.

#1 Tack, just det där behövde jag . Att det kommer gå över. Dock fick de två nykomlingarna såpass allvarliga skador så jag flyttade ut dem mitt i bråket. Skinnys hud tål inte så mycket :( Gör ett nytt försök när den nya buren är i ordning och de träffats på neutral mark.
MVH Erika :)
Jobbigt. Hoppas hon slutar snart!
Jag har hört 2 slags chipring. Ett som din har, stressande osv, och en som fina fåglar :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.