Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 786 ggr
_Charlie
6

Göra mig av med...

Jag får känslor i kroppen jag inte kan beskriva, som om jag vill skrika, skälla, gråta och kräkas samtidigt.

Vad är det för fel på folk som använder "göra mig av med" och "bli av med" om sina husdjur. Något fel måste det ju vara för jag har mycket svårt att tänka mig att en människa som bryr sig om sina djur, och förhoppningsvis en gång älskat dom, kan använda sig av sådant språk.

Likväl som de som säljer sina djur för en skrattretande summa, eller skänker dom, men betalt för buren ska de ha och det rejält.

Jag fattar inte?!

SkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandes

godisgrisen
0

Ja jag vet man blir galen.Skrikandes Förstår bara inte hur snabbt saker kan vända för folk. Först älskar man marsvinen så plötsligt vet de inte hur snabbt de ska lyckas göra sig av med dem. Det är något som inte stämmer med det…

Vem ska man tro på, tro på tro på när…

_Charlie
0

#1 Nej det är märkligt hur snabbt det kan vända. Jag glömde den värsta, "Skänkes! Snälla är det ingen som kan ta henne? Jag måste bli av med kaninen Elsa snarast för jag har tingat en hoppkanin!"

_Charlie
3

"Soffa bortskänkes mot avhämtning snarast, annars åker den på tippen!"

Känns inte långt ifrån…

[rumelle]
0

Det skär verkligen i hjärtat att läsa sånt. Jag klarar inte av att gå in på t.ex. blocket och kika på djurannonserna. Jag blir så ledsen över att jag inte kan ta hem allihop och ge dem ett lyckligt liv. :(

imoon
0

"Skänkes! Måste göra mig av med min dotters kanin för min dotter ska få en kaninunge." eller "Måste bli av med mina 75 marsvin för jag har blivit allergisk heeeelt plötsligt. Avelspar finnes!".

Kräks.

Håller helt med i vad du skriver _Charlie!

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

PiggieVille
1

Det är väldigt tråkigt hur djurens värde har sjunkit i detta land.

Det är ju alla sorters djur som så gott som skänks bort. :(

Om jag hade tackat ja till alla hästar jag blivit erbjuden för mindre än slaktvärdet, så hade jag kunnat öppna en ridskola.

En 10 årig hund säljes för symbolisk summa på blocket.

Varför?

Ägaren har skaffat nytt jobb där det blir svårt att få tid till hunden ;(

Jag håller med dig _charlie… man vill kräkas…

[rumelle]
0

Fast jag har en viss förståelse för att skänka bort djuren men ta betalt för buren. För mig är ett djur ovärdeligt och jag skulle aldrig kunna sätta ett pris för att sälja det. Då skulle jag hellre adoptera (dvs skänka) bort det. Det är kanske lättare att sätta ett pris på materiella ting som t.ex. en bur.

Dock tvivlar jag på att de flesta som skänker bort sina djur tänker på samma sätt som jag. Tyvärr är det nog många som bara vill bli av med dem så snabbt som möjligt.

Picasso
3

Skräm gärna livet av gammal tant…jag trodde först att du gav upp marsvinen Skäms

Kan bara hålla med dig och alla andra!

Fridaaaa
0

#8 Jag trodde det med först! Tänkte "nej det är inte sant" xD

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Picasso
0

#9 Då är det inte bara jag som tänkte så ;)

Men tack och lov var det inte det _Charlie menade…

Fridaaaa
1

#10 Nej tur är väl det. _charlie är mästare på att "luras" nu hihi :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tantnett
2

Instämmer till fullo helt med er samtliga i denna tråd.

Jag undviker att läsa på blocket, klarar helt enkelt inte av det och blir bara ledsen och störtförbannad.

Har själv två halvgamla kaniner och känner att kaniner inte längre intresserar mig så efter dom blir det inga flera kaniner. Men aldrig att jag skulle kunna dumpa ut mina kaniner någon annan stans för att jag inte längre har den rätta passionen för dom! Förvånad Nej dom får studsa runt hemma hos mig så länge dom lever för trots allt så älskar ju ändå dom små studsbollarna.

Marsvin 4-ever Tungan ute.