Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersajtenifokus
Läst 1266 ggr
Mirinda
0

Var tog tråden vägen?

Kan någon Medarbetare på MiF svara på frågan är ni snälla!

Jag följde en tråd som hette "Djuraffär sålde sjukt marsvin." Det var en lång tråd med många inlägg. Nu när jag skulle läsa den fick jag ett meddelande; "401/Rättigheter saknas. Du har inte rättigheter att läsa…."

Har ni tagit bort tråden eller är jag, som skrev ett par inlägg i den, plötsligt utestängd från diskussionen? Så vitt jag hittills sett på MiF brukar Sajtvärden och de andra medarbetarna informera om när trådar eller delar av trådar tas bort. Jag vet ju inte om diskussionen i den här tråden spårat ur under dagen. Men det känns konstigt att plötsligt få ovanstående meddelande och ingen förklaring.

Personligen skrev jag inget som bröt mot sajtens regler. Kanske gjorde någon annan det? Hur som helst vore jag tacksam för en förklaring.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

liinneakangas
0

Kan inte heller gå in på den tråden.:/

Fridaaaa
0

Står det så, så är det borttagen, eller att dem har tagit bort den tillfälligt för oss, så att de kan rensa i den, antingen eller :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mirinda
0

#2 Tack Frida! Har du sett samma sak förut? Jag gissar att det under gårdagen, då jag inte var inne och läste i tråden, dök upp inlägg som inte var godkända. Det blir bara så konstigt, när man inte får upp medarbetarnas inlägg. Vi får väl se vad som händer.

Fridaaaa
0

#3 Ja det har hänt någon gång innan när någon tråd spårat ur osv.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

_Charlie
0

Ja det har hänt flera gånger, det är lätt hänt att en tråd spårar ur när alla tycker…. mycket… ;)

Inlägg raderas eller redigeras, svordomar och elakheter plockas bort, varningar och tillsägningar delas ut och sen kommer tråden tillbaka igen.

Jag skrev en tråd i början av mitt medlemsskap här som detta hände i. Den ser ganska trevlig ut nu, men gjorde inte det innan inlägg plockades bort eller redigerades, sedan öppnades tråden upp igen. ;)

http://marsvin.ifokus.se/discussions/4e96d224d4ebea45dd0004b0-hur-klipper-man-en-texel

Denna tråden som jag skrev i höstas blev också bortplockad ett tag, medan inlägg raderades och redigerades och varningar skickades ut. Här fick jag själv en varning. ;)

http://marsvin.ifokus.se/discussions/5044bc0388f47205a5011554-haiyas-b-kull

Twili
0

men, varför plocka bort en tråd? varför  inte låsa den istället? jag tycker det var en viktig tråd, men jag kanske missade något.

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~

Lillisen
0

Den är nog bara bortplockad tillfälligt medan de rensar i tråden sedan kommer den troligen tillbaka.

godisgrisen
0

#6 Den kommer ju tillbaka de ska bara rensa bort elakheter. Det ÄR en viktig tråd.

Sandra-B
1

Det stämmer att tråden ifråga tillfälligt har plockats bort för att vi moderatorer i lugn och ro ska kunna titta genom tråden och eventuellt redigera den utan att diskussionen fortsätter. Tråden kommer troligtvis upp igen på sidan inom några dagar. #6 Policyn vi har här på MiF är att inte, annat än i specifika undantagsfall, låsa trådar på sajten. Vår åsikt är att antingen är de av någon anledning olämpliga för sajten (då ska de i första hand flyttas bort och redigeras för att sedan flyttas ut igen, i andra hand är den redan så förstörd att det i princip blir omöjligt att redigera och då förblir den borttagen) eller om det rör sig om trådar som inte passar alls och då ska den tas bort. De gånger vi låser trådar kan vara när exempelvis när en fortsättningtråd i ämnet har startats, när en tråd tydligt blivit inaktuell men fortfarande innehåller information som kan anses vara bra att ha kvar på sajten.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Twili
0

#9 ah, okej :)

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~

Sandra-B
0

Kan ta och meddela, om ni inte redan sett det, att tråden ifråga är redigerad och återpublicerad nu.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Mirinda
1

#11 Tack för hjälpen Sandra! Glad

Det var nog ett tidskrävande jobb att gå igenom den långa tråden och städa ut saker som gick över gränsen. Det känns bra att ha en så engagerad Sajtvärd här på MiF.

O T: Jag hoppas hitta dig i Varulvslek-tråden under dagen. Vi som deltar väntar med spänning på uppdatering.

Mirinda
1

Totalt off topic:   Måste låna en tråd - tog en som är inaktuell.

Jag håller på att lära mig hur man länkar.

Här har du reglerna.