Hm, lite frågor om dräktiget osv..
Hej hej, tänkte höra om det är någon som vet hur stora ungarna är i olika veckor? T.ex, i ''den'' veckan är ungen lika stor som en ärta osv. Skulle tycka att det kan vara lite intressant att veta. 😃
Och så har jag en till fråga.
Jag har en dräktig hona som får lite gröt med askorbinosyra i varje kväll. (och massa grönsaker såklart) Samt lite pellets. Är det för mycket? Med tanke på dräktigheten vill jag ju inte att hon riskerar att få fetma. Så fort jag ställer ner skålen m. gröt försvinner det på 10 minuter, och de är vrålhungriga. Ska jag minska ändå? 🤔
Hoppas det var okej med 2 frågor i en tråd.
Hur ungarna känns är svårt att beskriva, jag brukar inte "klämma" på mina honor fören jag vet 100 att dom är dräktiga å då brukar det även synas på dom utanpå ,
många av mina dräktiga honor har hat fri tillgång på foder,, dom äter egentligen inte mer än vad dom behöver, vissa får man fylla på till hela tiden andra har maten mycket längre. Men när det gäller kraftfoder finns det delad mening om med, man får helt enkelt anpassa kosten efter varje individ.
Hur många är dom som dela på gröten? minska på den tycker jag är fel , det är i sådana fall bättre å ta bort pelletsen. och låte henne få gröt grönsaker och hö.
Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon 
Jag tycker att första frågan är väldigt intressant och vore väldigt kul att veta fostrens utveckling =) Jag hoppas nån vet något om det. Jag misstänker dock att en sådan process inte finns dokumenterad nån stans. Men hoppas jag har fel =D
Inlägget redigerat av moderator då det delvis vände sig mot inlägg som numera är borttagna.

Den här tråden är nu redigerat och irrelevanta kommentarer är borttagna.
Jag hoppas nu att diskussionen kan återgå till det Teddymarsvinet undrar över i trådstarten.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
#1 De är två stycken som delar på det och de får ungefär 2 maskedar havregryn som jag blandar.
#12 Vilken bra bild! Tack så mycket, då borde de ju vara i den storleken då min hona går in på v.6 imorgon (onsdag).
#16 du kan ju öka gröten =) och i stället väja bort pelletsen om du vill det, men mycket av näringen som du ger henne går till ungarna, vet själv hur det va när jag va gravid ;) man ville äta hela tiden ;)
#17 Okej, tack så mycket! Hur mycket kan jag öka tror du? Hon får det 1 gång per dag. :)
#18 du kan gott ge det morgon och kväll :)
#19 Okej, så bra! Tack för hjälpen. :)