Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1295 ggr
Lyan
3

Jag vill ha...

… en duvtransport i plast! Varför kan ingen börja tillverka det? Tycker de vanliga duvtransporterna är så svårstädade

emmaaslund
0

Jag kan inte annat än hålla med. Plast vore något!

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Virvlan
0

äter dom inte på plasten och kan sätta i halsen? min marion äter på allt past. så ja kan inte ha det

kodex
0

#2 Det är långt ifrån alla som gör det, så ett alternativ med plast hade ju varit super för de flesta!

[texel]
0

De hade varit så mycket lättare att städa de om halva inte var utav trä.. 

Lyan, challenge accepted! Mitt nya sommarprojekt är att bygga en kub-formad transport i polycarbonat. 🤓

Abico
1

Plast hade varit smidigt, fast frågan är om det hade varit lika hållbart? Mina har dessutom börjat rosta (i listen på locken) efter upprepade virkontvättar, lite tråkigt.

Hanna 

[texel]
0

Är det för att man är rädd rör Ringorm som man tvättar transporten?

Lyan
0

Om man tar sådan plast som finns i tex ferplasts transporter så tror jag att det blir bra och hållbart. Enda risken är väl att marsvinen gnager på lufthålen så där får man försöka hitta en lösning så de inte kommer åt dem.

Precis, det är mycket för ringormsrisken, plus att jag tycker att duvtransporterna är vassa och kantiga

Virvlan
0

Kanske något självbygge skulle funka?

[texel]
0

I Leipzig så sa en av e svenska utställarna att de skulle sätta in alla transporter, plattor osv. i bastun. För tydligen så dör Ringorm vid en viss tempertur..

Twili
0

jag håller på o bygger en egen i plywood :) det är ett projekt, så jag vågar inte lova att den fungerar länge i praktiken. vi får se!

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~

Lyan
0

#9 Hade jag haft en bastu så hade jag jublat! Ringorm dör någonstans mellan 40-50 grader men kommer inte ihåg exakt gradtal.

#10 Plywood brukar funka bra :-) Viktigt att fuktskydda den på något sätt bara.

Twili
0

#11 hade tänkt att kanske lacka sidorna, och i botten ska det vara vaxduk :) har kommit en bra bit påväg, stötte på lite problem men har börjat finna lösningar. kommer inte vara världens snyggaste men den ska fungera bra i praktiken

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~