klorna ser så böjda ut...
Hejsan.
Båda mina marsvins klor ser så himla böjda ut när de står på golvet. Börjar fundera på om det verkligen ska se ut så. Någon som kan säga mig, eller lägga upp en bild på hur klorna ska se ut?
kan du lägga ut en bild tror du? :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Det blir så om man slarvar med klippningen under en tid. Så klipp så ofta du kan så blir de rakare. Klipp ofta och lite istället för mycket och sällan. :)
Ja du har klippt för lite, börja klipp ner dom varje vecka så fixar det sig :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Väldigt dålig bild så jag kan egentligen inte avgöra ifall de är för långa eller inte. Är det bara bakklorna du är oroad över? Hur ofta klipper du?
Det är inte så lätt att veta hur ofta och hur mycket man ska ta, jag kör ca var 3dje vecka, ganska lagom. Skriv gärna ner när du klippte du senast så du vet ungefär när du ska klippa nästa gång.
Du ser var pulpam sitter i.o.m att det är ljusa klor, kan hjälpa att hålla en lampa under så ser du ännu tydligare. Äldre marsvin får ofta vrida klor även om man klipper regelbundet, det gäller dock bara klorna på framtassarna.
Det är bakklorna jag är orolig för. Klipper ca en gång varannan vecka.
Det var svårt att få en bra bild.
Börja klipp ofta och lite åt gången så kommer antagligen pulpan dra sig tillbaka lite ifall det skulle vara lite för långa nu :)
Det är nästan omöjligt för mig att klippa mina marsvins klor. De är mörka och så vill dom absolut inte vara stilla. :/