Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 2145 ggr
godisgrisen
1

Jätten Jorm och hans bröder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

(Titeln är inte alls inspirerad av Idipidis Boristråd ;-))

Jätten Jorm föddes nyss. Mamma heter Chokladfabrikens Safari och pappa heter GP Duettens Uffington "Uffe".

Tre små pojkar är det. De skulle bli magpies och det är de väl också men inte så rutiga tyvärr. De är pigga och ser ut att må fint.En av dem är rätt liten men pigg som de andra.

Jag har redan döpt dom. Glad Namnen jag tänkt ut passade fint.

Jätten Jorm, nonself chocolate magpie, 88g

Jafar, nonself black magpie, 77g

Jack Jack Parr, nonself chocolate magpie, 58g

Gissa vem som heter Jätten Jorm?Flört

godisgrisen
1

Sötbröderna!

godisgrisen
1

Tredje och sista bilden på dagens huvudpersoner!

[00livia]
1

Åh så söta Skrattande vilka fina namn!

Gissar på att den till höger är Jätten Jorm :)

Sanni
0

Vilka söta små chokladbollar! Grattis!

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

idipidi
0

Men vilka knasiga. Hela kullen också?! Har du ngn teori om varför? Pappan har du väl haft kull från förut?
Nåja, kul med choklader hursomhelst. Glad

Det måste för övrigt vara den minsta jätte som jag hört talas om…

_Charlie
1

Nämen! Vem åt upp rutorna? :D

Stort grattis till fina bebblor!! Kyss

godisgrisen
1

#6 Ja det undrar jag också VEM åt upp rutorna?Flört och #5 Ja mammans tredje kull och Uffe har fått flera kullar. Såhär i efterhand undrar jag om det var så smart att sätta ihop dem eftersom båda har fått "rutlösa" barn tidigare men båda har å andra sidan fått vältecknde barn också. Nej jag tror slumpen var lite dum faktiskt. Fast Jorm och Jafar har en del vitt Jafar har mycket vitt på magen och Jorm har en del stråk. Det är mest Jack Jack som blev utan vitt han är nästan self chocolate.

Får vara glad att de är söta och pigga då. Cool

Juliannas marsvin
1

Grattis! Söta smågrisar :)

Arinah
1

Grattis till fina trollungarna. Jättefina trots sin orutighet:-)

Magpajsare är verkligen en knepig sort att få till rätt, de blir lite som de vill. Har de rutor är de för stora eller för små eller går runt kroppen eller är för många eller sitter perfekt på ena sidan eller magen och inte överallt som man vill.

Jag vet inte statistiskt egentligen hur många av födda magpies som går att ställa till champions. Kan det vara en på tjugo? Eller en på trettio? Eller ännu färre?

Det är väl bla det som är charmen med att föda upp tecknade djur. Varje blivande kull är som en oöppnad lott.

Hur som helst, magpieungar är alltid härliga, hur de än ser ut:-)

godisgrisen
0

Det är ju som bekant helt omöjligt att fota små marsvinsungar som inte vill sitta still. De springer åt alla håll på ett ryckigt och oplanerat sätt som insekter ungefär. Nästan all koncentration går åt till att hindra dem från att springa ut över kanten och dödsstörta… Ja jag försöker skylla ifrån mig för bilderna blev inte bra vilket är synd för de är så otroligt söta dessa små bröder!

Här är den svarte Jafar.

godisgrisen
0

Jafar igen. Ja lite vitt har han ett bakben är himla charnigt tecknat det är vitt på utsidan och svat på insida liksomdelat på längden.Vit stjärna i pannan har han också.Gulligt.

godisgrisen
0

Jorm har visst vitt ju! Lite ruttendenser på ena sidan… synd bara att han är nästan helbrun på andra. Choklad är så fint tycker jag!

godisgrisen
0

Gulle-Jorm

godisgrisen
0

Så lillingen Jack Jack som är så liten men lika pigg och svårfotad som sina bröder. Han äter och hänger med så det finns ingen anledning att oroa sig för honom trots att han är en plutt. Han är sötast tycker jag men knappast så magpielik, han är nästan helt i choklad en par tveksamma vita prickar bara.

godisgrisen
0

Jack JackKyss

Sammetskatt
0

Jack Jack blir nog en riktig snygging! :)

Cassidy82
0

Åh, vilka sötnosar!

Tänk att marsvinsbebisar är så vansinnigt charmiga =)

RosaMarsvin
0

Väldigt söta även utan rutor!

godisgrisen
0

Här har vi Chokladfabrikens Jätten Jorm. Bäst att passa på att fota nu för han flyttar strax till sitt nya hem.

godisgrisen
0

Jorm igen.

godisgrisen
0

Chokladfabrikens Jack Jack Parr har varit bokad men är nu åter till salu. Söt liten kille, mysig.

godisgrisen
0

Jac Jack.

godisgrisen
0

Chokladfabrikens Jafar. Härlig kille som söker nytt hem.

godisgrisen
0

Jafar.