Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1555 ggr
_Charlie
18

Det var ngt nytt...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

2 dagar efter burstädningen ser det ut så här i Hugos bur. Det var något nytt. Har han gått och blivit renlig av sig plötsligt.. Skrattar

gickan87
0

Du är säker på att han inte fått hamsterblanding?

MVH Erika :)

_Charlie
0

Hehe, han kanske har varit ute och hälsat på hamstern när jag inte sett. ;)

gickan87
0

Också fick han i sig lite hamstermat som gjort honom tillfälligt rumsren. Eller också har hamstern gett honom lektioner ;)

MVH Erika :)

Twili
1

eller kanske för att de äter lusern, hästar sägs bajsa i den delen av boxen som de gillar minst 😎

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~

Mirinda
2

Grattis Charlie!

När du kommer på vad som gjorde Hugo så prydlig tar vi gärna emot tips. Våra grisar är verkligen riktigt "grisiga" En tror att dina puffar är nån sorts toalett.😮 Ömtålig rumpa?😃

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

emmaaslund
0

Lyx! :D

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

PiggieVille
0

#4det stämmer inte in på mina hästar iaf :) Här gör motorvägar genom högarna så det ligger bajs preciiiis överallt. Men jag har faktiskt en liten gris som går på "toaletten". Ett hörn för kiss och ett hörn för pluttar, har hon :)

Twili
0

#7 min häst sparkar också omkring skiten men han bajsar på ett ställe i alla fall :)

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~

Charlotta-B
0

Kul med renlig gosse :)

Nyfiken på vad det är för bur? har aldrig sett dom kenorna innan. Kan du inte fota hela? :) Kan man välja höjd på backarna själv?
ser så luftigt ut, hur är det stabilt? =) Sry för frågor som inte hör till tråden.

Charlotta-B

_Charlie
3

#9 Det är små sketna lådor (små men självklart lagliga) staplade på en lagerhylla av stål. Jag fick nog av flugorna och blev tvungen att skaffa något som går att skura rent utan trä som suger upp och utan springor at gömmer flugor. Så just nu ser det ut så här under tiden jag skurar hela lägenheten varje dag i väntan på att de sista flugorna dör. ;)

Det går att välja var hyllorna ska sitta, och även att sätta på fler hyllor om man behöver. Lådorna har hjul, vilka håller lådan stadigt på plats runt hyllorna.

Saneringsmässigt (och tillfälligt) kan det nog inte bli bättre.

Frida B
0

hehe, tänk om alla marsvin vore så renliga av sig 😃 vi marsvinsägare skulle inte ha någonting att göra ^^

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

tantnett
0

Nämen liten har blivit vuxen och lärt sig gå på pottan. 😃

Marsvin 4-ever Tungan ute.

_Charlie
6

Dag 3. :)

tantnett
0

Ser ut som han är släkt med min häst. Exakt så har han fördelat  i boxen, bajset till höger och kisset till vänster.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

emmaaslund
0

#13 !!
Häftigt att han hinner knata dit han ska (speciellt plutt-hörnet). Mina nakna hinner ju inte ens blinka innan det ploppar ut!

/ Emma

Lyan
0

Jag har ju Yohnny och Yokan som går lösa i köket och det är lätträknat hur många pluttar som hamnar på golvet :-D Pölar hamnar det kanske en i månaden utanför.

Det verkar som att vissa marsvin är väldigt duktiga på det där att kissa och bajsa rätt medans de flesta bara "oj, jag blev visst kissenödig. Äh, orka flytta sig, jag pinkar i sängen!"

[rumelle]
0

Duktig pojk! :D

Mina flickor är ganska duktiga på att gå till lådan när det är dags, bara det finns lite hö där i så att de kan mumsa samtidigt.

Mitt förra marsvin tyckte dock att det var väldigt bekvämt att ha toalätten i sängen. :P

emmaaslund
0

#16 Har man gjort någe särskilt för att visa dem hur det "ska" gå till eller faller det sig naturligt för vissa att vara lite "renligare"? :)

/ Emma

Lyan
0

#18 Mina blev rumsrena av sig själv. Hade dem först i en bokhyllebur men eftersom Yokan rymde hela tiden så blev Yohnny ensam så jag öppnade upp ena kortsidan. De hade fortfarande höet där inne så då gick de också in för att kissa och bajsa. Nu har de två ikealådor och de gör alltid mest i den lådan det finns hö oavsett om jag byter låda. De enstaka pölarna som hamnar utanför hamnar alltid vid matbaren, bricka med hundmatbar för vatten och kraftfoder. De går lösa i hela köket och det är ca 3m mellan matbaren och bägge lådorna och ca 1m mellan lådorna

_Charlie
0

#14 Jag vet inte riktigt om han kissar i vänsterhörnet eller om det är vattenflaskan som sölar. ;) Men duktig är han! :D

emmaaslund
0

#19 Snajdigt värre! 😃

/ Emma

Lyan
0

#21 Ja, de är så duktiga så mina killar <3