Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 648 ggr
Frida B
0

Kastrerade hanar tillsammans?

Jag och min kompis har båda marsvin, och förrut hade hon två honor. Dessa honor fick träffa mina marsvin (en kastrat och en hona) vilket gick riktigt bra. Men nu har hon skaffat en kastrat till sina honor p.g.a att dom bråkade.. Nu undrar jag, kan marsvinen träffas ändå, eller är det bättre att dom inte träffas? Då tänker jag mest på om hanarna kanske inte går ihop..

Sen tänkte jag att går inte det, kanske dom kan träffas ändå, bara att hanarna får träffa alla honor i omgångar (jag ska kanske ha hennes marsvin lite i sommar, då hon inte har gräsmatta vilket jag har). Men kommer hanen acceptera honan/honorna i respektive flock? 

Hoppas att ni förstår, annars får ni fråga.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

_Charlie
1

Hanarna kommer nog acceptera varandras honor utan problem, men hanarna kommer inte acceptera varandra, och du kan absolut inte sätta ihop 2 hanar med honorna samtidigt.

Bättre är att inte dela på dom alls, utan låta de ha sina sällskap de är vana vid, så riskerar ni inte att förstöra harmonin de redan skapat. :)

Frida B
0

#1 okej :) tänkte om dom skulle kunna vara på grönbete tillsammans, men då är det inte värt risken.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)