Grisar på ingång
Och så var det åter dags för mig och Emma (emmaaslund) att ta tag i ett burbygge. Nu har vi fixat tre burar totalt och varje gång har jag undrat hur vi har fått ihop det när det är klart, men tänka sig att vi klarat det varje gång. Igår hämtade vi en bokhylla som Algot och min andra lilla rexkille ska dela när de ÄNTLIGEN kommer hem till mig. Tills min bebis kommer hem så får Emmas Malte agera kompis då jag inte kunde vänta med att ta hem Algot längre ;). Ska visa er lite bilder på hur hela kalaset gick till, ganska innovativt må jag säga…
På första bilden ser ni bokhylleburen börja ta sin form och jag snickrar som aldrig förr !
Då vi insåg att en marsvinsbur skulle vara tung och otymplig att bära genom halva Eskilstuna hem till mig kom Emma på en innovativ lösning. "Vi tar den på cykeln". Sakt och gjort, buren fick ligga på pakethållaren medan jag styr cykeln och Emma håller i buren. Det ser kämpigt ut på bilden men oj så enkelt det var att bara rulla genom stan. Många blickar men vi kanske inspererade någon ? ;)
Snyggt! hur hög är kanten. Jag blev lite chockad av alla som anväbder bokhylleburar. Trodde dom små skulle sticka. Även när jag kom till Tip Toes o köpte min hane va de öppna burar på hyllor (då vågar dom ju inte hoppa) men äcen på golvet. Jag köpte en pallkrage till mina små så dom kunde ha extra utrymme men min minsta klättrar upp på kanten o kastar sig över ändå :o
#3 den här kanten är inte så låg som det ser ut som på bilden så de kommer inte kunna sticka :) jag vet burar med lägre kanter och de har inte försökt sticka någon gång haha :)
jag har ca 28 cm och de har aldrig hoppa över. den står ca 80 cm över golvet.