Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 796 ggr
gickan87
0

Vill ha tips ang 2 bokhyllor

Som endel vet så kommer jag sätta ihop en kilby och en billy bokhylla till en stor bur. Frågan är hur jag gör med hålen som blir i ena kortsidan och ena långsidan? Låter jag dem vara obehandlade så kommer de snart börja lukta och mögla tack vare att svinen kissar där. Funderar på att täcka med akvariesilikon men frågan är om det räcker. Vaxduk är ingen ide att sätta dit för den vet jag att de tuggar bort. Så, tips?

MVH Erika :)

JohannaEkroth
1

Våtrumsmatta och våtrumssilikon. Tänker att akvariesilikon är ganska greppvänligt och tuggvänligt och kanske inte så bra om grisarna får i sig det.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Lejonhjarta
0

Lacka med båtlack! Slitstarkt och effektivt. Några lager så funkar d bra.

gickan87
0

#1 Tyvärr får jag inte tag i våtrumsmatta. #2 Vart kan jag köpa båtlack? Är inte de giftigt för marsvinen?

idipidi
0

Inte våtrumssilikon! Det innehåller giftigt anti-mögel medel!

JohannaEkroth
0

My bad! Men jag tänker att det är fastare än akvariesiliconet. Det ska ju bara användas att täta mattskarvar med. Oskyldig

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

gickan87
0

Ok. Nästa problem. Har nu äntligen kommit en bit på vägen och sågat ut två hål. Bara det att i kilbyhyllan så är det inte spånplattor emellan utan verkar mest vara ren spån och kartongbitar. Vad tror ni, lacka ändå och sätta över vaxduk eller bygga någon sorts list? (hur och av vad?)