Varulvleken 2.6
Denna tråd är enbart till för leken.
Frågor, synpunkter samt anmälningar till nästa omgång hänvisas istället till denna tråd.
Alla som anmält sig den här omgången ska nu ha fått ett PM med info om sin roll. Den som anmält sig men inte fått någon roll får höra av sig till mig via PM snarast möjligt.
DET ÄR NATT.
Vi väntar på att (via PM till lekledaren)
- Varulvarna ska komma överens om sitt offer.
- Ängeln ska välja vem som ska skyddas.
- Siarna ska utse vilka de vill veta identitet på.
Dessutom ska
- Spionen få sitt hemliga meddelande från spelledaren.
DEADLINE
Tisdagen den 12 februari 2013, klockan 21:00
DELTAGARE I OMGÅNG 2.6
- Ruzicka
- MelvinMimmiLufsen
- Chocopops
- Toffsen
- BeaIL
- Juliino
- Picasso
- Gogrisen
- Ivrigs
- Milky88
- Cerrolyn
ROLLER OMGÅNG 2.5
- 1 ängel (god roll)
- 1 siare (god roll)
- 1 medium (god roll)
- 1 spion (neutral roll - kan kombineras med vilken av övriga roller)
- 1 varulvsdemon (ond roll)
- 2 varulvar (ond roll)
- 5 bybor (god roll)
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
INTRO
Det var inte ofta en främling dök upp i den lilla byn nedanför det stora Skråberget. Den här dagen hade de väderbitna bönderna just avslutat bystämman i sockenstugan, då det bankade på dörren. En frusen vandrare blev varmt välkomnad och fick dela den överdådiga söndagsmiddagen med byborna. Han var gammal, men rask i rörelser och tal.
Medan brasan falnade i den stora öppna spisen satt byborna på de väggfasta bänkarna i den gamla sockenstugans rådssal och lyssnade på den lille senige gästen. Han puffade på sin pipa och lät de nyhetstörstande byborna höra om stort och smått som timat i andra byar. Han visste att få historierna från avlägsna trakter att låta spännande. Och när nyheter och skvaller tröt fortsatte han med några av de otaliga sagor och sägner han kände till.
Nog frynte några och skakade på huvudet åt det som mest lät som gubbens egna fantasier. Men legenden om varulvarnas härjningar, långt bortom Skråberget och de andra höga fjälltinnarna i norr, hade de svårt att skaka av sig.
När byborna gick hem var skuggorna långa. Snön knarrade under deras tunga kängor. Ingen samtalade glatt, som de brukade göra efter söndagskvällarnas sammankomster. En och annan sneglade förstulet på sina grannar.
Legenden om ulvar i människohamn bar de alla med sig på vägen till sina små stugor i byn vid Skråbergets fot.
Ja fy lite olustigt känns det allt bäst att skynda hem, tända brasan och krypa ner i sängen med en bok. Kanske skingrar det tankarna på varulvar, men de hittar nog inte till vår lilla by 
Hua, inget roligt detta. Men nu tar jag mig lite honungsvatten, tänder brasan och hoppar i säng med Ceasar (min hund) som får värma mig. Hoppas att förkylningen släpper snart.
**MVH Cerrolyn
Jag som precis fått upp humöret en smula i förmiddags, kändes inte bra när han berättade om alla sägner.. Jag är inte en sådan människa som tror på sånt, men när han berättade om allt så verkade allt så sant. Han måste arbeta som författare eller skådespelare egentligen, huu får rysningar!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Snön knastrar efter mina kängor när jag går hem efter bystämman. Jag är förvånad över att mina grannar och vänner är så nedstämda, den gamla berättade ju bara spökhistorier! Självklart rös även jag när han berättade om ulvarna och hur de tärt byar isär, men det var ju bara löjliga historier, sådant man berättar för barn så att de inte stannar ute för länge om kvällarna.
När jag kommer hem låser jag dock dörren ordentligt, och går sedan för att koka upp vatten till mitt te. För säkerhetsskull kollar jag dörren än en gång innan jag sätter mig i min favorit fåtölj med min kopp och bok.
Hejsan
Har varit i stan idag och är på väg hem till huset nu för att ta en lugn kväll och slappna av 
Ny dag nya möjligheter
Jag älskar sagor och historier. Jag brukar själv stå och titta ut mot skogen och föreställa mig vad som kan finnas bakom vårt Skråberg. Lite avundsjuk är jag allt på de av er som har haft möjlighet att se er runt i världen, men har man själv aldrig varit utanför byn så hittar man på sina egna historier om vad som finns utanför gränserna. Ibland tänker jag mig stora havsmonster och ibland vackra älvors dans runt älskande par. Men aldrig hade jag någonsin kunnat föreställa mig något så hemskt som det den gamle vandraren pratade om. Kanske är han bara en sagoberättare, men jag kan inte bli av med känslan att det fanns någon sanning i det han berättade.
Kanske skall jag vara glad att jag aldrig gått utanför vår bys gränser, om det är sådana hemskheter som väntar på oss utanför?
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Skyndar hem till min stuga efter de jag nyss hört vill jag inte vara ute . kommer in smäller igen dörren och skuver byrån för..
Sitter nu här i min stuga dricker en kopp kaffe, ser ut genom fönstret ser snön falla, och kan inte låta bli att fundera, stämmer det vi precis hör eller är det fantasier, men en rysning kommer jag ur min fundering , ser på brasan dax att lägga i mer vet, ser på vet korgen TOM , då får jag gå ut tar korgen skuver undan byrån öppnar dörren och går ut …
Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon 
Kan inte sluta tänka på om varulvshistorien va sann eller inte….
Ligger pall, få se om jag orkar rösta idag.
**MVH Cerrolyn
Njuter av kaffe just nu 
Ny dag nya möjligheter
Åh jag är rädd!
Jag sitter i min gamla fåtölj och tänker på vad han sa.
Animals are all you need.
TYSTNADEN HAR VISST LAGT SIG I BYN.
VILL BARA PÅMINNA OM DEADLINE KL 21.00 IKVÄLL.
Nu har varulvarna, siaren och ängeln 40 minuter på sig att meddela mig via PM, vem de vill döda, vem som ska sias och vem som ska skyddas.
Zzzzzzzzzzzzz 
**MVH Cerrolyn
Och nu är klockan 21.00, mina kära Varulvslekare.
Samtliga som ska höra av sig med ett PM senast 21.00 ikväll har inte hört av sig.
För att detta är första leknatten så sträcker jag ut deadline till 21.30.
Kom igen du/ni som känner er träffade om ni vill styra själva!
Har jag fortfarande inte fått in alla PM då, så händer som följer: (vem eller vilka som missat deadline håller lekledaren för sig själv)
¤ Varulvarnas offer lottas av mig
¤Ängelns val av deltagare att lägga sitt skydd över lottas av mig (kan faktiskt bli en varulv om byborna har otur)
¤Siaren får skylla sig själv om den inte siat någon
The show must go on!
Hälsningar från Mirinda
#16 Får lov att förtydliga:
"(vem eller vilka som missat deadline håller lekledaren för sig själv)" skrev jag här ovan. Alla hade inte missat deadline. Men för att inte riskera att peka ut någon och ge info som kan användas av ena eller andra sidan i leken; så skrev jag förutsättningarna om någons/någras svar uteblir under en leknatt. Detta gäller ju varje leknatt.
Nu är det försent att PM:a mig.
Nu ska jag ägna mig åt att uppdatera.
Tålamod, kära bybor, är en dygd som behövs i vår lek.
Alla nattugglor kommer att få läsa uppdateringen inom snar framtid. Spionen kommer mycket snart få sin info.
Oops! Nu såg jag att mitt inlägg #16 kan missförstås. Samtliga…..{}…inte hört av sig. Det betyder att jag inte fick PM från alla.
Får väl skylla på 38.9 i feber och dunderförkylning.
Lätt hänt att bli mosig i skallen och inte upptäcka hur mina ord kunde tolkas. Har tryckt i mig nattalvedon för ett tag sen, så ja inte snurrar till uppdateringen. Vill göra den i natt i morgon vet i tusan hur jag mår.
En av byborna tog sig upp på sin dammiga vind. ”Visst var det här den gamla kofferten stod?” Hon rotade bland gamla möbler och flyttade på en trasig cykel. ”Där är den ju! Nu ska vi se.” Hon lyfte upp en gammal sjömanssäck ur den stora kofferten och gick nerför den knarrande trappan.
I fotogenlampans sken såg denna bybo in i en kula av gammal kristall. Hon ruskade på den för att bli av med det töcken som skymde hennes synska blick. ”Attans, vad jag är ringrostig!”, tänkte denna vakande bybo förtretat. ”Bäst att meditera och åkalla min andeguide.”
Utanför den lilla stugan smög ludna tassar tyst över drivorna. De tre ulvarna spejade runt omkring, men kunde inte se någon ute i natten.
Siaren var chanslös där hon satt i skräddarställning och åkallade sin guide. Byns ängel var den hon hade behövt. Andeguiden kom och lät ett ansikte tona fram i siarens kula.
Alldeles ensam med ondskans vilddjur på förstubron satt den synska bybon i djup meditation. Hon slog upp ögonen och såg i sin lysande kula vad som dolde sig i hjärtat på den bybo hon grubblat över.
När de tre ulvarna vräkte upp dörren, så trävirket splittrades i dörrkarmen, syntes något i kristallkulan som ingen levande själ kommer att få se. Kulan kastades mot den öppna spisen av en luden tass och krossades till ett regn av glittrande skarpa skärvor .Huggtänder i Picassos strupe och ett sista rosslande andetag: ”Varför?…. Ville ju hjälpa er grannar…neeej!” Så slocknade ljuset i den synska Picassos ögon.
GRATTIS ULVAR! NI HAR DÖDAT BYNS ENDA SIARE.
DET ÄR DAG.
Vi väntar på att
- Byborna ska rösta och lyncha en deltagare
För att rösten ska vara giltig ska namnet på deltagaren skrivas med fet stil (om du skriver via telefon och inte kan få till texten skriver du istället ***namnet***).
En röst får lov att ändras fram till deadline.
Om du har lagt en röst som du vill ändra skriver du 'Jag ändrar min röst från ***namnet*** till ***nya namnet***.
DEADLINE
Torsdagen den 14 februari 2013, klockan 21:00
DELTAGARE I OMGÅNG 2.6
- Ruzicka
- MelvinMimmiLufsen
- Chocopops
- Toffsen
- BeaIL
- Juliino
- Picasso (Siare, varulvsoffer natt 1)
- Gogrisen
- Ivrigs
- Milky88
- Cerrolyn
ROLLER OMGÅNG 2.6
- 1 ängel (god roll)
- 1 siare (god roll)
- 1 medium (god roll)
- 2 varulvar (ond roll)
- 5 bybor (god roll)
Vi förlorar vår siare direkt , , det är inte bra 
Ny dag nya möjligheter
Nej inte vår siare, vi behövde ju dig:(
Jaha, detta var ju inte särskillt bra.
**MVH Cerrolyn

Aj då, det var ju inte bra. Ingen ide att spekulera i hur det skulle ha gått om det inte hade behövts lottas…
Nej. Varför siaren varför?
Stämmer det jag hör..? Har vi förlorat en av våra kära grannar på grund av… varulvar? Varulvar, som den gamle vandraren talade om, bara kvällen innan de dök upp i vår by. Visste han något vi andra inte visste om våra grannar? Var det han som kom med smittan? Kommer vi någonsin få veta?
Och vår kära granne Picasso, borta för alltid.. Vi hade behövt henne nu, både som vän och som siare. Vi kommer sakna dig.
Jag är rädd. Nog för att jag ibland har önskat att något spännande skulle hända i byn, att jag skulle få vara en del av ett stort äventyr, men inte såhär! Aldrig någonsin såhär.
nej nej nej :S hur ska vi klara detta , snälla ängen nu får du hjälpa oss
Hej alla bybor! Ville bara säga att jag ska till Branäs imorgon. Så ni bara vet, ville bara säga de så att ingen tror att jag ligger död inne i min lilla stuga. (alltså kommer jag inte heller vara så aktiv i leken fram till på söndag):)
Nej, inte picasso! Vi hade behövt dig, du lämnade oss för tidigt.. Kommer att tända ett ljus för våran kära bybo, siare och vän inatt.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Om vi inte skall sluta som byn i vandrarens berättelse måste vi agera snart. Vi har bara nio timmar kvar innan dagen blir till natt - någon som har några misstankar?
Det känns inte bra att ha förlorat våran siare på en gång.
Jag är förkyld idag halsont o huvudvärk. dricker varma drycker för att bli bättre
Ny dag nya möjligheter
Ingen har röstat :(
har ingen mistänkt men just nu känner jag att någon måste börja ***Toffsen*** får min föst efter blunda peka metoden :(
Nu måste vi skärpa oss.Det går några varulvar lösa.Vi måste fånga de.
Är ingen jag misstänker just nu , så jag väntar ett tag till , jag vill inte rösta på toffsen för att en annan har gjort det , när jag inte har någon speciel misstänke mot toffsen eller någon annan just nu. så måste fundera ett tag till
Ny dag nya möjligheter
Hmm, misstänker inte heller någon just nu men funderar på vem, väntar ett tag till
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Jag vet inte heller hur jag ska rösta. Någon som har någon teori eller tanke?🤔
Det är svårt att välja vem som ska dö i natt.🤔
Jag rösta på Chocopops i hopp om att han bara vill att andra ska rösta på toffsen och att han själv är varulv. Jag misstänker ingen speciel så känns lite fel att bara hänga på och rösta på toffsen. och då kan jag bara hoppas på att Chocopops rösta på han i början i hopp om att få med andra med. men det kan vara att han bara chansa med. så är lite förvirat hur man ska göra
men jag måste ju rösta på någon.
Ny dag nya möjligheter
Sorgen efter vår kära vän,granne och siare Picasso är stor, och det känns obehagligt att börja peka finger med så allvarliga anklagelser.
Men jag är rädd att jag måste rösta på dig chocopops även fast jag vet att någon måste vara den första att rösta. Nu var det tyvärr du och då dras min misstänksamhet mot dig.
Förlåt mig om du bara är en oskyldig bybo som ville att någon skulle straffas för det hemska brott som begåtts.
Jag röstar också på Chocopops ledsen😕

Modigt att rösta först, men också skumt. Jag röstar tyvärr därför på dig chocopops.
röstar också på chocopops
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
🤐
Fick för mig att röstningen skulle vara tills imorgon…
**MVH Cerrolyn
Förlåt grannar, jag glömde tiden! 😕 Jag hoppas att vi/ni gjorde rätt val..
Stämningen i den lilla byn var tryckt. Hela dagen hade byborna chockat försökt förstå att den gamle mannen som hade såna rysliga historier att berätta inte bara var en fabelmakare. En av byborna undrade om den mystiske gamle främlingen rent av fört ondskans smitta till byn.
Rädslan hade krupit i byborna ända sen kvällen före. Men när de funnit sin granne lemlästad på morgonen blev några av dem så uppjagade att de såg sig runt efter någon att anklaga för det bestialiska dådet. Det var ju det han sagt, sagoberättaren: att de onda varulvarna var som alla andra på dagen. I legenden om varulvarna var det ju grannar i byarna som dödat varandra, en efter en.
Fram emot kvällningen samlades de utanför Picassos gårdstun. En ropade ett namn och fick alla de andras blickar på sig. Chocopops kände något hotfullt i tystnaden som följde. Och sen haglade anklagelserna emot henne. Hon såg skräcken förvandlas till ilska i sina grannars ögon. Sakta backade hon tills hon inte kom längre. Byborna höll sina snöskovlar i händerna. Chocopops stod rak i ryggen och vände blicken upp mot den klarblå himlen.
Men ingen talade till Chocopops försvar. De slog och slog med skovlarna. Nog var det väl en ulv de hade fått tag i?
Chocopops låg sargad på marken. Hennes hjärta hade slutat slå på alla hjärtans dag. Byborna såg ner i sin grannes ansikte och väntade på att en ulvs ondsinta drag skulle träda fram.
Men det enda de fick se var bybon Chocopops fridfulla leende. De hade lynchat sin goda granne.
DET ÄR NATT.
- Ängeln ska välja vem som ska skyddas.
Dessutom ska
DEADLINE:
lördag den 16 februari kl 15.00
(OBS! klockslaget)
DELTAGARE I OMGÅNG 2.6
- Ruzicka
- MelvinMimmiLufsen
- Chocopops (bybo, lynchningsoffer dag 1)
- Toffsen
- BeaIL
- Juliino
- Picasso (Siare, varulvsoffer natt 1)
- Gogrisen
- Ivrigs
- Milky88
- Cerrolyn
ROLLER OMGÅNG 2.6
- 1 ängel (god roll)
- 1 siare (god roll)
- 1 medium (god roll)
- 2 varulvar (ond roll)
- 5 bybor (god roll)
ånej, hur kunde vi ha så fel! :( våran käre chocopops, vila i frid..
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
NEJ! Hur ska man kunna lita på någon när vi ger oss på våra egna?? Jag är imponerad av ditt mod chocopops, att rösta först måste du vetat var ett otroligt riskabelt uppdrag.
Jag låser dörrarna ordentligt om mig när jag kommer hem och sätter på stereon på högsta volym. Det är alldeles för tyst i mitt huvud sedan min spade var en av de alla som tog livet av min vän och bybo. Jag undrar om jag någonsin kommer att kunna sova igen..?
Nu skäms man , ,
Modigt av dig att lägga första rösten.
Ny dag nya möjligheter
NEJ!Chocopops om du hör mig så är jag ledsen att jag röstade på dig.😭
( jag kommer att hemsöka er alla spela spratt rasla tassa och ha mig ni kommer inte veta om det är jag eller ulven som är i era stugor )
Varför? Vi är ju rädda ändå.😮

Sorry Chocopops! Jag misstänkte inte dig egentligen, men man måste ju rösta på någon och då är det enkelt att hänga på drevet.
Nu ska jag krypa ner i min kökssoffa och förhoppningsvis sova ostört tills i morgon bitti då jag ska upp och ta hand om grisarna.
Kan säga så här, misstänkte detta då alla röstade på samma person (de som röstade). Bland dem har ju en ulv gömt sig och någon har gömt sig bland oss som inte kom ihåg att rösta…
Nu Zzzz eftersom det är natt.
**MVH Cerrolyn
Ledsen Chocopops för rösten, vi får fundera på detta . 🤓
Ny dag nya möjligheter
Vila i frid.
Och nu börjar nedräkningen…….
15 MINUTER KVAR TILL DEADLINE
Sitter trött i min stol efter en stor shoppingdag med min syster, oj vad trött man blir av det.. Somnade påväg hem, vilket jag aldrig gjort förrut. Så nu sitter jag och rensar mina tankar, måste snart gå ut med hunden också.. Suck, ut i kylan igen. Får hålla utkik efter tassavtryck dock..
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Natten föll och kylan tog den lilla byn i ett järngrepp. Stjärnorna sände inga svar till de bybor som spejade upp mot den djupblå himlen. Ingen kunde tyda tecknen i skyn längre. Det snöklödda Skråberget ruvade på sina uråldriga hemligheter. Någonstans satt tre pälsklädda figurer och smidde sina ränker.
För byborna hade kvällen känts lång. Skammen över deras gemensamma misstag dagen före, fick de flesta att känna sig väldigt obehagliga till mods. Byn var inte längre den lilla idyll den varit.
Oberörda av kylan rörde sig tre svarta figurer genom byn. Deras gula ögon spejade mot ett hus i byns utkant. Tystnaden bröts inte av någonting. Inget ljus var tänt i det lilla låga timmerhuset när de strök runt det och sökte en väg in.
Därinne låg en av byborna i djup sömn. Hon hade känt sig lite krank under dagen och dragit sig tillbaks tidigt. Hon hade funderat kring vilka av hennes grannar som dolde något. "Var det inte somliga som ojade sig på ett sätt som lät ihåligt?" tänkte hon när sömnen var på väg. Själv hade hon inte deltagit i lynchningen och hennes samvete var vitt som snö.
Varulvarna använde sina skovelliknande tassar till att gräva sig genom drivan på timmerstugans baksida. De kröp in under husets golv. De grymtade dämpat i det trånga utrymmet. Som de hoppats bestod golvet endast av brädor. De föste undan den tomma potatisbingen, som var placerad mitt under husets kök. De såg upp och där var luckan. För tre varulvar blev golvluckan en lättforcerad skafferidörr till nattens festmåltid.
Barmhärtigt nog vaknade inte den drömmande kvinnan. Varulvarnas grin slapp hon se. De dreglande ulvarnas unkna andedräkt varsnade inte den arma, oskyldiga bybon Cerrolyn. De slet henne i stycken och slank ut samma väg de kommit. Blodet rann över stugans golv och nådde springorna runt luckan. Sakta droppade blodet ner i den vita snön under huset där ulvatassar lämnat stora gropar.
DET ÄR DAG.
Vi väntar på att
För att rösten ska vara giltig ska namnet på deltagaren skrivas med fet stil (om du skriver via telefon och inte kan få till texten skriver du istället ***namnet***).
Om du har lagt en röst som du vill ändra skriver du 'Jag ändrar min röst från ***namnet*** till ***nya namnet***.
DEADLINE: måndag den 18 februari kl 21.00
OBS! Viktigt meddelande:
Juliino har meddelat att hon måste hoppa av spelomgången. Picasso, som blev lekens första offer, går in i Juliinos gamla roll. Picasso har alltså en helt ny roll nu. Siaren är och förblir död.
DELTAGARE I OMGÅNG 2.6
- Ruzicka
- MelvinMimmiLufsen
- Toffsen
- BeaIL
- Picasso - ersätter Juliino
- (Picasso) (Siare, varulvsoffer natt 1)
- Gogrisen
- Ivrigs
- Milky88
- Cerrolyn (varulvsoffer natt 2)
ROLLER OMGÅNG 2.6
- 1 ängel (god roll)
- 1 siare (god roll)
- 1 medium (god roll)
- 2 varulvar (ond roll)
- 5 bybor (god roll)
👋I'm back 🤪
Kära bybor och grannar….detta är skandal!! Tänker ni verkligen låta ulvarna vinna?? Är det inte dags att vi fångar oss en Varulv 😜
Tack och hej.
**MVH Cerrolyn
#61 Cerrolyn Jag tar hand om Ceasar..han försökte rädda dig så han fick några skråmor som jag plåstrat om.

Välkommen tillbaka Picasso!🙂
#63 Tack 🌺 🙂
inte en till oskyldig bybo, detta bådar inte gott.. Vad är det som händer? Usch, alla dessa hemskheter. Tror jag går och lägger mig snart, hoppas på att få någon sömn inatt iallafall..
Välkommen tillbaka Picasso!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#65 Nej det gör det inte byborna liger verkligen under och behöver enorm skicklighet och tur för att vända trenden.
Tack 🌺🙂
Picasso!Vad jag är glad att se dig igen!🙂
#67 Tack 🌺
Välkomen tillbaka Picasoo 🙂
Ny dag nya möjligheter
Nu måste vi slå vära kloka huvuden ihop för att klura ut vem som är ulv! Någon som har några tankar/funderingar? Själv tycker jag milky88 verkar lite skum 😉Varför tog han toffsen i försvar 🤔
#70 Det var inget försvar i min åsikt. Men förstår om du tycker det. Vid det tillfälet var det i odds räkning 30% chans att toffsen var en varulv och 30% att Chocopops var det. Så jag chansade att rösta på att Chocopops var varulv på grund av att hans avsikt var att försöka få med andra. Jag var i en situation där jag var tvungen att rösta på någon. Och i den situationen jag var i så hoppades jag att Chocopops hade fel i sin chansning. Och även att det var en möjlighet att han var en varulv och försökte vilseleda oss. Men där såg vi ju såklart att Chocopops inte var en varulv 🙂
Ny dag nya möjligheter
Va bra att du fick komma tillbaka Picasso. Även fast du inte är siare och kanske ulv. Men de hoppas jag att du inte är;)
#72 Tack, nej ulv är jag knappast då ingen ulv har blivit lynchad än 😉 Jag är en vanlig bybo nu.
Men ikväll måste vi få en varulv annars är det ganska kört för byn 😮
#73 Picasso förstår inte riktigt vad det har med saken att göra att du var god när du blev tagen har med att göra att du inte kan vara varulv nu? Du har ju Jullinos roll nu ? 🙂
Ny dag nya möjligheter
#74 juliino var en vanlig bybo inget annat. Alltså är jag en vanlig bybo nu…
Då får vi hoppas på att ditt ord är sant 🙂
Ny dag nya möjligheter
#76 klart att det är 🙂Själv då kan vi lita på dig🤔
Jaha vem ska vi rösta på idag då…några förslag? Det blir väl som vanligt alla väntar till sista minuten 😉
#77 Jag det tycker jag 🙂 Men det spelar ju ingen att jag säger det. Det skulle man ändå göra om man var varulv. 🙂
Ny dag nya möjligheter
Precis, är du varulv då 😮 fast det kanske du inte kan svara på 😉
* Ceasar och Picasso spårar ulvar*
🐶sniff sniff sniff……..
Eftersom det inte händer så mycket i byn får man roa sig bäst man kan 😃
Toffsen!Hej på dej.👋
Kanske vi får en varulv i dag.😕
hmm, svårt att rösta.. Picasso verkar lite för tydlig med att hon är bybo, kan det vara en fasad? Och Toffsen har inte varit så jätteaktiv nu, men det kanske bara är en tillfällighet.. Hmm, får tänka på det lite och väntar med att rösta tills jag kommer hem.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#82 Kan det bero på att jag ÄR en vanlig bybo…men visst rösta på mig å ulvarna vinner 😉
#83 Hmm.. Är fortfarande lite misstänksam, men får se. Du verkar nämligen väldigt mån om att säga till alla att du är en bybo..
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#84 Ja men jag är ju bybo…jag kan väl inte säga att jag är varulv när jag inte är det! Jag vet något som inga bybor vet…. jag skulle vilja att ni litar på mig ikväll för ni har inget att förlora på det…men desto mer att vinna hela byn vinner på det
#85 Jag ska faktiskt avvakta lite och se vad dom andra säger, för vi vill inte förlora en till bybo :/
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#86 Jag lovar på heder och samvete, handen på biblen att ni kan lita på mig… följer ni mitt förslag förlorar ni ingen bybo ikväll.
Ok, eftersom jag ändå är körd dör jag inte ikväll så lär jag göra det i morgon natt!
Vi har en granne i byn som brukar synas och höras väldigt ofta och mycket…men sen den gamle vandraren var i byn syns grannen knappt till längre och hörs inte lika mycket…grannen ligger väldigt lågt och jag vet varför…han är varulv!!! Om ni tänker efter vet ni vem det är och då vet ni
#88 Det blir väldigt misstänksamt när du vill sända misstankar mot mig när du kom tillbaka och sedan är du ivrig med att lova din egen oskuld. Det kan ju vara sant men om du var varulv är det inte konstigt heler om du gör det
Ny dag nya möjligheter
#89 Ja men du vet varför 😉Du vet också att jag inte är varulv!
#90 Eller så är det tvärtom ? 🙂
Ny dag nya möjligheter
Jag tror på dig Picasso.Du är ingen varulv.
Förresten jag har väl inte försökt skicka misstankar mot dig…där emot har jag frågar rakt ut om du är varulv! Jag skrev EN granne inte VILKEN granne!
Det vore ganska korkat att sticka ut halsen om jag inte var säker på min sak… som jag skrev tidigare för min del är det kört .
Var inte det jag menade , Menade när du hoppade in och du tyckte jag verkade lite skum. Men om du skulle vara demon kan du ju sticka ut också. Picasso blev ju tagen i första lynchningen och då hade du bara hunnit kolla en person av 10 möjliga. Att du valde en varulv just då är 30% chans och är inte konstigt om att säger som du gör nu om du är en varulv nu när du tagit över Jullinos roll kan du använde din föra roll till din fördel även fast om du är varulv genom att vilseleda 🙂
Ny dag nya möjligheter
#94 Men du var skum, du VET att jag inte är demon.
Precis, kan du gissa vem det var jag kollade 😃
Nu är du tjatig jag är ingen varulv och du vet det, det är inte jag som försöker vilseleda någon, jag försöker rädda byn!!
Ge upp Milky.
Hon är ingen varulv.
🤐
Jag ska vara tyst nu.
#97 Tack, hoppas att fler är lika kloka som du 🌺
#96 Det kan man ju inte veta säkert ? Jag sade bara en variant hur det kan vara men du verka säker på att hon inte är det av någon anledning? 🙂
Ny dag nya möjligheter
Nej. Men du är nog inte heller varulv.
"101 men du måste förstå att det blir ännu mer skumt nu att du försvarar honom så där skarpt, då måste du ha en anledning för det i så fall 🙂
Ny dag nya möjligheter
Milky jag tror inte du heller är varulv.🙂
Jaha någon som tänker rösta??
TROR ni verkligen jag är så dum när jag får en andra chans att jag bara kastar bort den utanvidare???
Jag VET att du är varulv därför får du min röst milky88
Ingen verka börja rösta så jag röstar på Picasso då för jag tycker detta är skumt haha 🙂
Ny dag nya möjligheter
#105 Nej du röstar på mig för du ÄR varulv 😈
Nu måste jag rösta.Jag blundar och pekar.Cerrolyn.Ledsen man måste rösta på någon.
#107 Cerrolyn är redan död! Du får välja någon annan
#106 eller så röstar du på mig för att du är varulv , 🙂
Ny dag nya möjligheter
#109 Ge dig milky varulvarna leder ju… 😃
Men det ser ju inte ut som någon tänker rösta så vi får väl fortsätta du och jag milky 😛
😟Jag är dum i huvudet.Och tack för tipset.Jag blundar och pekar igen.Ivrigs.Jag är värkligen en tönt!😟
#110 Ja varulvarna, njuter du nu ? haha 🙂
Ny dag nya möjligheter
Jag röstar på Gogrisen, förklaring kommer i mitt nästa inlägg
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag ändrar till Gogrisen
Ny dag nya möjligheter
VA! VARFÖR!VAD HAR JAG GJORT!😭
#111 nej du är inte dum 🤗
anledningen är att h*n verkar väldigt säker på sin sak att picasso inte är varulv, och är h*n varulv vet gogrisen vilka som är flockmedlemmarna, och varför säga helt tvärt att picasso inte är varulv om picasso faktiskt vore varulv.. Hoppas ni förstår min logik, är inte alls bra på att förklara 🤔
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Där är tiden ute och det blir en ny lottning för mirinda
Tack Picasso. Det där bähövde jag.🤗
jag antar att jag inte kan rösta längre, så går det när ens klocka är 7 minuter efter :(
Hoppsan här händer det saker 😎
#117 jag förstår hur du tänker…om nu gogrisen är varulv…då räddade han mig…men samtidigt blir jag liiite fundersam
#121 ja, men hade två minuter på mig och velade mellan gogrisen och en till, så fick skynda mig.. Men, hoppas vi har rätt nu, vi måste fånga en varulv nu annars ligger vi risigt till :/
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#121 det är ju rätt mysko hur en person kan vara så stark i att tro att en annan är god och försvara så starkt som i inlägg #96 o # 97
Ny dag nya möjligheter
#122 vi får väl se vad som händer men jag vet att du valde bort en varulv
#124 Ja vi får se vad som händer ,
Ny dag nya möjligheter
Nu är det för sent för mig att rösta, men jag tror att jag håller med Picasso - jag tror milky är en ulv. Jag tror att vi skulle litat på henne i den här röstningen. Hon tog ju i och för sig över Juliinos roll, men vi skall inte glömma att hon som siare fick reda på i alla fall en identitet innan hon dog..
Det var så gott som folktomt i den lilla byn under den mulna dag som följde på upptäckten av Cerrolyns sargade kropp. Hade flera av byborna flytt från byn? Eller hade de barrikaderat sig i sina hus?
Några bybor kom dock till tals med varandra. Ett par av dem hade visst något gammalt groll sig emellan. För de kom att munhuggas rätt rejält när de möttes framåt kvällningen. Ett par av de andra grannarna drogs med och snart var bygrälet i full gång. En ung nyinflyttad bybo blev alldeles till sig och anklagade en redan död bybo för att vara ulv (!).
En annan av byborna pratade, med vem som nu ville höra på, om hur hon kunde gissa sig till att den stackars skamsne nybyggaren i själva verket var en varulv. Värre och värre lät det ute på byns lilla torg.
Ingen av dem som var med i den allt mer hetsiga diskussionen verkade tro på någon annan. Ja det vill säga; Gogrisen försvarade av hela sitt hjärta Picasso, som gått rätt hårt åt sin gamle trätobroder Milky88. Picasso blev så säker på att han var en ulv så hon slog sin granne till marken. Milky88 var inte sen att ge igen. Och så var slagsmålet i gång.
Blankt stål blänkte ett par gånger. Skräcken gjorde byborna blinda och anklagelserna haglade ihop med allt hårdare slag. Ett genomträngande skrik av smärta hördes och alla slutade genast slåss. BeaIL kom rusande ur sitt hus, men det var för sent för att hinna göra något.
På marken låg Gogrisen med två djupa knivhugg i hjärtat. Blodet pumpades ut i snömodden. Två av byborna torkade blod från sina knivar och samtliga stirrade förskräckt på vad som nyss varit byns nyinflyttade trevlige granne. Hade de två knivbärarna haft rätt? Visst hade de väl det? Nu skulle ulvens rätta skepnad visa sig…..
Byborna fick mycket riktigt se något, men inte alls vad de hoppats. En vindil drog över torget och upp från Gogrisens döda kropp steg ett sken. En dimfigur med vita vingar lyfte från ynglingens bröst och flög upp mot solnedgångens rosa skyar.
Byborna har lynchat sin skyddsängel.
Det ser mörkt ut för byborna. Utan siare och ängel får de goda grannarna förlita sig på att de kan hålla sams i fortsättningen. Skulle det inte lyckas så klämtar klockan för den lilla byn. Än återstår det fyra goda bybor. I lyan sitter tre varulvar som nog känner sig mycket nöjda. Det finns ett par personer i byn som kan påverka resultatet lite extra. Om det kan hjälpa byn att överleva återstår att se.
DET ÄR NATT.
Dessutom ska
Eftersom flera av deltagarna av olika skäl inte deltog i röstningen lägger jag deadline lite längre fram än jag ursprungligen planerat. Influensan härjar även bland lekens deltagare (lekledaren inkluderad), vilket gör det svårt för vissa att orka vara aktiva i den mån de vill. Jag ska ta en liten "sjukrond" i vår lilla by och eventuellt konsultera expertis ("syster" Sandra-B).
DEADLINE:
onsdag den 20 februari kl 21.00
DELTAGARE I OMGÅNG 2.6
- Ruzicka
- MelvinMimmiLufsen
- Toffsen
- BeaIL
- Gogrisen (Ängel, lynchningsoffer dag 2)
- Ivrigs
- Milky88
- Cerrolyn (bybo, varulvsoffer natt 2)
ROLLER OMGÅNG 2.6
- 1 ängel (god roll)
- 1 siare (god roll)
- 1 medium (god roll)
- 2 varulvar (ond roll)
- 5 bybor (god roll)
Jaha som sagt utan ängel är det kört.
Bra val du gjorde MML 😕
Nej, vad har jag gjort!? :( Förlåt grannar, och förlåt gogrisen.. Trodde verkligen du var varulv, men oj så fel jag hade… Hoppas ni kan förlåta mig :(
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Intressant detta.
**MVH Cerrolyn
#129 Varit delaktig i ängelns död 😉Om du själv inte är varulv kan du bara rätta till det med att lägga din röst på milky88, fast det är nog för sent för att rädda byn.
#130 Tycker du 🤔det tycker inte jag 😭
#131 Ja det är nog kört tyvärr
Det är 4 bybor och 2 varulvar ch en 1 demon
Efter varulvarnas nästa offer blir det 3-3 sedan blir det ju automatsikt att när vi bybor tar demonen att vi har har förlorat för då hamnar vi i underläge efter att en bybo blivit en varul och varulvar sedan tar ett nytt offer, 😢 Fast om vi bybor tar en varulv vid varje lynchning och det är 1-1 på slutet och en av dom sista är demon och han blir lynchad så tar han väll bybon så han/hon blir varulv?. Men det kanske är något i spelet som jag inte känner till så att vi ändå har en chans för hoppnings viss 😕
Ny dag nya möjligheter
Det ända vi kan hoppas på är om varulvarna missar deadline för sitt offer ,
Ny dag nya möjligheter
#133 Skulle inte tro det 😉
Planerar för fullt här får smörja in mig med silversalva, dricka silvervatten, hmm kanske skulle silverflis på mackan och krydda köttgrytan med silverflis och massor av vitlök och hoppas på att varulvarna få magknip i natt 😃
#132 Vill du diskutera lekens upplägg och möjliga scenarier, så var snäll och gör det i fråge- och diskussionstråden. Klicka på länken så kommer du direkt dit!
#131 påminn mig inte, skäms väldigt.. Men men, får göra det bästa för byn.
Det är inte försent att rädda byn än, vi får bara slå våra kloka huvuden ihop helt enkelt!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Fy på mig som missade röstningen igår! Har en hel del annat i skallen just nu. Vet inte om jag skulle kunnat gjort någon skillnad, men fy så surt det känns att självaste ängeln blivit bragd om livet. Hur går vi vidare nu? Känns som en god idé att mata silverfiskarna i badrummet lite extra inför natten.
Oj, förlåt mig… Jag glömde rösta de va inte meningen. Nej!! Inte våran ängel… R.I.P… Nu får vi faktiskt ta och skärpa oss bybor, och ta fast de där hemska varulvarna….
VIKTIGT MEDDELANDE
En av deltagarna i leken; Ruzicka, har missat två lynchningar. Därmed måste jag tyvärr ta ut henne ur leken. Så säger reglerna.
Den som står på tur för att ”återvända från graven” är Chocopops.
Chocopops har alltså fått Ruzickas roll från och med nu.
Hej då, för denna gång, Ruzicka!
Välkommen tillbaka till leken , Chocopops!
Jag kommer strax att lägga in en uppdaterad deltagar- och rollista här i tråden.
Jag hoppas ni övriga har koll på att ni inte missar två lynchningar i rad. Det går att göra en överenskommelse med lekledaren i förväg om man måste vara bortrest och inte kan delta. Däremot kan jag inte rucka på reglerna i efterhand.
DELTAGARE I OMGÅNG 2.6
- Chocopops - ersätter Ruzicka
- MelvinMimmiLufsen
- (Chocopops) (bybo, lynchningsoffer dag 1)
- Toffsen
- BeaIL
- Ivrigs
- Milky88
ROLLER OMGÅNG 2.6
- 1 ängel (god roll)
- 1 siare (god roll)
- 1 medium (god roll)
- 2 varulvar (ond roll)
- 5 bybor (god roll)
KOM IHÅG NÄSTA DEADLINE!
Onsdag den 20 februari kl 21.00
Nu drar det ihop sig. Ska varulvarna ta hem spelet? Eller har byborna någon fiffig plan?🤔
Det finns fyra goda bybor och tre varulvar kvar i byn. Ingenting är klart ännu, men ulvarna har klart sig mycket bra hittills. När denna leknatt tar slut, vid nästa deadline vet vi vilken bybo de har tänkt sig att smörja kråset med.
Ulvar! Nattens meny ser ni här ovan.😉
mohahaha jag åter upp står från det döda 😖nu får vi slå våra kloka huvud ihopp för att klara deta inte ska väll ulvarna få ta våran lilla by?!?!? ne död åt ulvarna nu!! ( springer in i min stuga låser dörren, haspar med stocken å bara hoppas att jag över lever)
#141 välkommen tillbaka!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Den lilla byn i skuggan av det stora berget gick till ro för natten. Men inne i husen brann lamporna. För nu vågade ingen försöka sova. Det fanns dock tre som höll sig vakna av andra skäl. Så fort de kommit in i sina hus försvann deras sorgsna miner. De hade beklagat ängelns död hela kvällen. Men inombords bubblade de av lycka.
De hade planer för natten. De var glada och fyllda av förväntan; först hade de blivit av med den irriterande lilla ängeln och nu tänkte de skaffa sig lite mört människokött till nattens fest i varulvslyan. Tre skepnader lämnade sina boningar och tassade iväg genom natten. Gläfsande av iver samlades de i byns utkant. Några korta morrande repliker senare var de överens och satte målmedvetet fart mot nattens byte.
”Så det är så här man känner sig när man snart ska dö.” tänkte bybon, som gissat sig till vem som skulle bli anfallen. ”Konstigt, jag borde väl vara rädd?” Det var en resignerad kvinna som satt och såg ut genom sitt fönster. ”Visst skulle jag kunna kämpa emot, men det nöjet ska de inte få.” tänkte hon. Sitt testamente hade hon plitat ner. Rena underkläder hade hon sett till att få på sig. Hon ville ju se till att gå med värdighet. Runt halsen hängde det gamla silverkors hon fått vid sitt dop. Kanske kunde ett så helgat föremål hindra en varulv?
Timmarna gick, men inget hände. ”Hade jag så fel?” frågade sig den modiga bybon. Hon svepte sin stora röda yllesjal om sig och gick ut. Genom den öde byn gick hon. Stjärnorna tindrade där uppe på den svarta himlen. ”Så vackert här är.” tänkte hon och gick sakta förbi sina grannars hus.
Kvinnans steg hördes inte i den gnistrande lössnön. Så fick hon en lekfull idé. ”Jag är inte klok.” sa hon till sig själv när hon lade sig ner på rygg i snön. Hon vevade med armar och ben, så att det formades en ängel i snön; en lek hon älskat som barn.
Där låg bybon Picasso lyckligt leende när de tre ludna varelserna kastade sig över henne. Ett hårt slag i tinningen gjorde henne barmhärtigt nog medvetslös. Långa gula tänder slet sönder hennes strupe. En trio av hesa röster ylade triumferande. Över hela byn hördes det och blodet frös till is i ådrorna på tre vakande bybor.
DET ÄR DAG.
Vi väntar på att
DEADLINE: fredag den 22 februari kl 21.00
DELTAGARE I OMGÅNG 2.6
- MelvinMimmiLufsen
- Toffsen
- BeaIL
- Picasso - (bybo, varulvsoffer natt 3)
- Ivrigs
- Milky88
ROLLER OMGÅNG 2.6
- 1 ängel (god roll)
- 1 siare (god roll)
- 1 medium (god roll)
- 2 varulvar (ond roll)
- 5 bybor (god roll)
nej, inte picasso! en helt vanlig bybo, utan någonting elakt i sinnet.. Förlåt att jag inte trodde på dig till en början. Dock vet jag nog vem jag ska rösta på… Började komma in på samma spår som dig picasso, men nu finns du inte längre bland oss och allting börjar klarna..
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
nej nej nej… hur ska detta gå 😭.. kommer inte våga mig ut nu. sitter här i min stuga med vigvatten kors och vad jag hoppas är silverkulor i mitt gevär..
Usch, ingenting känns säkert längre. Vi har ännu inte fångat en endaste varulv och vi själva faller som flugor :(
Nu gäller det att vi håller ihop kära grannar och gör allt i vår makt för att dräpa en ulv. Vi måste alla fundera individuellt vilka vi tycker är skyldiga till det som händer i vår by, och varför vi tycker det. Vi måste undvika att bli en pöbelhop som kastar oss över första bästa offer bara eftersom någon granne pekar på den.
Vi måste slå tillbaka nu!
Nej!!!:( Vi måste verkligen lyncha en varulv denna gång…
Åter igen står vi inför valet att rösta på någons död.. men frågan är vem, jag har några misstankar om vem eller vilka som kan vara ulvar, men jag kommer nog inte lägga första rösten denna gång.. åter kommer med mer info om en stund….
Hallå i den lilla byn vid Skråbergets fot! Är det någon där ute som vill fånga en varulv?
Nu är det mindre än en halvtimme kvar till deadline.
Vill verkligen inte rösta först…men någon måste ju börja:( lägger iallafall mon röst på ***ivrigs***..Har inte en ända anledning till varför jag röstar på ivrigs blev bara en random röst… Hehe… Hjälp, tänk om du är bybo!!:0
Diskuterat en stund med mig själv nu.. funderat så det knakar..
det här med röstningen är svår som ett lotteri antingen får man högsta vinns eller en nit lott, och i dag får tyvärr du den nitlotten irvings , något inom mig säger att du springer runt och tassar om natten, har jag nu trott detta fel så förlåt mig.. men vi behöver fler bybor som röstar, kom nu ut ur era stugor och gör era röster hörda det går inte att ha ett by råd på 2 personer eller går det 🤔
**Och där gick deadline.
**
Ser ett stavfel i min röstning ;) ivrigs skulle det ju stå 🤓
nej, missade detta helt! Var tvungen att snacka med min kompis som kanske fått Ringorm, o.s.v så rymde hamstern nyss och hade inte en tanke på detta :s
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Toffsen var rädd, ja rent dödsförskräckt, när hon kom gående genom skogen. Skolan hade hon inte gått till idag. Ingenting annat än alla som dött kunde hon tänka på. "Vilka är ulvarna? Och vem ska jag kunna lita på?" frågade hon sig när hon smög bakom husen. Några var tomma, men det rök ur Chocopops skorsten. För att inte känna sig så ensam med sin skräck knackade hon på Chocopops dörr.
"Vik hädan ulv, eller jag skjuter!" skrek Chocopops genom dörren. Toffen började gråta där hon stod på den lilla verandan. Chocopops lyssnade genom nyckelhålet. "En varulv som gråter? Nä, det kan det ju inte vara." Med darrande händer lyfte hon på hasparna, flyttade bort skålen med vigvatten som hon ställt på en pall framför sig. Men geväret släppte hon inte. Så öppnade hon dörren. Toffsen blev stel av skräck när hon stirrade rakt in i gevärspipan. "Skjut inte, snälla…" vädjade den lilla flickan.
"Åh, förlåt, var det bara du!" sade Chocopops och säkrade geväret. Hon tog Toffsen i famnen och tröstade henne, tills tösen slutat skaka. "Kom in i värmen!" Där inne berättade Toffsen om hur rädd hon varit och om hur det kändes som om Chocopops ändå inte var så farlig. "Varulvar behöver inga gevär", sade Toffsen och log.
När de två grannarna gick ut i byn höll de varandra i handen. Chocopops höll det gamla geväret i ett stadigt grepp. Vem skulle de sikta på? "Jag har aldrig skjutit något djur. Och jag vet att geväret är laddat, men jag vet inte hur jag ska kunna kolla om kulan är av silver", sade Chocopops. Toffsen hade hört den gamle mannen berätta att silverkulor skulle till, för att det skulle gå att skjuta en varulv. Rakt genom hjärtat var allra bäst, hade den mystiske gamle besökaren sagt.
På baksidan av ett hus, alldeles vid torget, klättrade de två upp på drivan under fönstret. De spejade försiktigt in i rummet. Där satt Ivrigs och slumrade i sin gamla fåtölj. Flickorna lutade gevärspipan mot fönsterblecket och hjälptes åt att hålla det tunga vapnet stadigt. Den tröga avtryckaren ville inte ge efter. Då de båda tryckte hårt, small det och fönsterglaset splittrades i en kaskad framför deras ögon.
När krutröken lagt sig såg de Ivrigs genomskjutna kropp förvandlas i fåtöljen. Ludna tassar på armstöden och ett hårigt ansikte där deras grannes anletsdrag nyss varit.
Grattis bybor! Äntligen fick ni in en fullträff. Ni har lynchat er första varulv.
DET ÄR NATT.
Dessutom ska
DEADLINE: söndag den 24 februari kl 21.00
DELTAGARE I OMGÅNG 2.6
- MelvinMimmiLufsen
- Toffsen
- BeaIL
- Ivrigs (varulv, lynchningsoffer dag 3)
- Milky88
ROLLER OMGÅNG 2.6
- 1 ängel (god roll)
- 1 siare (god roll)
- 1 medium (god roll)
- 1 spion (neutral roll - kan kombineras med alla övriga roller)
- 2 varulvar (ond roll)
- 5 bybor (god roll)
wihoo, äntligen en varulv! Kanske kan vi klara det här ändå! :D
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
jippiiiiii dansar runt lite fjantigt i snön =D änterligen något posetift i denna mörks stund :) ne nu får de bli seger tårta i min stuga =D
Jippie!:) De där gjorde vi bra Chocopops:)
Wiho! Bra jobbat Toffsen och Chocopops!
Eftersom jag gömde mig när jag borde varit med och lynchat så tror jag att det här blir det sista jag skriver.. :(
Jag vet att jag själv är god, och efter nattens röstning kan vi säga att Chocopops och och Toffsen. Det borde betyda att ulvarna i fårakläder är milky88 & MelvinMimmiLufsen..
Men det är ju inte heller omöjligt att en ulv röstat på en av sina egna för att dölja sina spår…
Men både milky & Melvin.. har ju dock varit misstänkta för att vara ulvar innan, så jag är nästan 100 på att det faktiskt är dem..
Härligt 🙂
Ny dag nya möjligheter
Tror inte Toffsen är varulv med tanke på han gav första rösten,
Ny dag nya möjligheter
VIKTIGT MEDDELANDE:
Eftersom BeaIL missat två lynchningsröstningar i rad, måste hon enligt reglerna lämna lekomgången. BeaIL ersätts från och med nu av Cerrolyn.
Cerrolyns gamla rollfigur är och förblir död. Cerrolyn har nu den roll som BeaIL hade i leken.
Uppdaterad deltagarlista kommer snart.
DELTAGARE I OMGÅNG 2.6
- MelvinMimmiLufsen
- (Chocopops)* (bybo, lynchningsoffer dag 1)
- Toffsen
- Cerrolyn - ersätter BeaIL
- (Picasso)* (Siare, varulvsoffer natt 1)
- Milky88
- (Cerrolyn)* (bybo, varulvsoffer natt 2)
* Namn inom parantes är döda rollfigurer, som fått en ny roll.
ROLLER OMGÅNG 2.6
- 1 ängel (god roll)
- 1 siare (god roll)
- 1 medium (god roll)
- 2 varulvar (ond roll)
- 5 bybor (god roll)
Hua, kan ni tänka er, där låg jag på mitt moln och sov sååå gott när jag vaknade av att någon hostade så farsligt och sedan i samma stund så ramlade jag ner här, igen.
Ser att ni har fått tag i en ulv, kanon bra. Men jag undrar, varför har ni inte lynchat Milky88, Picasso var som jag ser det väldigt tydlig om den saken. Jag vet att det är natt, men risken finns ju att jag dör igen så jag vill hinna få mitt sagt.
Vad gäller Chocopops och Toffsen som var de enda som röstade så säger det mig inte så mycket, men båda röstade på Ivrigs som var ulv, det borde säga att de är bybor, men jag tänker inte styra upp mig på det.
MML (MelvinMimmiLufsen) har jag inte fått någon känsla alls av.
Hmm 5 spelare kvar.
1 demon och 1 ulv, detta ger oss, 3 bybor var av en är mediumet. Sedan finns spionen också, denna har ju fått fram bra info genom hela spelet och borde ha kunnat luska ut ett och annat via det, men eftersom inget sådant syns här så kan ju spionens lott hamnat bland de onda och då har vi ingen hjälp av det.
Så, jag vet var jag kommer att lägga min röst sedan och om jag dör nu så vet ni vad jag tycker att ni ska göra. Än är det inte förlorat.
**MVH Cerrolyn
#164 välkommen tillbaka!
Det finns en person jag misstänker väldigt stark. Denna person var väldigt misstänkt av Picasso, som lade upp väldigt bra argument för det och ångrar mig att jag inte lyssnade på picasso. Picasso var ändå siare, och väldigt säker på sin sak att denna person var varulv. som #164 säger, varför har vi inte lynchat denna person än?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Va läskigt med människor som åter uppstår..haha:P men iallafall välkommen tillbaka Cerrolyn :D
#165 Tack
#166 Tack, håller med om att det är jobbigt, men vad ska LL göra? Spelet måste ju gå vidare.
**MVH Cerrolyn
Haha! De är ju klart:)
gokväll grannar!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Er lekledare slocknade i sin nyinköpta soffa och sov sig förbi den planerade uppdateringstiden. Influensan tar musten ur en. Ska bli skönt med sportlov.
Här är vad som hände medan lekledaren nannade i mysig soffa
Det var bara tre goda bybo kvar i byn när snöstormen kom. Vinden ven runt de gråa gamla timmerhusen. Snön blåste upp i drivor som tornade upp sig under stugornas fönster. Byborna sov djupt, helt utmattade efter alla vaknätter de gått igenom. Dolda i virvlande snökaskader kom två hämdlystna figurer allt närmare de sista bebodda husen i den lilla byn.
Ulvarna skrattade mot varandra. De hade lagt av sina mänskliga skepnader ännu en gång. Visserligen hade de förlorat sin syster, men de var starka och listiga. Bara det inte hade varit så förtvivlat svårt att vädra var de envetna byborna fanns i snöyran! Ingen dum bonde skulle flina åt dem. Äcklade av minnet av dagens tårtkalas, då de varit med och firat Ivrigs för tidiga död, stretade de sig fram mot nattens mål.
Hon sov så djupt, den goda bybon. Stormens tjut kunde inte väcka henne. Det knakade i trävirket i hennes väggar. Genom vindens vinande skar ett annat tjut. Då vaknade hon och visste med ens att hennes tid var ute.
Ulvarna vräkte upp dörren för att se om denna kvinna verkligen var levande. De kunde ha svurit på att de kände igen henne. Var hon ett spöke eller försökte de fördömda byborna spela dem ett spratt?
Kvinnan i stugans säng skrattade åt de håriga bestarnas tveksamma sätt att se på henne. "Undrar ni om ni gått rätt?"frågade hon sturskt. De två ulvarna blängde lömskt på sitt offer. Maten skulle inte vara stor i truten. Det var ju deras jobb.
Ett lågt morrande från den ena raggiga besten fick bybon att kasta sig ner mellan ulvatassar och åla sig mot dörren. Ett hugg över nacken och så kunde de festa på bybon Cerrolyn, medan vinden sakta mojnade och den nya dagen vaknade.
Så fick ulvarna sätta tänderna i ännu en bybo.
Hur ska det gå för den lilla byn vid Skråbergets fot?
Upplösningen närmar sig. Ska de två kämpande byborna lyckas fånga de två segervittrande varulvarna? De goda grannarna har inte tänkt ge upp. Kan de genomskåda den lömska demonen och hennes raggiga vän när solen åter stiger?
DET ÄR DAG.
Vi väntar på att
DEADLINE: tisdag den 26 februari kl 21.00
DELTAGARE I OMGÅNG 2.6
- MelvinMimmiLufsen
- Toffsen
- Cerrolyn - (bybo, varulvsoffer natt 4)
- Milky88
ROLLER OMGÅNG 2.6
- 1 ängel (god roll)
- 1 siare (god roll)
- 1 medium (god roll)
- 2 varulvar (ond roll)
- 5 bybor (god roll)
🤐
**MVH Cerrolyn
Inte en till bybo… :( nu måste vi ta tag i det här, vi måste ta ulvarna nu!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Neeeeej!!!!!!!!……..Vi måste få fast ulvarna
Tror inte att ulvarna gillar mig…
**MVH Cerrolyn
nej o nej inte en oskyldig by bo till :(… nu laddar jag mitt gammla gevär än en gång.. får nu sitta här å fundera på vem man ska våga sikta på.. har det ganska klart i mitt huvud vilka som är ulvar, men det vill till att inte ta demonen först för få går våran stackar lilla by under………………. ne får nu fundera vem av dom som är "vanlig" ulv
usch får huvudvärk av allt detta… Aldrig sitter man säker längre, inte ens i sitt eget hus :( ni vet redan mina misstankar, orkar inte skriva upp allt igen… Har fått sådan j*vla huvudvärk, så återkommer ikväll igen
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Ser inte bra ut 🤓 Vi måste ta en varulv nu
Ny dag nya möjligheter
trodde jag hade missat lynchingen! men sen såg jag att dl var imorn.. 🥵 har fortfarande sprängande huvudvärk, en ipren och en alvedon hjälper inte… -.- suck.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Senaste nytt från Skråbergets fot:
SENSATION I VARULVSDRABBAD BY
EN VÄLUNDERRÄTTAD KÄLLA HAR LÅTIT MEDDELA ATT DEN DÖDA BYBON CERROLYN, SOM ENLIGT ETT ENVIST RYKTE I SKOGARNA RUNT SKRÅBERGET, HADE DRÄPTS AV VARULVAR HAR ÅTERUPPSTÅTT FRÅN DET DÖDA.
Man har hört rykten om att de arma byborna tror på såväl spådomar, som änglar. De har tydligen kommit i klorna på en karismatisk ledare, som hetsar dem att jaga varulvar med silverkulor och andra vapen. De stackars byborna är både rädda och arga berättar vår källa, som med tanke på sin egen hälsa vill vara anonym. Det sägs att rena lynchstämningen råder i byn.
ÄR DET TROLLDOM I FAGGORNA ELLER HAR DE BLIVIT SKVATT GALNA I BYN?
Vi återkommer i kvällsupplagan efter kl 21.00 idag tisdag 26/2.
Jaha… Det var ju klart att skvallerpressen skulle hinna före.😕
Men faktum är att den här gången har de rätt.
Cerrolyn har väckts till liv av mediumet. Så under resten av lekdagen kommer hon att delta i diskussionerna i den mån hon kan och vill.
Cerrolyn får också rösta inför lynchningen.
Sedan kanske hon kan få ro i sin grav.
Ovanstående innebär att det finns tre bybor mot två varulvar fram till
deadline kl 21.00 ikväll, tisdag 26/2.
DELTAGARE I OMGÅNG 2.6
- MelvinMimmiLufsen
- Toffsen
- Cerrolyn - (bybo), (väckt av mediumet dag 4)
- Milky88
ROLLER OMGÅNG 2.6
- 1 ängel (god roll)
- 1 siare (god roll)
- 1 medium (god roll)
- 2 varulvar (ond roll)
- 5 bybor (god roll)
Jag tänker inte låta min chans gå till spillo.
Jag röstar på Milky88
Motivering:
Picasso skrev tydligt att hon visste att Milky88 var ond och försökte att få bort henne, tyvärr så lyssnade inte resten av bybona och jag var död. Enda risken är nu att hon är demonen, men då få det bli så.
**MVH Cerrolyn
jag gör faktiskt också så att jag röstar nu, då jag inte vet om jag hinner ikväll.
Jag lägger min röst på Milky88, av samma anledning som jag skrivir i #164 (tror jag det var)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Tack gode gud att det är fler som resonerar som mig =), jag anser att en ulv röstar inte på en av sina egna..
Så ledsen ( eller är jag det? ) min röst faller på Milky88
**Mitt gevär står laddat med silver kula
**
Är de okej om jag kommer hem till dig igen Chocopops? Är så himla rädd att ulvarna ska komma……..:( Men iallafall……även jag röstar på ***Milky88***…….
kom du bara :) ni andra är med välkomna :) har varm soppa på susen för den som vill ha :)
#185 hoppas det är okej att jag också kommer? vill verkligen inte sitta ensam 🤔
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Tack så mycket:)
Jag kommer ju att vara död, men känner ni en ande hos er så är det bara jag. 😃
Hmm ingen uppdatering än, lever jag eller är jag död nu då?
Kära bybo, ni vet vem ni ska rösta på nästa gång hoppas jag…
**MVH Cerrolyn
Arma Cerrolyn!👻
Uppdateringen blev försenad när er väldigt stressade lekledare fick bakhalt och motvind igår. När jag äntligen intog stolen framför datorn var timmen så sen att jag inte heller var säker på om jag var levande eller död.😴Än mindre klarade "yours truly" att hitta alla ulvar och bybor i byn för en lynchningsdate. Bäst att sova lite först så man inte råkar låta nån skjuta sig i foten.
😃
Återkommer inom kort med uppdateringen. Har Milky88 sprungit till skogs? Lugn, kära bybor… Jag hittar honom när det är dags.😉
Uppe på den ombonade vinden i Chocopops hus satt Milky88 och förbannade sitt öde.”Varför skulle jag gömma mig just här?” Nu hade det blivit riktigt otäckt i byn.
Vid lunchtid hade han sett Cerrolyn. ”Hon var ju död!” tänkte den darrande unge bybon, där han satt inklämd mellan dammiga säckar med hö. Intill honom pep det nå´t alldeles väldigt och rasslade som om en hel råttkoloni var på språng. De såg ut som små svanslösa råttor, de där djuren. ”Vad i hela fridens namn var det Chocopops hade på vinden; missbildade kaniner?” Milky88 kände sig så rädd och ensam. De var ju ändå lite sällskap, de där svanslösa ungarna i lådorna bredvid honom. Djurmammorna blängde på honom och knattrade med tänderna.
När han försiktigt följt efter Cerrolyn-spöket genom byn tidigare på da´n hade hon mött en annan bybo som glatt pladdrande meddelade att hon, precis som spöket, trodde att Milky88 var en varulv. Sen gick de vidare och Milky88 smet in i Chocopops tomma hus och klättrade upp genom vindsluckan.
Han spejade ner mellan brädorna i vindsgolvet. Där nere satt de runt Chocopops bord och hetsade upp varandra över sina sopptallrikar. Chocopops hade laddat sitt gamla gevär med en silverkula. Men det var inte det värsta. Den bybo han litat på varenda natt hittills påstod också att han var en ulv.
Chocopops och de andra byborna hade haft en rätt så trevlig stund. Det var bara en av grannarna som satt och otrivdes bakom leendet. Chocopops sade ”Jag ska bara titta till mina nyfödda marsvinsungar. Ta gärna en portion soppa till.” De andra blev nyfikna och följde med uppför vindstrappan.
Så var Milky88´s öde ikapp honom. När Chocopops riktade geväret mot honom höjde han händerna i en tafatt gest. Hon gick mot marsvinsburarna och sade hotfullt:”Gå bort därifrån din attans varulv! Du skrämmer dem med stanken av din ondska.” Milky88 stirrade in i gevärsmynningen. De andra gick sakta och ställde sig bakom Chocopops. Milky88 retirerade mot trappan. ”Be din sista bön, för nu ska du dö!” sade Chocopops. Ett tårblänk i ynglingens öga. Sen sköt hon.
Milky88 störtade baklänges nerför trappan. Samtidigt upplöstes Cerrolyns mänskliga skepnad och förvandlades till dimma. De enda som såg det var de små marsvinen. Och de kunde bevara hemligheten.
När de beslutsamma grannarna kom ner från vinden, låg det som en gång varit den unge Milky88 inte kvar på golvet. Där låg en raggig best med Milky88´s sönderskjutna tröja nedsölad av hans ulvblod.
Grattis bybor! Ni har dödat er andra varulv!
Vila i frid Cerrolyn!
DET ÄR NATT.
- Varulven ska välja sitt offer.
Dessutom ska
DEADLINE: idag, onsdag den 27 februari kl 23.00
Sätter en kort deadline den här gången. Varulvsdemonen behöver ju inte diskutera valet av offer med någon. Demonen är ensam kvar i lyan. Byborna är nu två. Cerrolyn är återförd till graven.
Den återstående tappra skaran i byn får hålla ut ett tag till. Ska det bli oavgjort mellan ont och gott igen? Eller kommer demonen att segra? I gränslandet mellan myt och verklighet kan kan det mest oväntade hända. De två goda byborna kämpar tappert sida vid sida. Kan det finnas en utväg för dem?
Den som lever efter nästa deadline får se.
DELTAGARE I OMGÅNG 2.6
- Chocopops* - ersätter Ruzicka
- MelvinMimmiLufsen
- Toffsen
- (Cerrolyn)* (spöke),(väckt av medium dag 4, begraven igen)
- Milky88 (varulv, lynchningsoffer dag 4)
ROLLER OMGÅNG 2.6
- 1 ängel (god roll)
- 1 siare (god roll)
- 1 medium (god roll)
- 2 varulvar (ond roll)
- 5 bybor (god roll)
Ja, äntligen! Nu ska vi ta den där varulvsdemonen, och segra över ulvarna.
Men om alla röstade på Milky88… Vem är då den sista varulven? Usch, har inte kunnat sova någonting alls inatt.
Jag har några teorier, men återkommer senare.. Är i skolan nu, så hinner inte riktigt.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
😈😈
Ny dag nya möjligheter
Undrar verkligen vem som är de sista varulven nu?……Men jag har mina aningar……
**MVH Cerrolyn
Sitter i fotöljen med nypoppade popcorn och tänker igenom allt som har hänt, grubblar på vem som kan vara den skyldiga..
Chocopops har jag faktiskt inga direkta misstankar mot, har varit lite väl frånvarande iof…
Toffsen däremot.. Tidigare i tråden har det hänt att framför allt Milky88 har försvarat Toffsen… Kan det vara för att denne person också är varulv?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Sitter nu här i min ensam het och grubblar på dagen som varit och natten som kommer, slänger i mer ved i brasan, och vandrar sen vidare till kylen för att hämta den där goda choklad kakan jag köpte i går , sätter mig åter i fåtöljen och kollar lappen jag har framför mig, på den står alla som blivit drabbade i vår by.. har ett namn inringat denne ska få min röst i morgon..
Flyger mellan husen och smaska i mig både popcorn och chokladkaka.😇
**MVH Cerrolyn
Natten föll över byn. Kylan höll i sig och det knäppte i knutarna på de gamla stugorna. Framför brasan satt Chocopops och grubblade. Hon visste vad hon trodde. Den där grannen som varit så himla trevlig vid matbordet… Var hon inte lite väl vänlig?
Då knackade det på dörren. "Kom in Toffsen!" ropade Chocopops glatt. Men det var inte Toffsen som klev in i stugan. "Det var väl det jag trodde" sade Chocopops lugnt. Varulvsdemonen mätte henne med den gula blicken. och såg sig snabbt omkring. "Geväret ligger där borta. Du är en feg varulv; dubbelt så stor som jag och ändå verkar du rädd för mig och mitt gevär." Chocopops skrattade ett ihåligt skratt.
Demonen kastade sig rytande över den bybo som gäckat henne länge och skjutit hennes vänner i lyan med sitt vidriga silver. Chocopops skrek och försökte förgäves kasta sig undan. Ett skrovmål senare var Demonen mätt. Men hon var fortfarande hämdlysten.
Det fanns en människa till kvar. Den lilla taniga flickan som lyckats hålla sig undan hur de än försökt få tag i henne. Varulvsdemonen lämnade resterna av Chocopops i en hög på golvet. Hon tog med sig geväret. Men, vänta nu… Var det verkligen samma gevär?
Den raggiga besten fick en fruktansvärd glimt i ögonen när hon förstod att Chocopops lurat henne. Var var geväret? Hade flickungen geväret? Demonen klev med stora steg ut på verandan. Då small det i trävirket ovanför hennes huvud. Hon kastade sig ner på alla fyra och stirrade mot skogsbrynet.
Bakom en stor sten satt Toffsen. Hon hade geväret uppallat i en skreva. Chocopops hade smörjt den tröga avtryckaren. Hon hade insisterat på att Toffsen skulle ta hand om geväret och de sista silverkulorna åt henne. Demonen ylade så att Toffsen trodde att hennes hjärta skulle stanna. Aldrig i hela sitt liv hade hon varit så rädd. Så kom den raggiga varelsen emot henne, med stora språng. "Nu dör jag tänkte Toffsen", blundade och tryckte av den sista kulan.
Häpet stirrade varulvsdemonen på skottsåret i sidan av magen. Varmt blod rann nerför hennes ben och smälte en liten grop i snön. Vansinnig av smärta och ilska tog den starka demonen det sista språnget över stenen och högg sina gula tänder i Toffsens strupe. Flickan hann inte ens skrika. "Så var det äntligen slut på de där byborna som slaktat hennes enda vänner." Triumferande ylade demonen upp mot Skråbergets höga tinnar. Hon blödde, men det skulle läka.
Hon borde förstås inte ha dödat Toffen, utan intagit hennes kropp och gjort ulv av den sista människan. Men vad skulle en stor och mäktig varulvdemon med en så liten ynklig människokropp till?
"Om flicktrasan skjutit mer träffsäkert, så hade jag dött", tänkte den raggiga varelsen och tryckte sin tass hårt mot såret. "Då hade jag varit tvungen att inta denna ynkliga lilla kropp. En demon måste tänka på sin värdighet. Kan ju inte komma till nästa by som en späd liten unge."
Toffsens kropp lystes upp av månljuset och från den steg en värmedunst, eller var det något annat? Högt mot himlen, i den svarta natten, svävade en liten ljusstråle sakta upp mot stjärnhimlen. Hennes lilla kropp på marken frös snart till is. Ingen mer än vi kommer någonsin att veta vad som hände den lilla modiga flickan.
Varulvsdemonen MelvinMimmiLufsen gick med stolta steg ut ur byn. Byborna var besegrade. Hämden utkrävd. När dagen grydde antog hon sin mänskliga gestalt och styrde kosan mot nya jaktmarker.
GRATTIS VARULVAR! SEGERN ÄR ER.
Hahaha! Ännu en seger för ulvarna! Har lite ont, men det är det värt det😈
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
😈 , Härlig seger ,
Ny dag nya möjligheter
Synd bara att vårat sammarbete inte fungerade så bra men det löste sig till slut , 😈
Ny dag nya möjligheter
Vad hade ni emot mig? Jag fick ju bara dö. 😭Jag ville ju döda ulvar. 😭
Jag hade er på konet det vill jag lova. 😈
**MVH Cerrolyn
#202 det var därför ;)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Vi hade oflytt när Ivrigs åkte ut , vi hade betsämt att offra mig då för vilseleda er men varken Ivrigs eller Melvin var inne och rösta då så det åkte ju tyvär Ivrigs bort, Men gick ju bra ändå =)
#202 Jag ville bara ha bort dig för du ville ha bort mig jag ville få fram mer att det var uppenbart att jag var varulv , sedan hoppades jag på att ni skulle misstänka Toffsen så man kunde få med han när jag försvan , Min plan var att att jag skulle bli utröstad av mina egna i röstningen när Ivrigs försvan men tyvär så var inte mina kära kollegor med den kvällen så det gick inte som jag tänkte då , Hade nog blivit förvirat i så fall som jag hoppades på , Jag skydda Toffsen i början för att om jag åker ut kan ni tro att Toffsen var varulv sedan om mina egna röstar ut mig och spelar som att dom misttänker mig så kan det bli mera misstankar mot Toffsen och dom får mindre misstankar , men det blev lite pankaka av det på grund av olika saker haha 🙂
Ny dag nya möjligheter
Bra spelat ulvar hälsar ängeln.🙂
#205 Tackar , men att Siaren blev tagen i början var ren tur , det var lotten som gjorde att siaren blev tagen vi hade inte hunit diskuttera vem vi skulle ta och jag är ju rätt så ny så tänkte inte att jag själv kunde välja en att ta men det var ju bara bra i slutändan för oss, så ni hade otur där men var ju bra för oss, 🙂
Ny dag nya möjligheter
Så nära…..:) men grattis alla varulvar:)
Synd att ingen ville lyssna på siaren som faktiskt siade milky88 och visste att han var varulv😉Hade ni lynchat milky kanske byn hade kunnat räddas😎
Hej på er alla!
Det kändes inget vidare att lotta livet ur siaren när jag inte fick något PM med val av offer från varulvarna den första leknatten. Det blev ju akut brist på friska och aktiva deltagare ett tag också.
Katten har nio liv. Cerrolyn fick tre. Men hon gjorde vad hon kunde för byborna. Frågan var om ängeln försökte vara så änglalikt snäll att han röstade på en redan död deltagare först, eller om det var ett misstag. Hur som helst chansade ängeln rätt nästa gång. Det kostade byborna ängeln också.
Det är väldigt svårt för byborna att vinna utan siaren och ängeln. Men det hade kunnat gå. Lite mer aktivitet i tråden och lite logiska slutsatser kring vem ulvarna gav sig på, hade kunnat få rätt ulv lynchad fortare. Men varulvsleken är ingen matematikövning och vi som leker är människor, som gör oberäkneliga val. Att välja under stress (strax före deadline) är inte så lätt. Att folk blev sjuka och inte orkade sitta vid datorn gjorde livet för byborna ännu svårare. Mediumet ska ha en särskild eloge för bra timing, särskilt som det var en död bybo som fick rycka in. Vem spionen var överlåter jag åt spionen att tala eller tiga om.
Men ni kämpade tappert, kära bybor och nästa gång kommer ni att veta saker ni inte visste innan. Eller? Spelar ingen roll, för ibland är det bättre att göra det oväntade. Det är en taktik det också. Fråga den som levde längst av er!
Ni varulvar startade lite trögt, men med så mycket tur så behövs det bara lite taktiskt samarbete och en väldigt bra spurt för att vinna. Bra jobbat, ni raggiga bestar!
Det går att vinna utan siare, präst och ängel. Sett det själv…
**MVH Cerrolyn
När jag röstade på Ivrigs var ren tur. Jag viste inte att Ivrigs var ulv.🙂
"211 Den turen förtjänade ni 🙂 Vi hade ju tur när siaren försvan direkt i början så det förtjänade ni 🙂
Ny dag nya möjligheter
Jag tycker att reglem med att siaren och änglen inte ingår i lottningen.
Men å andra sidan så vore det inte fel att ulvarna gick hungriga om de missar, kan stå som om att änglen skyddade så vet inte byborna om att de inte har PMat.
**MVH Cerrolyn