Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1145 ggr
Missjohansson
0

Veterinär i Östergötland?

Hej!

Är det någon här inne som kan rekommendera en bra marsvins veterinär i Östergötland? 

Jag bor i Norrköping och här finns det ingen jag tycker är vettig!

Så jag skulle vilja veta en bra veterinär att kontakta nästa gång jag behöver en :)

linneakaangas
1

Det kanske kommer upp något om man söker på google? :)… Tyvärr så vet inte jag någon…

[erikam]
0

När jag bodde i Norrköping vet jag att det fanns en som hette smådjurskliniken på Linnégatan. Sök på det så kommer det upp info om den. Den super! Sen fanns det en klinik utåt Skärblacka någonstans men jag tror inte den finns kvar? De var i alla fall himla bra :)

[erikam]
0

Hahaha var ute och cyklade gällande den som jag trodde låg mot Skärblacka. Norsholms djursjukhus menade jag såklart och det finns kvar! Dit har vi åkt med alla våra djur, även smådjur. Rekomenderar verkligen dem, de är så bra med djuren! :)

Anna T
0

Jägarvallen i Linköping är bra. De har en veterinär som är duktig på marsvin.

petitchoux
0

Bra fråga, jag är också på jakt efter en bra marsvinsveterinär, den dagen det behövs. Jag har varit hos Valla djurklinik tidigare och de är tyvärr inte så marsvinskunniga, synd eftersom jag bor nästan bredvid kliniken.

#4 vad heter den marsvinskunniga veterinären?

Bengt Röken har klinik vid himmelstalund, men jag vet inte hur duktig han är på just marsvin? Han har ju erfarenhet av många exotiska djur, men just marsvin vet jag inte.

Anna T
0

Hon heter Jenny. De bokar automatiskt in marsvinen hos henne när man bokar tid.

Missjohansson
0

#3 Okej. Jag gillar inte smådjurskliniken i Norrköping. Jag dum förklarade dom och fick kasta ut onödiga tusenlappar för ett svar:

- Vi vet inte vad det är?  Så tyvärr gillar jag inte dom :/

Norsholm åker jag till med min ena hund. För hans allergi och är helnöjd med dom. Men när jag frågade om de tog emot smådjur sa dom att dom har ingen marsvins spec. Så jag är tacksam över att de var snälla och sa det till mig.

#4 Okej tack. Har du varit där med marsvin?

#5 Röken är nog bra på det han kan. Men jag tycker han är lite i "gamla skolan". Så marsvin tror jag inte är hans starka sida. Men det är vad jag tror.

[erikam]
0

#7 hm… Vad synd :/ hoppas du hittar någon bra!