Ensamt marsvin
Idag gick jag in på Arken Zoo för att kolla lite vad som fanns, för att det var länge sen jag var där. Då gick vi in till rummet där djuren finns, och där fanns det tre burar men bara ett djur i buren i mitten. Det var en marsvinshane som var helt ensam. Den verkade pigg och så men ändå! Jag tror inte att NÅGON skulle vilja sitta helt ensam i en bur med bara ett hus utan sällskap. Saltsten hade den också. Mina marsvin har haft saltsten en gång, men jag tog bort den direkt efter jag hörde så mycket dålig kritik om den. Jag hade så lust att ta marsvinet därifrån för att ge den ett bättre liv! Men det kan jag ju inte. :( Jag ångrade att jag inte sa till personalen. Men dom hade ju såklart inte brytt sig. Jag hoppas iallafall att någon snäll kommer och hämtar den lilla stackaren någon dag. :(
De va värst… :-( Trodde Arken va bra på att ta hand om sina djur.
Jag brukar säja till om de har saltsten. På en djuraffär där jag handlar ofta har de tagit bort saltstenarna 😂 Tänk såhär: om du & några till säjer till får de tillslut en tankeställare. De värsta man kan få är ett snorkigt svar - i bästa fall hjälper du ett marsvin att slippa urinsten.
#1 Jag köpte en hamster där en gång, och då var det tydligen jätte bra för deras magar att ha saltsten. Nästa gång ska jag säga till! :)
De kanske ej hunnit få in fler marsvin och att de som bodde med honom kanske ev precis blivit köpta? Det är sånt man inte vet. Är de ensamma flera veckor hade jag undrat, men en kort tid, kan ju hända.
Saltsten är inte bra, men vissa har det ändå, för att de ej vet om att det är dåligt eller har de det bara för att sälja.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Ja man vet ju aldrig med djuraffärerna!
#4 Nej man gör ju inte det, så kan ju vara så att den precis blivit själv eller så, så inget man kan döma djuraffären för :)
#5 Nej det kan man ju inte egentligen! Men djuraffären har sålt ett sjukt marsvin.
#6 Ok ja det är ju inte bra :/