Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 565 ggr
_Charlie
0

Kastratbeteende?

En fråga… När jag sätter ihop en hona och en hane börjar hanen kissa det där otäckt illaluktande kisset som stinker. Jag antar att det är revirkisset. Det försvinner efter ett tag.

Gör kastrater detta också varje gång en hona brunstar?

bohan85
0

Nej, inte här hemma iallafall. Bubbel bor med 3 tjejer och har inte känt något illaluktande kiss. Dock kan han själv få en skvätt kiss på sig om de tycker han är lite närgången ;)

_Charlie
0

#1 Okej, det var skönt att höra. Jag hade inte tänkt på det innan men det slog mig nu. "Kommer jag få ha den doften jämt nu då med 10 honor som brunstar om varandra!?" 😮 😃 Den är inge vidare. ;)

bohan85
0

Haha ;)

Sedan kanske olika hanar gör olika men det lär du väl märka!

Lilje
0

Haha jag har haft samma fundering i.o.m att jag letat kastrat och nu också hittat en till mina flickor 🙂

Eftersom att man plockar bort i princip hela paketet på hanarna när de kastreras så försvinner väl antagligen den lukten på något sätt. Har hört flera som sagt att deras kastrater luktar mindre hane :)

_Charlie
0

#4 Ja så kanske det blir, doften borde ju komma från "paketet" liksom… ;) Vad skönt om man slipper den markeringen, det vore jobbigt om den kom varje gång de brunstade.

bohan85
1

Ja de luktar absolut mindre om jag jämför med min systers hanar som är okastrerade

Lilje
0

Ja det vore skönt att slippa känna den lukten.. usch nej jag trodde aldrig att en marsvinshane kunde stinka så illa 🤐

PiggieVille
1

Min kastrat gubbe tycker jag luktar mindre än honorna :)