Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 3973 ggr
Lilje
8

Kligröt och matkoma *bilder*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag blev det kligröt för damernas del medans killarna fick nöja sig med lite broccoli eftersom de knappast behöver lägga på sig mer hull SkämtarStörre delen av honflocken hamnade sedan i någon sorts matkoma, så det kan gå när man äter för mycket 😃 Passade på att ta lite bilder!

Hela gruppen smaskandes först, nåväl inte Hera som sitter i mysrullen och ser smått missnöjd ut av någon anledning.

emmaaslund
2

Vilken fin bild! MUMMA! 😃

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Lilje
8

*Nom nom nom*

Chindira är matvrak nummer ett här hemma! Det är bra att hon äter, hon blev lite tunn efter sin Baytril-kur mot sin UVI för två veckor sedan. Nu hoppas vi att hon förblir frisk framöver ❤️

Lilje
1

Ännu mer mumsande!

Lilje
4

Näpna, blyga Sky :)

Lilje
2

Lilla Hera

Lilje
8

Meya däckade i mysigloon.. fast ja med halva kroppen utanför.

Lilje
8

Jobbigt att vara söt och mätt på samma gång!

emmaaslund
0

(Kommer här igen)
Jättesöta, verkliiigen :'D

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Lilje
4

Mysigloosarna är omåttligt populära, särskilt bland de tre ynglingarna i flocken..

Fjonkan verkar inte vilja sova på spån alls längre.

Lilje
4

Avslutar med Sky som bevisar att trots att man är en limpa på närmre 1200 gram så får man mycket väl plats i en igloo ❤️

_Charlie mina grisar tackar så mycket för allt mys vi köpt av dig!

Lilje
0

#8 Haha flickorna tackar så mycket :D

_Charlie
1

Alla gröna ettor kommer från mig - vem kunde ana! 😃

Tack själv för att jag får se så otroligt härliga bilder på myset in action, det gör mig alldeles varm i hjärtat. Får jag lov att spara dom för framtida visning av myset? :)

Lilje
0

#12 Hehe😃 Självklart får du spara dem!

_Charlie
1

#13 Tack! 🙂

[erikam]
1

HAHAHA åååh vilka söta bilder xD. Skrattade ordentligt när jag såg matkomabildern hahha ! Stackars Meya, så mätt att hon inte ens orkar lägga sig helt i mysigloon :D

Fridaaaa
0

Naw vilka härliga bilder!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

_Charlie
3

#15 Lite som när man själv är så mätt att man inte orkar klä av sig eller ens lägga sig under täcket, man liksom bara sjunker ihop där man är och tycker det är ljuvligt. :D

[erikam]
1

#17 hahah verkligen ! Man känner igen sig ;)

Brusse
0

Underbara bilder :-)!!

Lilje
1

#15, 17 😃 Jag känner igen detdär med att däcka på närmaste bekväma plats.. haha.

Tack så mycket allihop!

godisgrisen
1

#9 Fjonkan.❤️

Helt underbara bilder!

Lilje
5

#21 Tack! Måste bara visa en annan mysbild på Fjonkis, där ser man hennes runda goa mage som jag alltid måste pussa på till hennes stora förtret ;) Hon börjar bli vuxen och stabilare nu, känns konstigt för jag är van vid ynglingen som springer runt och muckar med de äldre honorna.. haha.

WhiteBunnyWithBlueEyes
0

Får nästan tårar i ögonen, dom ser ut att ha det så bra ❤️

Sj sitter man med ett sjukt marsvin här hemma…. :/

Lilje
0

#23 Nämen vad glad jag blir, tack för de fina orden! Ja jobbigt med sjuka marsvin, jag har stenkoll på Chindira inbillar mig att det kommer konstiga pipljud från buren ibland.. kan lika gärna vara att de gnäller på varandra. Hmm man blir verkligen hönsmamma, men det är väl en bra grej egentligen antar jag 😛