Marsvinsbloggar
Vet att det finns flera liknande inlägg, men väldigt många av de bloggar jag hittat har inte blivit uppdaterade på länge. Dessutom tror jag att det säkert har kommit flera nya bloggar.
Vad är roligare än att skriva och visa bilder av sina egna små marsvin? Jag har själv märkt hur bra och viktigt det är att få läsa gamla inlägg om t.ex. förra årets veterinärbesök man inte annors skulle ha kommit ihåg. Visst kan man skriva dagbok, men det är ju mycket roligare att få dela med sig och läsa om andras vardag och tankar :)
Min blogg. Tyvärr, bloggar jag ännu också bara på finska, men det blir visst för mycket om jag hamnar skriva allt två gånger. Kan endå erbjuda på bilder av (enligt mig) världens finaste grisar! ;-)
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Jag tycker också om marsvinsbloggar och har några favoriter som är helt underbara!
Har två egna bloggar. En om allt möjligt (även marsvin ibland):
…och en som enbart är tillägnade marsvinen (och från början omplaceringsverksamheten):
En blogg för mig marsvinen hamstrarna och hundarna men mest mina älskade grisar http://kitos.bloggplatsen.se/
Har också en blogg om mina marsvin, försöker uppdatera ett par gånger per dag! =)
jagochminadonnor.bloggplatsen.se
Fin blogg Sanni :) jag är från Finland så jag kan nog läsa den :D Bor du i Finland också eller? tänkte bara fråga om du har köpt dina marsvin från uppfödare härifrån? Tycker det är väldigt svårt att hitta några speciellt var jag bor alla finns i södra delarna av landet, jag bor i Österbotten. :)
#4 Tack! Ja, jag bor i Finland. Alla mina marsvin är från uppfödare, en har flyttat enda från Uleåborg till södra Finland. Så det brukar gå att ordna transport, i alla fall vid utställningar.
Har du kollat Finska marsvinsföreningens sidor? På marsut.net's forum (marsut.net/keskustelut) hittar man också lätt marsvin som är till salu. Har hittat alla mina pojkars uppfödare där :)
Jag har en marsvinsblogg med: www.jagochminamarsvin.blogg.se
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag bloggar lite smått på http://blogg.lixim.se/#home
#1 Din blogg eller något sådant har jag ju följt för jättelänge sedan! Där ser man :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#5 Tack för tipset! Ska kolla marsu.net! Har just nu två pet men hoppas kunna hitta en riktigt renrasig som man kunde ställla ut i framtiden också :)
Finns det andra också som bloggar? :)
Jag hade ju tänkt starta en marsvinsblogg men det blir ju aldrig av, haha.
Tycker det är underbart att läsa om andras små svin, så jag kollar igenom många bloggar då och då :)
Håller på att skapa en marsvinsblogg :)
Här kommer min blogg. Inte riktigt helt klar ännu, men har kommit en bra bit på vägen 
#13 Söt sida! lägger till dig på min blogg :D
Tack frida <3 Är det ok om jag lägger till dig?
#15 Jadå helt okej :D
#11 Det är klart du ska börja blogga! :)
#13 Vad roligt med en helt ny blogg :)
Håller koll på flera mysiga marsvinsbloggar, och har en halvtrevlig själv ;) Lite bildtom ser jag, det borde jag verkligen göra någonting åt…
http://abicos.se/blogg/
Hanna
Ny bloggadress nu hörni! ;) Det krånglade så hemskt mycket med bilderna på den förra, och sen lyckades jag radera den - mycket bra jobbat! http://smf461abicos.blogspot.se/
Hanna
Jag har gjort en…men har inte skrivit nåt än haha. Har bara gjort en header. http://fisgrisarna.blogspot.com
#19 Fint! Mycket bra med blogspot, blir mycket lättare för mig att följa din blogg ;) Dock så syns din header inte helt på bloggen. Marsvinets huvud syns inte alls på bilden. Vet inte om det är meningen? :P
#21 - Hahaha, ups. Det hade jag inte ens tänkt på ;) Tack för att du påpekade det!
Hanna
Åhh älskar alla fina marsvinsbilder :)
Jag började nyligen blogga igen! :)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Nu har jag faktiskt också fixat en blogg.. jisses det var svårare att få till än förväntat. Ganska kul dock :P Hojta gärna till om ni ser något större misstag jag är verkligen helt ny på att göra bloggar.
bloggar. blir allt från familjen till hundar, marsvin, kaniner & tankar.
uppdaterar så ofta jag kan. Inte alltid så lätt när man har massa djur & en 5åring & en på 8 v
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Nu har jag också skaffat en :)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
ettlivmedsvin.blogspot.se 
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Kul med fler bloggar :)
#29 Måste bara säga, otroligt söt design på hela sidan :)
ietthornavvardagsrummet.blogspot.com/
#30 Tyvärr kan man inte kommentera i din blogg om man inte t.ex har ett google konto.
#33 Tack Frida för upplysning! Nu ska det gå 
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
#34 :)
Några månader sedan denna tråd uppdaterades, så jag puffar upp den!
Min alldeles nystartade blogg heter tresmagrisar.webblogg.se. Är väldigt sugen på att hitta nya bloggar att läsa och följa. Följer Irenes blogg och även Dumlekolas men något saknas😇
Med vänlig hälsning
Andrea, Doris, Stella, Lily, Otto och Elsa
Grisarnas blogg hittar du här.