Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 558 ggr
gickan87
0

Två till, för tidigt?

Satte ju ihop storflocken med 2 nya tjejer för en vecka sedan. Det värsta har lagt sig men är fortfarande smågnabb.

Nu har jag blivi erbjuden två honor från zoo som de ej längre kan ha kvar då dem ska sluta sälja djur (hurra!) frågan är om det är för tidigt att sätta in ytterligare två tjejer?

Sen, den ena honan sitter nästan bara och trycker i huset hela tiden och hon är något rund om magen. Är rädd att hon är dräktig då jag ju köpt en hona därifrån för som var dräktig.

Kan ju såklart vara en matbula också och att hon sitter och trycker i huset är ju såklart för att hon är rädd.

Men ja, tror ni det är för tidigt att släppa in två bråkstakar till?

MVH Erika :)

ElmerKrudd
0

Annars skulle du ju kanske kunna ha dem i en extra bur ett tag? Förutsatt att du har en såklart^^

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

_Charlie
1

Jag hade nog, eftersom du har för avseende att ta hem 2 till, tagit smällen på en gång i stället för att låta dessa göra upp om alla flockplatser, och sen låta de börja om igen?

gickan87
1

Tack för svar. Jag gör så att de får sitta i egen bur över helgen då jag jobbar. Så släpper jag ihop dem på måndag när jag är hemma :)

MVH Erika :)

ElmerKrudd
0

#3 Det tror jag blir bra ^^ Det är ju liksom skönt att kunna vara hemma och övervaka lite de första dagarna/den första tiden :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤