En fantastisk första-gångs-utställning
Kvällen innan Bäckebos utställning började dock inte så bra. Jag sov inte på hela natten pga nervositet och visste att jag skulle upp vid kvart i sex för vi skulle åka tjugo över sex. Men men steg upp redan vid 5 för det var lönlöst att sova. Började göra mig i ordning och leta fram mina kläder. Hittade inte min klänning jag skulle ha på mig, givetvis hade sambon glömt kvar den i tvättmaskinen så den var dyngsur. Men har jag bestämt att ha något på mig så kan jag inte ändra så jag tog på mig den dyngsura klänningen och tänkte att det torkar.
Efter lite frukost och lite läsning här på MiF så knatade jag ner till Pernilla Holmberg där vi skulle vänta in Gina Hill Ingmarsson för att tillsammans åka till Bäckebo.
Vilket underbart bemötande jag fick. Pernilla presenterade mig för alla och fick mig verkligen att känna mig välkommen. Många nya trevliga ansikten.
Sen runt tolvtiden började utställningsfolk att droppa in och det var tid för incheckning.
Sen satte utställningen igång och vilken rolig dag jag hade. Mååånga fina grisar och lika många trevligt folk. Alla verkade prata med alla och grattade varandra när det gick bra.
Sen var det dags för Pernilla att vara rasdomare. Jag fick sitta brevid Pernilla och vara sekreterare och det var en mycket rolig upplevelse. Tror Pernilla också uppskattade att ha en sekreterare hos sig även att det var en första gång för henne.
Hela dagen gick med många goa skratt, glatt humör och en riktig myskänsla infann sig i hela kroppen. Jag hade verkligen nu fått smak på detta med utställning.
Nu skall jag avsluta detta inlägg men först vill jag ge en stor eloge till Eva Nilsson för fantastiskt god mat och en stor eloge till Håkan och Erik Nilsson, Charlotta Burman, Mette och Amanda för oerhört trevligt bemötande. Ni fick mig alla att känna mig varmt välkommen och det var helt fantastiskt att få träffa så många underbara marsvinsvänner. Sen ett speciellt tack till Pernilla Holmberg och Gina Hill Ingmarsson som drog med mig och fanns vid min sida hela dagen. Ni är dom bästa vänner man kan tänka sig.
Kul att du trivdes! Jätte kul att träffa dig och kan bara hålla med om allt du skriver! Du verkar vara en riktigt trevlig tjej och hoppas lära känna dig mer!
Kul att du kom och att du hade trevligt!
Lotta
Charlotta-B