Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 995 ggr
PiggieVille
0

tidig pojke

Jag har tre små bebblor här hemma.Två pojkar och en flicka.De är idag 2 veckor och 2 dagar.En av pojkarna tog jag på bar gärning idag med att rida på sin syster.Han började dansa rumba i förrgår.Han äter själv men diar fortfarande.Hade imorse en vikt på 251 gram. Eftersom han ff diar och inte nått en vikt på 300 än så vill jag inte ta bort honom från mamma. Samtidigt så vill jag ju givetvis inte riskera att syrran blir dräktig. Nu förstår jag att han troligtvis inte kan få till det riktigt än, men hur länge ska jag våga vänta? Hur hade ni med erfarenhet gjort?  Och kan det vara så att det bara är en dominans handling? ( ursäkta ihopdragen text, men enter knappen funkar inte)

PiggieVille
1

Otålig som jag är :) så ringde jag en uppfödare.Jag kan sova lungt om nätterna ;) ett tag till iaf.

idipidi
1

Jag skulle vänta minst en vecka till. Helst till fyraveckorsdagen, om han inte är väldigt "på" innan dess. Det finns hanar som lyckats para innan fyra veckor, men det är väldigt ovanligt.

godisgrisen
2

#1 Hej. Aha var det du som ringde.😃

PiggieVille
0

#2 tack för svar. då får han vara kvar tills han fyllt 4 veckor. Han är ju trots allt en liten bebis ff. #3 ja det var jag :) Tack för hjälpen! Jag fick panik när han började jaga och rida på både mamma och syster.