Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettutställningar
Läst 1276 ggr
wingren
0

Besöka utställning

Har funderat över detta ett tag, just att besöka en utställning. Inte ställa ut själv utan bara åka dit o titta. Problemet är väll egentligen att jag inte känner någon som är vare sig marsvins eller ens djurintresserad i min umgängeskrets. Har någon av er åkt till utställning utan att ha med er någon? Och hur funkade det?

Hade ju varit så kul o åka o titta men känns lite.. mobbat att åka själv :/ Jag vet inte. Ville lufta tankarna lite bara tror jag. Överlag är det ganska tråkigt egentligen, att jag inte känner någon som är marsvinsintresserad. Eller ens intresserad av djur på samma nivå som mig. Jag har världens underbaraste vänner, utan tvekan! Men hade varit kul att åtminstone känna en enda som hade djur som intresse och inte träning, gaming eller skönhet.

Får kanske skriva ett brev till tomten om det här, har ju vart snäll hittills i år ;)

Eulwen
3

Åk! Vem vet, kanske hittar du fler vänner? Marsvinsintresserade sådana! :-)

wingren
1

Jo men sen är jag blyg också, kan ju inte bara springa fram till någon som en förrymd psykpatient o skrika "hej bli min kompis" ^^
Hur är atmosfären på en utställning? O hur fungerar det ens?

Eulwen
1

Åh det varierar. Mitt tips är att kolla trådarna här innan vilka andra mifare som ska dit och stäm träff med dem. Det är alltid nån mer som åker ensam. Och väl på plats så välj en person som ser glad ut och prata lite greis så släpper isen. :-) Hur det går till kan du enklast läsa om på smf:s hemsida!

jezzijezz
1

Tycker oxå du ska göra som Eulwen skriver!

Kolla här på Mif när det e dax för en utställning nära dig…kan nästan lova att någon härifrån oxå ska dit. 🙂

Jag har inte heller någon marsvinsintresserad i min närhet utan det va bara jag å dottern ( på 9 år ). Men jag har träffat flera trevliga just härifrån bl a Lyan, Tantnett, Humlan&Juvel å Sandra-B…kommer inte ihåg allas smeknamn här så jag har säkert glömt någon.

Twili
0

bara åk! marsvinsutställare är alltid så himla trevliga, vi kände inte någon utom våra uppfödare när vi började men nu känner vi igen en hel del :)

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~

wingren
0

Tack för alla kommentarer! Ni kanske har rätt i att jag bara ska åka och hoppas på det bästa.. Känns oerhört läskigt bara ^^. 

Är det någon kostnad och hur fungerar det med den saken? Och alla marsvin är väll inte i ett enda rum tillsammans bland en miljard människor? Hur fungerar allt liksom?

Twili
1

nejdå det kostar ingenting! :) om det är en stor utställning brukar de ha dem på två plan, tex i kalhälls utställning. men annars är alla på samma plan, finns det hjärterum… 🙂

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~

wingren
0

okej, det låter onekligen väldigt häftigt faktiskt :p

pinku
0

Jag kände precis som du, och jag var på min första utställning i Kallhäll vid förra tillfället (utan marsvin), fast jag tvingade min stackars sambo att följa med 😉

Det var väldigt trevlig stämning tyckte jag iaf, och jag är också rätt blyg, men jag kände ändå att jag kunde gå fram till helt främmande människor och snacka marsvin.

Nu hade jag iofs också två av "mina" uppfödare där också, det kändes lite skönare.

Precis som du har jag inte heller några vänner som är direkt marsvins-intresserade, och det var väldigt roligt att träffa folk som delar ens intresse.

Så jag tycker definitivt att du ska gå på en utställning. Om du finns i närheten av Kallhäll den 13/4 så kan du få hjälpa mig, det blir min första utställning (med marsvin)! 👍

wingren
1

Får hitta någon att tvinga med, har många killkompisar så får säga att det är ett tillfälle att öva raggningsrepliker eller nått ^^ haha!

Har aldrig fått tillfälle att träffa marsvinsfolk men kan tänka mig att det är väldigt roligt att träffa några med gemensamt intresse. Kanske till o med klaffa med någon så man får en marsvinsintresserad vän, det hade ju vart det roligaste! Men drömma får man väll göra när man sover ^^ hehe.

Kallhäll är på tok för långt, annars hade det varit supertrevligt! Tack för förfrågan :3 Bor nere i halland serru ;)

Charlotta-B
0

Den 16 Mars kommer vi ha en utställning i Bäckebo, det ligger utanför Nybro i småland.
Vet inte hur långt du har dit?

Charlotta-B

wingren
0

Nästan fyra timmar dit :/ Känns lite för långt o åka för första gången o bara för o titta :P tyvärr :/

[texel]
0

#12 Ska du åka till den i Landskrona den nionde mars?

wingren
0

Det ligger ju ganska nära :o jobbar dock den 9e :/ Men de brukar ha utställning där eller? :D

Charlotta-B
0

#12 ja det var ju en bit!

Charlotta-B

[texel]
0

#14 Nej vad synd att du jobbar då :( Alla utställningar för sydligaste sverige hålls i Landskrona, folketshus. Nästa är inte förens om en eller två månader.

Minerad
3

Jag är lite sugen på att åka till Landskrona nästa helg. Jag har aldrig varit på en utställning, men jag är väldigt nyfiken på att se hur ett bra marsvin bör se ut och vara.
(Mina är ju såklart perfektast i hela världen, men ni fattar vad jag menar 😉 )

[texel]
1

#17 haha xD Men det är klart du ska komma!

wingren
0

Får vänta 1-2 månader då, tiden får gå fort!
#17 Tycker jag absolut du ska göra, o sen säga hur det gick så slipper jag vara så nojjig ;)

Minerad
2

#19 Det var jättemysigt där! Lugnt och fint och jag pratade med flera personer som var väldigt välkomnande. Där fanns kaffe och kaka, foder och annat till försäljning. Några marsvin som sökte nya hem också. Jag ska nog anmäla mina till pet nästa gång. Det blir ju samtidigt en hälsokoll!

wingren
0

Kul att det gick bra! :D vet du datum för nästa gång? :)

Minerad
2

SMF har ett kalendarium på sin hemsida. Det varkar vara 18 maj nästa gång i Landskrona.

http://www.svenskamarsvinsforeningen.se/index.php?option=com_content&view=article&id=134&Itemid=58

wingren
2

Ooh, spännande! Är redan nu supernervös x)