Tistel i hö?!
Skulle nyss ge grisarna hö, stoppar ned handen i höpåsen och sticker mig på en stor tistel!! Taggig och ful var den! 😢
Hur bra är det att det är tistlar i höet?! Kan marsvinen verkligen äta det? Blir ju orolig nu att jag måste kolla igenom höet supernoga innan dom får…
Jag vet inte om det är speciellt bra eftersom de är så taggiga. Men tistlar är inte giftiga i alla fall! Man kan äta tistelblommor ungefär som kronärtskocka. =)
Jaaa men känns så taskigt om dom skulle försöka äta så sticks det på tungan… haha 😕 men får väl hålla lite utkik!
Nu har ju jag inte några tistlar i mitt hö, men vad jag har hört så ska det inte vara några problem för dem att äta tistlar, de tycker det är jättesmaskigt :)
#3 okej, vad bra! 🥵 då slipper jag leta igenom höet varje gång dom ska få haha!
nej låt inte marsvinen äta tistlar de kan fastna i munnen på marsvinen och orsaka en massa besvär och infektioner,om jag ser tistlar i höet så tar jag bort de,
#6 okidoki, men jag kikar alltid igenom höet ändå för säkerhetsskull, även om de KAN äta tistlar kan jag inte tänka mig att det kan vara speciellt skönt…!
#6 Vart köper du ditt hö? :)
mm precis man vet ju själv hur ont😡 det gör när det fastnar i fingrarna
#8 jaa precis! var en stor tistel också, usch!
mm uscha😮