Buren färdigbyggd
Äntligen är buren klar, och idag har en mycket rädd liten hona flyttat in.
Tyvärr går det inte att få en bild på burens invånare då hon har gömt sig längst in i kartonghuset och vägrar komma fram eller röra sig över huvud taget. Men förhoppningsvis blir det lite bättre imorgon då vi ska hämta en liten kompis, det är ju inte kul att vara ensam om man gått i flock innan.
Buren ska få lite stabilare hus så småningom, men än så länge verkar det fungera med en kartong också 🙂
Riktigt snyggt! Verkar inte vara extremstort heller vilket är en otrolig fördel då jag och min partner hade ett bråk igår gällande hur det blir med plats för marsvin då vi ska flytta ihop. Kanske kommer jag nyfiket fråga hur du bar dig åt framöver ;)
Ser mysigt ut 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vilken söt bur! 🙂
#1 Gör som jag och min pojkvän som letar gemensam lägenhet; skaffa en med ett extra rum = marsvinsruuuum!
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

#1 Tackar, buren är 120x80. Vilket jag tror ska fungera bra till två små grisar 🙂 Om du har några frågor om byggnationen är det bara att fråga.
#3 Jo, det skulle varit en bra idé om vi hade haft mer pengar + att det bara är (snart) 4 marsvin det gäller. Det blir alltså en 1:a eller 2:a så som det ser ut nu. Men tack för tipset iallafall! :)
#3 Vi har också ett marsvins rum ^^ Eller ja, ett djurrum ^^ Bästa rummet i lägenheten ;D
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Hahah, det tror jag det! Jag har själv funderat på ett sådant rum, men som sagt är det helt omöjligt i nuläget :)
Jag hade velat ha en djurrum med inne haha men har bara kök, badrum, hall, vardagsrum och sovrum så :P Men har 2 burar i "mellanhallen" eller hur man ska säga :)
Hade velat göra om vinden, då hade jag kunnat ha det, men vi hyr bara så :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jättefin bur!!!!
Fam Hagström-Berg / http://emsmarsvin.blogg.se
Snygg bur! Mycket arbete som ligger bakom kan jag se. :) Håller också på att bygga bur nu, längtar till det flyttar in två små honor i den. :)
#10 Har ni hittat "era" grisar nu?
Fam Hagström-Berg / http://emsmarsvin.blogg.se
#7 Har din blivande sambo umgåtts med marsvin än? Alltså; charmfaktorn brukar funka bättre än argument här hos mig. Jag vill bygga en tvåvåningsbur av ett gammalt skåp eller en djup bokhylla, men kan inte snickra nåt vidare. Försöker få sambon att hjälpa till. Och marsvinen hjälper mig med lobby-arbetet för mer bostadsyta åt "pälsbollar".😉
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
TS. Skit snyggt gjort! 👍
#5 Ni kommer inte ha inglasad balkong? Det kan man göra till ett extra rum om man sätter in ett element. Man tänker inte så ofta på det så bara ett tips🙂
#12 Pälsbollar, haha :D Jo, det har han och han älskar dem! Men vi har ännu inte träffat de två jag ska köpa runt den 8:e. Själva grejen är att han är helt bestämd på att han inte vill "anpassa sig" för djuren eftersom vi kommer att bo såpass litet. Han har ännu inte fattat att man kan göra deras bostad praktisk.. Men han sa iallafall att 4 marsvin går bra :)
I och för sig skulle jag kanske kunna fixa ihop en stor fin bur till dem i förväg, kanske nästa månad. Flytt är inte aktuellt innan hösten, så det kanske är bra att fixa det redan nu? Då kan han ju nästan inte säga nej sen 😉
#13 (såg inte innan nu, haha)
Ingen aning, faktiskt. Som jag skrev i inlägget nyss så är inte flytt aktuellt innan hösten, men det var smart! 🙂
Åååh vad snyggt! En sådan bur vill jag ha! 🙂
Någon som kan bygga en åt mig?😉
Snyggt med "fönster".
Åh, vilken gullig :)
Väldans gullig ^^ Vad är det för färg ni har använt?
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

#18 Tack, den är målad med blå linoljefärg. Samma som vi använde till väggarna i rummet. Matchar 😃
Husen som som ska vara inne buren ska dock målas med en mer gnagvänlig vattenbaserad färg.
#11 Tackar som frågar! :) Nej, tyvärr. Men jag söker med ljus o lykta. Fick i och för sig ett "halvt" napp hos Katlas uppfödning. Hon väntade eventuellt kullar nu i april (leveransklara i maj), så det hoppas vi på! :)